Zapalovací svíčka a voda ve válci

Od: Datum: 13.03.15 14:03 odpovědí: 11 změna: 15.09.16 18:23

Ahoj. Mám dotaz. Jak vypadá zapalovací svíčka, když se do válce dostává voda z chladícího systému? Vtipálci, nepište, že vypadá zašroubovaná. Ahoj.

doplněno 13.03.15 15:37:

No, jasně. Tím, - voda do válce-, nebylo samozřejmě vůbec myšleno to, že tam tý vody bude víc. Jen tolik málo, že ten motor stále poběží. Jeden mechanik měl názor, že ta svíčka bude taková vyplajchovaná. Bez karbonu a mastnot. Je na to nějaký podobný názor?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ju®
Datum: 13.03.15 15:17

Bude mokrá a možná rezavá a hlavně nefunkční...dost divná otázka, protože poznatek že teče do válce voda se projeví na běhu motoru a pokud ji tam nateče moc mohou následky protočení či pokusu o nastartování motoru skončit dosti destrukčně...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.03.15 16:20
avatar

Pokud bude té vody skutečně málo(válec ji stačí spálit),tak to ani nepoznáš,protože ta svíčka bude čistá.Existovaly letecké motory s přímým vstřikem vody do válců,ale jak vypadaly svíčky,o tom se literatura nezmiňuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mire
Datum: 13.03.15 16:27

to: JU Svíčka nebude ani mokrá ani rezavá a bude funkční. Pod pojmem voda ve válci si nepředstavuj hned rybník. Většinou dojde k maličké dírce v těsnění, kterou se může pár kapiček vody dostat za chodu do válce ale hlavně se tudy dostane do vody výfuk. Takže pokud z nádobky od chladiče není cítit výfuk, tak bych to neřešil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 17.03.15 08:29

odkázal bych Vás na odpoved tazatele z 16 t.m. - 19.50, já jen uvedl případ z praxe--------jak slyším voda ve válci -představuji si rybník...protože pokud je těsnění jen fouklé většinou se to pozná na vodě v chladícím systému, buď jen foukne nebo to odse... hadice a je vys...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: libek
Datum: 15.09.16 18:23
Zdarec mám ve válci vodu moto nejede ..v chladici to smrdí jak výfuk
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.15 18:23
avatar

Řekl bych, že na svíci to nepoznáte. Ta voda jí nemá co udělat. Nicméně přikládám obrázek, jak vypadá svíčka při různých problémech.

Co se týče vadného těsnění, nebo prdlé hlavy - tak jsem to vždy poznat tak, že při běžícím motoru otevřu expanzku (ovšem ne na horkém motoru - to je o opaření ! ) Pokud je někde dírka mezi spalovacím prostorem a chladivem, tak to tlačí vodu ven - někdy i poměrně razantně.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.03.15 19:05

Ahoj, no pokud tím myslíš tolik vody, že ten motor stále poběží, tak to na svíci zřejmě nepoznáš, protože se voda při té teplotě spalování stihne odpařovat, nanejvýš to bude trochu cukat. Takže podle svíčky bych určitě prasklé těsnění nezjišťoval. Nejjednodušší způsob a taky spolehlivý v domácích podmínkách je jak radí kolega (promon) bublinky v expanzce při běžícím motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 16.03.15 13:29

jj, čistá bez karbonů.

Mmch. vstřikování vody do sání rozprašovačem je jeden ze způsobů dekarbonizace motoru.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.03.15 18:08
avatar

5ekl bych,že se tam nemá šanci dostat-kdaž rupne těsnění nebo praskno hlava-větší tlak je ve spalovacím prostoru než v chladicí soustavě, dále je větší tlak v mazací soustavě než v chladicí.Tudíž by se za chodu do spalovacího prostoru voda doatsta neměla,ale po "chcípnutí" by se tam dostat mohla a to by dle jejího množství mohlo zmařit celý motor!

Jinak vstřikování vody v leteckých pístových motorech fungovalo,ale ne po celou dobu letu!Toto bylo jen při akutní potřebě zvýšít výkon.

doplněno 16.03.15 18:32: Hm teoreticky při sání asi ano - Hujere-*palec*
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.15 18:30

Při sacím taktu by se tam voda z chladícího okruhu nasát mohla.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.15 19:50

Ahoj. Právě tohle se tátovi stalo. Že si tu vodu při sání motor natahoval. Dokonce to tísko bylo šlehlý do trojúhelníka. Mezi válcem, olejem a vodou.V klidu se naplnil první válec a motor se nechtěl hnout. Tak jsem začal vyšroubovávat svíčky a potom jsem válce chtěl vyfouknout pootočením. Měli jsme v Oktávce (z r. 1962) startér na táhlo. To jsem chtěl popotáhnout ručně z motorového prostoru a málem mi ta vyfrklá voda ustřelila kebuli. Ten chrst letěl asi 8 metrů daleko přez ulici a chodník naproti. A jen z toho prvního válce. Pak jsem zjistil, že poškození těsnění, bylo takové, jak jsem ho už popsal.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.