Nejste přihlášen/a.
Řazení rychlostí u Citroenu je tak tvrdé,že jsem si na to nezvyknul a to už s ním mám najeto 50 000km.Je to moje už páté auto a s žádným jsem se s něčím podobným nesetkal.Mezi jednotlivými stupni je jakási překážka,kterou je nutné překonat.Dokonce se mi zdá,že se ty potíže ještě zvětšují.Četl jsem někde už na to stížnost a že u novějších modelů toto odstranili.Nevím jestli bych neměl něčím namáznout kulisu,nebo jestli to není třeba tím,že je méně oleje v převodovce.Jestli jste někdo už toto řešili úzpěšně,prosím, poraďte.
kdyby to potkalo mě, šel bych na to takto:
najít propojení konce 2 lanovodů - vlastně pricip bowdenů=lanka v pružném plastovém obalu jako u jízdního kola (nebo 2 táhel - u starších aut) k čepům nad převodovkou (stačí když někdo z kabiny bude kvedlat a bude jasné kde to je...a vysadit (buď vyšprtnou nadzvednutím šroubovákem nebo jsou na tom kovové zajišTovací spony, tak vytáhnout ta a rozpojí se to samo) ty koncová lůžka z čepů nad převodovkou (většinou tam bývají poblíž těch koncových lůžek kovových lanek i aretačně stavitelná vymezení proměnlivé délky - na to nešahejte jinak si rozhodíte nastavení chodu řazení)
t.z. pokud se vám to povede odpojit, můžete laborovat dále - taháním/tlačením za koncová lůžka kabelů ze strany převodovky prozkoušíte jestli není zatuhlé jedno z lanek, a pokud chodí hladce, znovu zkusit při odpojené převodovce simulovat řazení z kabiny, zda problém přetrvává - pokud jde hladce, je KO převodovka, pokud drhne, je problém v kulise pod řadící pákou - odkrytovat seshora, podívat se na plastovou kouli, jestli je promazaná, nebo jestli někde něco nepřidírá, pokud vše OK musí kulisa ven, ale to už bych nechal na servis.
doplněno 16.03.15 10:55:PS: ještě před akcí si někde na parkingu odchyťe někoho se stejným modelem auta, a vyzkoušejte/srovnjet jak řadí jeho, třeba zjistíte, že je to "francouzký standard", pro mě to je vždycky šok když přesedám z koncernu VW na nějakého frantíka, co se týče přesnosti řazení i tuhosti...)
Nemyslím, že by převodovky u C4 byly kompletně špatné... z recenzí je haněná jen automatická převodovka. Píšete předpokládám o manuální - jaká motorizace?
Mám pár kamarádů s C3 a C4 - většinou slabé benzíny. Na převodovku si nikdo nestěžoval.
Možná by to mohlo být nějakou chybičkou, která se v servisu za pár korun opraví.. na Toledu jsem míval potíže s jedním kloubem - byl z nějakého důvodu vadný... - možná chybná montáž při výměně spojky? ...
doplněno 16.03.15 10:58:viz. dovětek Tombrava - citroen-club.cz/... - zkuste si zjistit někoho v blízkém okolí na daném fóru, vesměs jsou to slušní a ochotní lidi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.