Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení v autě

Od: kamil* odpovědí: 6 změna:
Dobrý den, dělám autoškolu v autě Škoda Octavia 1,9 na diesel a chtěl bych moc poprosit o radu ohledně řazení. Když se rozjíždím na 1, tak pomalu pouštím spojku auto se rozjede, přidám plyn a potom dále řadím 2 a td... Ovšem vůbec si nevím rady na jaký pedál šlapat, když vjíždím na kruhový objezd, nebo na křižovatku, kde nemám úplnou přednost. Vždycky podřadím na 2 jak říká instruktor, tam kde je stopka, nebo vím, že budu stát sešlápnu spojku a brzdu, ovšem když třeba vjíždím na kruhák, mám podřazeno na 2 a jedu pomalu, tak jak mám regulovat rychlost? Mám sešlápnout spojku, mít zařazeno dvě a když po kruháku budu chtít zrychlit tak spojkou regulovat rychlost a dávat jí nahoru a když budu chtít zpomalit tak jí zase sešlápnout? A nebo zrychlit plynem a zpomalit brzdou? Protože instruktor říká, že mám spojku před kruhákem, nebo kde nemám přednost sešlápnout a vubec nepridavat plyn, protože ten diesel umí popojíždet se spojkou. Prosím o radu, předem moc děkuji za názory. Kamil

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

wafanex
hodnocení

0x

To časem vychytáte co je lepší a taky každá situace je jiná ano někdy je lepší pohrát si se spojkou někdy zase vyřadit, to chce praxi a odježděné kilometyr, ne teorii:)

 

wenzel
hodnocení

0x

Pokud přijíždíš třeba na ten rondel, tak já to dělám tak, že chvilku před ním sešlápnu spojku a brzdím dle potřeby. Podle toho, jak se situace s předností vyvine, zařadím rychlost a pokračuju. Když je třeba zastavit, tak jednoduše se sešlápnutou spojkou zastavím na nulu. Jenom si dej pozor, ať při dlouhém čekání nestojíš na spojce moc dlouho, to si raději dej neutrál.

 

buss
hodnocení

0x

Ovšem vůbec si nevím rady na jaký pedál šlapat, když vjíždím na kruhový objezd, nebo na křižovatku,
Při řazení, vyřazení vždy na spojku. Lze brzdit při zařazené rchlosti, ale na to je třeba cit, aby motor necukal, nacvičuj na poli ... Když máš cit, tak se dá rozjet bez plynu, jinak po zařazení, pouštení spojky přidávat. Dlouhým sešlápnutím spojka trpííí.

ediee

autoškolu doděláte a pak si kupte něco v matu

 

hodnocení

0x

Jedno si zapamätaj,že kruhový objazd je len kus cesty,tak ako každý iný.Toto isté máš pri akejkoľvek ine situácii na ceste,ide o prispôsobenie rýchlosti danej situácii a nie či na tom mieste mám dať alebo nedať to či ono.V každom momente jazdy vyhodnocuj,čo je vhodné pre tvoje schopnosti a auto a tieto veci budeš potom robiť automatický.Radia ti tu automaty,čo je konfortná vec,no ja som na automate dosť použil aj ručné radenie lebo situáciu som hodnotil inak ako automat.Prajem veľa úspechov v autoškole.

 

hodnocení

0x
avatar dakon

Pri prijezdu ke kruhovemu objezdu podradim vetsinou na 2. (brzdim motorem) a potom bud necham rychlost a na kruhac najedu, nebo vyslapnu spojku a zastavim, pribrzdim podle toho, co je potreba. Najit moment, kdy uz auto zacne na 2 cukat chce cvik. Takze klidne vyslapnete spojku pred kruhovym objezdem a brzdete, casem prijdete na to, co je pro Vas lepsi. Kolega nadaval pro me jizde, ze s dieslem nemam brzdit motorem, jak jsem zvykly z benzinu. Myslim si, ze je to nesmysl, ale musite hlidat, aby jste podradil do zpravnych otacek, tj motor zbytecne moc nevytocil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma řazení v autě

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]