Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zase jsem se jednou pěkně dopálil. Chystám se prodávat nepojízdnou Felicii - zároveň s tím ji chci odhlásit na nového majitele (jde zkrátka o to, abych už nefiguroval v TP). Pokud jsem to správně pochopil, od roku 2015 je nutné mít evidenční kontrolu na nového majitele. Jak mám proboha ale něčeho takového dosáhnout, když je auto nepojízdné? Mám tomu rozumět tak, že auto buď naložím někam na vlek a zavezu ho na evidenčku (což v celkovém součtu vyjde dráž, než kolik za auto utržím) nebo že prostě nemám jinou možnost, než ho poslat někde ze skály? Děkuji za odpověď. Z.
Máte pravdu, je to jeden z těch složitějších postupů. Každopádně poděkujme expertům, kteří jezdili v polopřevodu a nebyli schopni si vozidlo dohlásit! přitom stačilo, aby si úřady pohlídaly lhůty 10ti dnů na přihlášení a pokud by tak nový vlastník neučinil, tak s ním zahájily správní řízení a bylo po problému a vše mohlo zůstat při starém.
Registr vozidel je v podstatě jen obyčejným seznamem vozidel a jejich provozovatelů, proto má jít o rychlý primitivní evidenční úkon, spočívající v předložení dokladů, dokladů totožnosti a v tisku nových dokladů...Politická vůle k tomu zatím není, protože jen málokterý z poslanců ví, jak to doopravdy funguje v praxi...
Polopřevod mohl být klidně zachován, s omezením platnosti dokladů k vozidlu na 14 dnů, a se zavedením okamžité blokové pokuty udělované orgánem registrujícím vozidla přímo na přepážce, zaplacení by bylo zákonnou podmínkou dokončení registarce.
Současně by byla jízda s vozidlem v polopřevodu- po 14 dnech - zákonným důvodem k udělení zákazu řízení na 6 měsíců.
Jinak by polopřevod nefungoval.
doplněno 20.03.15 09:57:Myslel jsem blokovou pokutu v případě nedohlášení vozidla do 14 dnů
doplněno 20.03.15 10:37:Dále jsem navrhoval svému poslanci aby odborník z MDCR vzal EU směrnici o registračních dokladech a vyškrtal z českého TP vše, co je tam nadbytečné, počínaje dopisováním tažného zařízení, dalších a dalších alternativních kol a dalších hloupostí...TZ se kontroluje při technických prohlídkách a zapisování nic neřeší
V celé EU maji státní úřady přístup k technickým údajům k jednotlivým vozidlům, bezplatně,. v rozsahu toho, co se povinně píše do TP...V ČR je to jinak, k dispozici jsou pouze údaje k vozidlům, uváděným na český trh...když si dovezete škodovku určenou a vyrobenou pro švýcarsko nebo rakousko, půjde zpravidla o variantu a verzi, ke které nemá český státní úředník takzvaný technický popis...ani technik mSTK popis nemusí mít...
Naštětí tyto popisy má výrobce, TUV nebo Dekra, s radostí je písemně vydávají za 1800,- Kč,. nebo za 2200,- Kč,. nebo za 2500,- Kč. Nebo za 6500,- Kč k USA autu.
Tak se v ČR vydělávají peníze.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Když je technik STK schopen najít alespoň v poskytnutých databázích rozměry alternativních kol a pneumatik, nevidím jediný racionální důvod k jejich dodatečnému dopisování do TP.
Byl jsem svědkem jak technik STK OPISUJE z návodu k obsluze k zánovnímu PRIUSU alternativní kola a pneu,. za toto potvrzení si účtovala STK 100 Kč s tím, že s potvrzením má jít majitel na úřad " ZAPSAT " tato kola do TP.
Kurva chápete to? Mám 1,5 roku starého Priuse, techničák vydala Toyota, alternativní kola mám k manuálu v palubní přihrádce a dají se najít i na netu, přesto MÁM JÍT NA ÚŘAD NÉCO DOPSAT. Kurva proč tam mám jít? Těch kol je hodně a výsledkem je že jsou další záznamy POPSÁNY. Pak si nechám namontovat LPG a technik ve firmě mi říká, že nemá kam vytisknout potvrzuení o hromadné přestavbě a že mi na úřadu asi brzy udělají duplikát TP za popsaný...
Je to normální?
