Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace volantu pri 120km/h - poloosa?

Od: cimtoje odpovědí: 4 změna:

Ahoj,

resim uz delsi dobu na svem scenicu r.2000 1.6 16V problem s vibracemi volantu pri jizde na dalnici. Pred upozornuji, ze mam uz druhou sadu kol - uplne jine disky a dela to taky, takze vyvazenim kol to nebude. Pred tydnem jsem byl na technicke, kde mi zjistili vybite spodni cepy, no bohuzel po vymene je to uplne stejne. takze naprava je v poradku, kola taky a trepe se to porad.

Jak se to projevuje - do 110 neni nic poznat, od 120 to zacina a ve 130 se volant trepe opravdu hodne. Neni to ale stale, meni se to. Cyklicky se as 5 sekund chveje, 5 sekund je klid a zase znova. Vyslapnuti spojky nepomaha, auto se netrepe, jenom volant.

Dnes jsem zjistil, ze kdyz se netrepe volant, chveje se radici paka - kdyz ji drzim v ruce, je to citit, takze ty vibrace osciluji mezi volantem a prevodovkou. Z toho usuzuji, ze to bude delat poloosa, jak se v ni ty vibrace prenaseji, je to mozne, ze proste osciluje na jednu, nebo druhou stranu?

Jak to overit a zjistit, ktera strana to dela? Pri zataceni jsem si nevsiml zadneho zvuku, ani bouchani, co by ukazoval na homokinetak.

Diky za kazdy tip, uz mi dochazeji napady a jezdit s tim mimo mesto je vazne opruz.

P.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Napadájú ma ložiska nábojov v kolesách,poprípadne v prevodovke v uložení poloosí,ďalšou možnosťou je,že servo neudrží smer,poprípadná vôľa tam.

 

ronyx*
hodnocení

0x

Zdravím,
vypadá to, že je vydřené (vytlučené) uložení poloos v převodovce, případně opotřebený unášecí kříž na konci poloosy v převodovce. Další možností je porušená manžeta mezi poloosou a převodovku - buď vyteklo mazivo nebo se do toho uložení dostal nepořádek.
V každém případě bych to viděl na obě poloosy ven a všechno okolo uchycení poloos na převodovce zkontrolovat, případně opravit.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Čapy riadenia alebo tyčky riadenia-vôľa v uložení.Ešte by som pozrel stabilizátor a jeho uloženie.Silentbloky na ramenách.Ak ani to nie skúsiť či sú neni oskákané pneumatiky.Dá sa to zistiť zámenou kolies a na zadnej náprave postupne otáčať kolesá a sledovať skákanie pneu.Správny tlak je samozrejmosť.Napadá ma ešte či nepribrzďuje zadné kolo.Vadné unavené tlmiče odhalia aj úplne malú odchýlku vo vyvážení kolesa.Krivá poloosa sa spozná podľa toho že v priebehu roka 2x odíde homokinetický kĺb...snáď netreba vysvetľovať mechanický problém.

 

hodnocení

0x
avatar diesel
Cituji: "Dnes jsem zjistil, ze kdyz se netrepe volant, chveje se radici paka - kdyz ji drzim v ruce, je to citit, takze ty vibrace osciluji mezi volantem a prevodovkou."Z uvedeného je zřejmé že je špatný ne ho,mokinetický kloub či poloosa ale spíše nějaký silenblok uložení motoru,převodovky popř.ramene,ale spíše převodovky.Poloosa by vybrovala pořád a ne až od určité rychlosti,kloub by spíše chroupal při zatáčení!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa
Otázky na téma vyvazeni kol

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]