Fiat Linea vs. Opel Astra

Od: Datum: 14.03.15 16:27 odpovědí: 6 změna: 16.03.15 13:51

Hezkou sobotu přeji, obracím se na Vás s prosbou.

Za pár dní mám zkoušky v autoškole. Jezdím s Fiatem Lineou - benzíňákem. Řídí se mi velmi dobře a auto je vcelku jednoduché na ovládání. Ale k narozeninám jsem dostala Opla Astru z roku 1997-1998 , problém pro mě je ten, že auto je v dieselu. Proto se chci zeptat, jaký je rozdíl ve startování a samotné jízdě benzínového a dieselového auta, pokud má někdo zkušenost s jedním z těchto aut, tak budu jedině ráda za osobní zkušenosti. Astru jsem dostala s novým vybavením, je vyměněný motor, seřízené brzdy, vevnitř je vše nové, aby auto vydrželo nějakou dobu jezdit.

Co se týče řazení tak předpokládám, že žádný zásadní rozdíl nebude. Spíš mi jde o samostatnou jízdu, jestli je znát nějaký rozdíl, kromě spotřeby, dost řidičů v mém okolí říká, že auto na diesel má menší spotřebu, než benzíňák.

V autoškole se rozjíždím tím stylem, že sešlápnu spojku, brzdu, nastartuji, ručku dám dolů, zařadím jedničku a povolením spojky a puštěním brzdy se rozjedu. Je stejný postup i u dieselového auta?

Vím, píšu to tu jak pro blbé, ale chtěla bych vědět, v čem je rozdíl, jestli je to velký šok pro řidiče přejít z benzínového auta do dieselového.

Předem děkuji za jakoukoliv odpověď.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.03.15 17:02
avatar

Jezdila jsem s dieslovým autem... akorát jsem si musela dát pozor při startování. Dieslový motor se musí nějak zahřát či co, takže než je možné se rozjet, tak holt jsem musela čekat, až se rozsvítí jakási kontrolka. V létě to bylo v pohodě. Horší je to v zimě. Rozjezd úplně stejný, rozdíl v jízdě jsem nezaznamenala žádný... Šok při přechodu z benzínového auto do dieslového jsem nijak nezaznamenala. Snad jen byl problém v tom, že se jednalo o dieslové auto podnikové, jiná značka, tudíž jiné páčky, ovládání... tak jsem vždycky první jízdu hledala, jak se ovládají stěrače, blinkry apod. *smich*. Jo a když jsem tankovala, tak se šéf vždycky ptal, jestli jsem nabrala opravdu naftu. Kdyby benzín, tak je to pro auto dost problém...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.03.15 17:15
avatar

eulalie to trošku popletla - po vložení klíče čekáš až zhasne kontrolka žhavení a pak startuješ , jiný rozdíl není,

jinak oproti benzínu jezdíš v nižších otáčkách ( 1500 - 2000 )

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 14.03.15 17:34

Moc Vám děkuji za odpovědi, děsila jsem se toho, aby nebyla nějaká změna při startování, tímto jste mě uklidnili. :)

Datum: 14.03.15 18:54
avatar

Vůbec se nemusíš bát.Jediný rozdíl je ve žhavení-musí se počkat až zhasne oranžová kontrolka žhavení a pak teprve startit jako píše rádce přede mnou!Jen tak- manželka se taky bála a když jsme přesedlali (před mnoha lety) z benzínového F125p na naftového seátka Ibizu 1,7D,tak hned při první jízdě za volantem byla jako doma a nejlíp ji sedl naftový Peu 405 v kombajnu-ten měl již posilovač řízení což u ibizy nebyl.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.03.15 19:52

Paráda, díky, tak to žhavení je jen maličkost, to jsem ráda.

Díky za odpověď a za info. :)

Od: asd1
Datum: 16.03.15 13:51

Rozdíly jsou. Start - má žhavení = počkat až zhasne kontrolka, v zimě se někdy musí žhavit déle = startovat až po cvaknutí relátka nebo žhavit 2x. Mrazuvzdornost nafty - pokud není zimní, tak ve větších mrazech přidat VIF nebo aspoň petrolej (dřív než se vyloučí parafín, ve zmrzlé naftě se aditivum rozpustí až po ohřátí) Pokud s tím vyjedete tak parafín ucpe filtr, pak se musí vyměnit. Vyšší nároky na baterii = udržovat

Motor se déle ohřívá. Nastartovat, max. do minuty vyjet, po studeném motoru nechtít max. výkon a otáčky - jet plynule, nezrychlovat naplno dokud se motor neohřeje. Některé diesely se ohřívají i 10 kilometrů (10 minut)

Pokud má turbo tak po startu nechat ohřát (nechtít plný výkon motoru), a hlavně po dojetí nechat dochladit = aspoň půl minuty nechat na volnoběh (nebo poslední minutu jízdy lehce dojíždět)

Kvalita nafty - některé motory snesou i použitý friťák, některé naftu s nízkou mazivostí nepřežijou. Je dobré přidávat VIF, kromě ochrany motoru (vstřiky a vstřikovací čerpadlo) se většinou zmenší spotřeba. Jedno z mála aditiv které opravdu funguje...

Obecně naftový motor má provozní otáčky nižší než benzín ca 1500 - 3000, plný výkon max. do 4500. Poznáte nejlíp citem, motor "musí jít lehce". A nafta (starší motory) má malé zrychlení a velkou sílu v tahu (špatně se s tím předjíždí, v kopci "jede furt") Novější motory jsou víc podobné benzínu, starší jsou spíš typu "traktor"

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.