Např. ve slovenském zákoně č.725 je uvedeno, že výrobce je povinen BEZPLATNĚ poskytnout státnímu úřadu dopravy, Policii SR a stanicím technické kontroly technická data k jím vyrobeným vozidlům v rozsahu technického popisu , tedy toho, co se píše do TP. BEZPLATNĚ. V podstatě je to tak v celé EU, jen v české republice zaplatíte za nesmyslná POTVRZENÍ nemalé prachy. Výrobci jsou v ČR často zastupování různými akciovkami, kterým jde jen o zisk.
Zdravím,
řekl bych, že to celé vidíte nějak zbytečně černě. Sice jste o autě nic nenapsal (jestli má platnou TK, Emise a zaplacené PR), ale budeme předpokládat, že ano, jen je to auto prostě nějak nepojízdné. otázka asmozřejmě zní - jak je nepojízdné? Třeba nefunkční motor nebo nefunkční brzdy nebo třeba prasklá poloosa atd...?
Zcela jednoduše - pokud to má platnou TK, platné Emise a zaplacené PR, může to legálně na silnici (i kdyby to bylo shnilé tak, že je to průhledné - když to trochu přeženu). Je to nepojízdné svojí silou (silou svého motoru)? Pokud ne, ale aspoň nepatrně to brzdí, lze to odtáhnout na Evidenčku na laně. Pokud to nebrzdí vůbec, tak odtáhnout na tyči. Odtahovka (vlek) přichází v úvahu až jedině když tomu třeba chybí kolo, protože upadlo rameno a pod.
Na Evidenčce nikoho nezajímá, v jakém stavu to auto je (když tam nebudete mít sedačky, skla a nevím co ještě - nevadí - stačí karoserie a motor), ani jak jste ho tam dostal. Vezmou papíry od auta, zkontrolují čísla (WIN), vypíšou protokol a jedete domů. Nehledejte vědu tam, kde není.
ronyx - ty to vidíš zase moc růžově , pokud vůz nesplnuje podmínky provozu po p.k. - tak technik klidně při evidenčce sloupne červenou známku .(STK potřebuje vydělávat a každý zákazník dobrý)
Už i při evidenčce se jezdí na jámu .
To jako fakt?
No možná jak kde - byl jsem s 2 auty na evidenčce (s posledním cca před 3 roky) a ani jedno z nich se ani nesundávalo z odtahovky. Přijel jsem, počkal na pořadí, pak najel s odtahovkou do haly (pravda, nad jámu), technik vylezl na plošinu, zkontroloval si čísla, slezl a poslal mne ven a dojít si pro papíry. Obě auta měla jen "odstavovací gumy" (každá pneu úplně jiná), jedno vůbec nebrzdilo atd. Je fakt, že jedno bylo v depozitu a druhé mělo asi 6 let propadlou TK. Nikdo nikdy nic neřešil a dokonce se ani na nic neptal.
Děkuji Vám všem za potvrzení informace. A černě to skutečně vidím, ne ani tak kvůli mému případu, ale kvůli tomu, že je to naprosto hloupé ztížení prodeje vozidla. Už jenom kvůli tomu, že kupující nemůže přijet o víkendu - o víkendu nefunguje evidenční kontrola. A normálně uvažující kupující zase nedá vozidlo z ruky dříve, než bude přepsáno na úřadě, protože je povinností prodávajícího zajistit přepis do čtrnácti dnů nebo mu hrozí 50000kč pokuta. Co se týče mě, tahat auto na evidenční kontrolu na laně a podobné obstrukce, abych pak ve finále dostal 3000kč, to se mi opravdu nevyplatí...Dřív by to bylo tak, že by mi kupec podepsal smlouvu, odtáhl si to a přihlášení už by bylo na něm. Důvod ke zrušení polopřevodu je údajně ten, že stát takto nezná majitele. V tom případě by stačilo, aby k odhlášení do polopřevodu byl nutný ověřený podpis kupujícího a majitel by byl nesporný. Nicméně to se již musím obrátit na svého poslance, nikoli na členy zdejší komunity
Tvrzení o shození ze skály samozřejmě bylo nadnesené.
Zkráceně - evidenčku můžete udělat s autem třeba i vy bez přítomnosti budoucího majitele, jen ta evidenčka musí být napsaná na toho nového majitele (ne tedy na vás). Platnost evideční prohlídky je 14 dní a to snad už na vyřízení převodu stačí.
