Aky kompresor do garaze?

Od: Datum: 15.03.15 23:08 odpovědí: 6 změna: 16.03.15 14:26
avatar

Zdravim radcovia.Uvazujem o kupe kompresora do garaze.Pouzitie bude okrem fukania kolies bicykla..este sem tam nieco vycistit,vyfukat stlacenym vzduchom,pripadne drobne lakovanie striekacou pistolou.Co ale potrebujem najviac je poriadny prietok vzduchu kvoli tomu ze si doma prezuvam pneu na diskoch.Cize chodim do pneuservisu iba vyvazovat.Bavime sa o okamihu ked je pneu nasadena a ja potrebujem aby patku pneumatiky vytlacilo na rafik--to je ten okamih ked to buchne.Zatial prezuvam iba 14 palcove (fabia,yaris),mozno v buducnosti vacsie 16-17 palcove cize vacsi objem...zdanlivo..ale nizsi profil.Doteraz stacil 2-piestovy kompresor u rodicov (bez tlakovej nadoby).Cize hladam kompresor ktoremu v istom okamihu nedojde dych,ale tlaci stale vzduch...aj ked je mi jasne ze uz v tomto okamiku urcite zopne kvoli poklesu tlaku v nadobe...ale s tym sa rata.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.03.15 05:19
avatar
Otázka je, či bude investícia do kompresora efektívna.
Nebude lacnejšie kúpiť 4 disky, pneu nechať obuť pneuservise s vyvážením a zárukou. Demontáž a montáž pneu na disk v amatérskych podmienkach, bez vhodného strojového vybavenia, iba montážnymi pákami, môže priniesť okrem únavy, potu na čele a odratých kĺbov aj poškodenie pneu, prípadne aj auta počas prevádzky.
Na bicykel stačí ručná pumpa. Na striekanie je potreba lepší kompresor s tlakovou nádržou a odlučovačom oleja. Na pneu ako píšete dostatok tlaku a okamžitý objem.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.15 08:38

Celkem jednoduché řešení.

Zjisti si parametry stávajícího dvoupístového kompresoru a parametry elektromotoru, který kompresor pohání.

Pak hledej sériově vyráběný kompresor, který má stejné nebo vyšší parametry a elektromotor o stejném nebo vyšším výkonu.

Nakonec si vyber velikost zásobníku stlačeného vzduchu. Tím budeš mít daný základ a jeké další příslušenství si dokoupíš, to už je na tobě. Filtry, odkalovače, redukční ventily, uzávěry, rychlospojky.

Mě na domácí práce v pohodě stačí jednopístový kompresor s tlakovým zásobníkem 24 litrů. Na nafoukání jízdního kola potřebuju 5bar, takže musím nechat nádrž natlakovat až vypne tlakový spínač. Na dofouknutí pneumatik stačí taky. Na montáž pláště na disk by určitě nestačil, ale na to by měl stačit větší zásobník stlačeného vzduchu. Pokud budeš mít velký zásobník, tak sice budeš dlouho čekat, než se kompresor vypne, ale až se vypne tak víš že tam velkou zásobu vzduchu. Dokonce jsem s tímto malým kompresorem i stříkal popelnici černou barvou. Když občas při stíkání uděláš přestávku, aby se kompresor doplnil, tak to taky přežije, ale rozhodně při lakování dostává nejvíce zabrat a nejmíň si odpočne.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.03.15 08:55

Na také veci potrebujete takzvané tlakové delo aké sa používa pri výmene nákladných pneumatik.je to vlastne menší vzduchojem s rukoveťami,ktorý sa natlakuje a na výpustnom otvore je guľový ventil veľkého priemeru,napr 2 col na ňom je potom trubka na konci na plocho sklepaná s pozdlžným otvorom.Prezuté koleso zapojíte na vzduch na fúkanie a potom priložíte ten malý zásobník tou trubkou medzi disk a pneumatiku a otvorite ventil naplno.Tento objem vzduchu vám roztiahne pneumatiku a vy už len dofúkate na predpísaný tlak.Táto nádoba sa dá kúpiť.Ďalšou možnosťou je,že si zoženiete dušu z motocykla takú veľkú,že po nafukaní vnútorný priemer vám voľne neprejde cez disk auta.Na namontovanú pneumatiku naložíte tú dušu z motocykla a nafúkate ju,tak aby vyplnila medzeru medzi pneumatikou a diskom.Potom začnete fúkať pneumatiku a postupne aj vypúšťať vzduch z tej duši až vám pneumatika naskočí na ráfik a vyberiete dušu a dotlakujete.Na tento postup je zase kúpiť aj pogumovaný skružený plech s prackou ktorý sa upne okolo disku,Lebo starý ruský vynález na cesty vo svete,že sa do vnútra vlialo trochu benzínu a podpálilo a výbuch roztiahol pneumatiku,no to je dosť riskantné.

doplněno 16.03.15 08:57:

Takže nepotrebujete extra veľký kompresor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 16.03.15 14:19
avatar

Ano tie videa s podpalovanim som videl,ale to uz je iny level.

"Takže nepotrebujete extra veľký kompresor"Som sa zasmial,lebo toto už viem.Ale v pohode.Ventil vyskrutkujem z disku kvoli maximálnemu prietoku vzduchu.Napojím hadicu a zapnem kompresor.Prva fáza je že bočnica na pneumatike sa dotkne nábežnej hrany disku a disk prestane syčať okolo a plní sa už len do uzavretého objemu.Potom pätka pneumatiky sa začne kĺzať priečne po disku na doraz.Blíži sa fáza keď pneu ide nadskočiť a na disk sa usadí po celom obvode a pevne uzavrie ten objem (to je vtedy keď to buchne).Vtedy sa už na disku pretočiť nedá.Odpojím kompresor a celé koleso prudko vyfučí doprázdna,ale pozícia pneu už je fixovaná na ráfiku a už sa nepohne (podobne ako pri defekte).Stačí naskrutkovať ventil,Nahustiť na predpísaný tlak a skontrolovať po 24 hod. úniky.Ak niesu,tak smelo na vyvažovačku.

Žiadny zapaľovač sa nekoná.

Datum: 16.03.15 12:47

Jestli to dobře chápu, tak už máte dvoupístový kompresor. K němu bych doplnil tlakovou nádobu a je po problému.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 16.03.15 14:26
avatar

Kompresor je u rodičov.Bývajú inde.Potrebujem vlastný.Do garáže na účely spomenuté vyšsie a aj napr. na vytláčanie vody zo závlahy v trávniku pred zimnou sezónou.Prenášať 2 piestový kompresor pri každej priležitosti ..to nie.A s ohľadom na vek toho 2-piestového sa pozerám po niečom vlastnom.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.