Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Získání atestu na volant

Od: tomasvw2 odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, vyrábím dřevěné volanty pro veterány a chtěl bych pro ně získat homologaci. Neví někdo kde, jak a co vše je k tomu potřeba?

Děkuji Tomáš


Získání atestu na volant

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hujer123*
hodnocení

2x

Zkusil bych oslovit homologační zkušebnu a dotázat se tam. dekra-automobil.cz/...

tomasvw2
hodnocení

Děkuji za radu, už jsem jim to tam poslal.

gumidek*

Znáte tyto stránky?

volant.estranky.cz/...

 

dam®
hodnocení

0x

Jsem neznalý, ale mě napadlo jak můžete dosáhnout na atets na komponent auta které je veteránem, myslím si laicky, že kvalitu komponentu může posoudit jen "kvalitář výroby" daného výrobku v dané době.

Až budete mít náladu a chuť pro vysvětlení budu rád. Zatím - jen ať se daří...

tomasvw2
hodnocení

To je zajímavá ůvaha, budu rád když mi vysvětlíte jak to myslíte a jestli se toho dá docilit. Mám v plánu volanty nabizet hlavně veteránům ale i jsem uvažoval o možnosti využití v dnešnícha autech které nepoužívají erbegy. Například český výrobce "stvebnic" aut Kaipan.

dam®

Moje úvaha je o tom,že např. v roce 1800 někdo vyrobil volant, třeba. Vy jej umíte opravit nebo až vyrobit adekvátní kopii 1:1

tak si myslím, že nikdo jiný, než pouze technicky znalý historik může napsat posouzení technické věrohodnosti k danému volantu.

Jednoduše - veterán auto smí na silnici, protože je označeno spz co by veterán a nikdo nebude posuzovat jestli cokoliv v autě je či není homologováno nebo jestli má atest na jakýkoliv komponent.

Lidé jenž se tímto zabývají do hloubky určitě ocení rukodělnost a um a krása klasiky je vpodstatě nenahraditelná a úžasná

mzxy*

žijeme ve 21. století a náš život regulují předpisy, pokud jde o vozidla a komponenty k nim, jejich vlastnosti podrobně popisuje EU legislativa.Proto bych se zaměřil na studium předpisové základy, vyhláška o schvalování technické způsobilosti která je prováděcím předpisem k zákonu 56/2001 Sb. obsahuje základní seznam všech norem.

Jde především o bezpečnost a o to, jak se zachová konkrétní volant v případě možné nehody a zda nemůže ohrozit zdrarví a bezpečnost řidiče.

Zkoušky v technické zkušebně mohou být destrukční, přitom lze zničit i několik volantů. V případě kladného posouzení vydá MDCR rozhodnutí o schválení volantu a můžete je vyrábět ve shodě.

Nejsložitější bude zpracovat příslušnou dokumentaci.

tomasvw2
hodnocení

Právě jde hlavně o bezpečnost proto chci udělat atesty. Obložit starý volant dřevem není problém, protože základ je už atestován. Ale při vírobě nového volantu, od základu je atest potřeba. Diky kouknu na ty zákony a hlavně uvidím co mi napišou z Adry.

Děkuji za rady

doplněno 19.03.15 19:32:

Teda z Dekry

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]