Co se týká dopravy na evidenčku - to je vaše volba, co se vám vyplatí nebo nevyplatí. Ale pokud budet chtít nechat auto ekologicky zlikvidovat, tak vás stejně čeká nejspíš odtah (nebo odvoz vámi placený) - tedy pokud se vám nepodaří sehnat nějakou ekolikvidaci, která si k vám pro auto přijede.
1.) nebrečte tady ale napiště svému poslanci, gestorem tohoto zákona je pan Stanjura
2.) Dotyčný ex-ministr neví, jak fungují v praxi evidenční úkony, neví to ani poslanci, ani ministerští úředníci kteří vidí z oken na Vltavu, ale neví jaké je to u přepážky
3.) politgická garnitura se hlasitě zaměřila na značky na přádní, na třetí značku a dalšíc kraviny, ale unioko jí to podstatné...evidenřní úkony vozidel je nutné konečně ZJEDNODUŠIT
4.) řešení je jednoduché, pečlivě se věnovat vozidlu v momentu, kdy se zapisuje poprvé do českého registru, například dovozová ojetina... Tam je na místě evidenčka i další protokoly a kontroly...
5.) EK při převodech je nutné zrušit jako nadbytečnou buzeraci, auto je přistavována každé 2 roky na STK a součástí TP v plném ropzsahu je i evidenčka, není proto důvod buzerovat občany a posílet je na evidečku při každém převodu...že jd e o buzeraci pochopí snad i malé dítě, měl by i poslanec
6.) Mimochodem, zákon neřeší, kdo předkládá evidenčku, pak púlatí vyhláěka č-302, kde je uvedeno že v protokolu z TP se uvádí provozhovatel. Provozovatel je definován zákonem jako ten, kdo je k autu regsuitrován jako vlastník.
Skutečnost že STK od pondělka na pokyn MDCR zapisují nového vlastníka do poznámky protokolu je jen dlůkazem chaosu a neschopnosti českých úředníků napsat jeden primitivní zákon a jednu normální vyhlášku.
7.) Když se nad tím zamyslíte, registrace vozidel, to jsou jen obyčejné zápisy těchto aut do jakosi seznamu...Chce to trochu ppolitické vůle a primiotivnéí evidenční úkony se budpou zvládat rychle bez obtěžování občanů...
to : mzxy
1)jasně, váš poslanec za vás zajede s autem na evidenčku? buďte realista,.. co udělá poslanec s vaším dopisem? no jasně pochopí, bude iniciovat změnu zákona a tuto prosadí
2) první dva druhy to jen tuší, jinak ti z odboru provozu silničních vozidel vědí...(ale to možná zase nevíte vy)
3)ano, pro veřejnost vděčné téma značky na přání, ...evidenční úkony je spíše třeba upřesnit a vysvětlit, mediální kampaň na konci roku byl kromě 1 letáku a zprávy na stránkách MD jen myšlenka
4)řešení vůbec není jednoduché - např. přístup STK k provádění kontrol, část lidí chce povinnosti jen obcházet,
5)proč používáte slovo buzerace, jedná se o platnou právní úpravu, asi zákony a vyhlášky moc nectíte,
6) protokol o EK je předkládán při podání společné žádosti ..., ano, uvádí se tam provozovatel, proč chaos, tím se nic nezmění je to jen pokračování myšlenky, že EK je ochranou nabyvatele, tak zavedli, že tam budou oba současný a budoucí...
7) ano, RV je takový velký "seznam", ...jak chcete vyřešit vedení registru, když nestanovíte povinnosti, každá povinnost větší či menší mírou občana zatěžuje, ale princip dobrovolnosti zde nelze uplatnit, to by to mohli rovnou rozpustit, jinak jsme součástí EU, kde jak sám víte platí Nařízení a Směrnice, právo EU je nadřazeno právu CZ,
pro tazatele : zvažte zda náklady s prodejem skutečně nepřevýší hodnotu vozidla ... pak by byl skutečně zánik vozidla na místě, ač vám to přijde nespravedlivé, nesprávné, ...
Ano, oslovil jsem svého poslance a napsal mu 9 bodů , jak zjednodušit registraci, bohužel jsem zatím sám jako kůl v plotě, protože tvůj poslanec a polslanci vás ostatních se domnívajéí že je vše v naprostém pořádku...že fronty na úřadech jsou normální...že není jiné cesty, než nesutále docházet na úřad, něco oznamovat, něco hlásit nebo něco zapisovat...
A STK musí vydělávat, jsou totiž přemnožené, čím víc protokolů vyprodukují, tím lepší hospodářské výsledky budou mít...Kecy MDCR o tom, že se na evidenčních kontrolách kontrolují a evidují ujeté kilometry jsou jen zástěrkou pro STK-byznys...
Tak kluci,jste na tahu...co uděláte vy pro zjednodušení registrace?
Mýlíte se, EK je již potřebná dávno tomu. Buď to nakolesíte, či dáte za lano pokud máte odvahu a odvezete na EK, nebo zavoláte na úřad, zda by to šlo přes "depozito". Natudujte 56tku.
BUSS - já se nemýlím, vím že EK byla zavedena zákonem ještě před novelou od 1.1.2015, ale do konce roku 2014 nemusela na EK babička, která zdědila auto po zesnulém dědečkovi, nemusel tam člověk, který koupil auto v soudní exekuci, nebo občan, která se stal majitelem auta na základě rozhodnutí soudu o určení vlastnictví...Dnes tam MUSÍ...To není buzerace?
Nový pan ministr v médiích prohlásil, že by chtěl, aby se auta evidovala kdekoliv...No super, obce které otevírají úřad každý den, nebno alespoň 4 dny v týdnu, zkolabují...všichni pojedou tam...a obce, kde mají úřední dny pondělí a středu budou dál spát...
Stačí se podívat na cizí technické průkazy,. například na belgický nebo francouzský, porovnejte je s českým...co se eviduje v Belgii, ve Francii a co v CR...v ČR se zapisují nadbytečné hlouposti, proto je nás TP jako lopuch...
doplněno 20.03.15 09:14:Stačí si podrobně přečíst prováděcí vyhlášky, MDCR zavedlo dnem 1.1.2015 další 4 nové formuláře, které se budou povinně používat dnem 1.7.2015
Máte jedno auto a k němu se použije na různé úkony je 9 různých druhů formulářů, je to normální?
Ve vyhlášce se dále píše, že spis vozidla ( každá auto má vlastní složku, do které se po celou dobu jeho životnosti vkládají všechny žádosti a další dokumenty, vyprodukované při každém dalšíém evcidenčním úkonu) se vede od 1.7.205 v elektronické podobě.
Tak si doma zkuste naskenovat český technicoký průkaz formátu velký lopuch +
Normálni scanner za 3 tisíce to neveme najednou, ale lopuch se musí 4x otočit...nenormální scanner který si s tím poradí stojí 35 tisíc Kč...samozřejmě ministerstvo dá obcím asi 3,5 tisíce, je teď na nicxh co za to koupí...
TP se od 1.1.2015 musí naskenovat ještě předtím, než jej úřednice předá žadateli...podle toho, jaké bude mítv pracovné podmonky, tedy jaká scanner a kde ho bude obec mít, bude skenovat...samozřejmě to skenováíní nějaklou dobu trvá, pak následnéí vkládání do nějakého úložiště je konkrétnímu autu...
Normální člověk by nejdřívě přemýšlel, jak zmenšit TP, protože kolonka na polopřevdy je už nadbytečná a český TP obsahuje balast, který není nařízen EU legislativou...úřední záznamy a další záznamy jsou více-méně zbytečně obsáhlé a m ožná i nadbytečné, napřklad spojovací nebo tažné zařízení se ZAPISUJE snad už jen na Slovensku a u nás. EU legislativa s jejho dopisováním a zapisováním nepočítá a jinde v EU na to nemají ani kolonku v dokladech.
Doklad může mít formát A4 nebo A5, nebo A6...pak se může začít s jednoduchým skenováním...
Skenování LOPUCHU bude všechny zdržovat a prodlužovat dobu k odbavení, navíc se PRODRAŹÍ...Vám nevadí, že vaše obec bude muset nakoupit za desítky tisíc Kč scanneray jen proto, že nějaký hlupák nepochopil programové prohlášení vlády, které slibuje racionalizaci při vynakládání prostředků v souvislosti s registrem vozidel?
Chápete to? Další 4 nové složité formuláře, další nejasnosti při vyplňování , jejich opravování, skenování, k tomu EK která předtím nebyla povinná při opřechodu vlastnmiockého práva, nebo která povinná byla, ale mohla být starší 14 dnů...
Zjednodušení a urychlení odbavování se N E K O N Á . Ale budeme mít značky na přání a možnost koupit si 3. značku.
Radikální změna k lepšímu se NEKONÁ.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.