Nejste přihlášen/a.
Ahoj. Mám dotaz. Jak vypadá zapalovací svíčka, když se do válce dostává voda z chladícího systému? Vtipálci, nepište, že vypadá zašroubovaná. Ahoj.
doplněno 13.03.15 15:37:No, jasně. Tím, - voda do válce-, nebylo samozřejmě vůbec myšleno to, že tam tý vody bude víc. Jen tolik málo, že ten motor stále poběží. Jeden mechanik měl názor, že ta svíčka bude taková vyplajchovaná. Bez karbonu a mastnot. Je na to nějaký podobný názor?
Řekl bych, že na svíci to nepoznáte. Ta voda jí nemá co udělat. Nicméně přikládám obrázek, jak vypadá svíčka při různých problémech.
Co se týče vadného těsnění, nebo prdlé hlavy - tak jsem to vždy poznat tak, že při běžícím motoru otevřu expanzku (ovšem ne na horkém motoru - to je o opaření ! ) Pokud je někde dírka mezi spalovacím prostorem a chladivem, tak to tlačí vodu ven - někdy i poměrně razantně.
Ahoj, no pokud tím myslíš tolik vody, že ten motor stále poběží, tak to na svíci zřejmě nepoznáš, protože se voda při té teplotě spalování stihne odpařovat, nanejvýš to bude trochu cukat. Takže podle svíčky bych určitě prasklé těsnění nezjišťoval. Nejjednodušší způsob a taky spolehlivý v domácích podmínkách je jak radí kolega (promon) bublinky v expanzce při běžícím motoru.
to: JU Svíčka nebude ani mokrá ani rezavá a bude funkční. Pod pojmem voda ve válci si nepředstavuj hned rybník. Většinou dojde k maličké dírce v těsnění, kterou se může pár kapiček vody dostat za chodu do válce ale hlavně se tudy dostane do vody výfuk. Takže pokud z nádobky od chladiče není cítit výfuk, tak bych to neřešil.
odkázal bych Vás na odpoved tazatele z 16 t.m. - 19.50, já jen uvedl případ z praxe--------jak slyším voda ve válci -představuji si rybník...protože pokud je těsnění jen fouklé většinou se to pozná na vodě v chladícím systému, buď jen foukne nebo to odse... hadice a je vys...
5ekl bych,že se tam nemá šanci dostat-kdaž rupne těsnění nebo praskno hlava-větší tlak je ve spalovacím prostoru než v chladicí soustavě, dále je větší tlak v mazací soustavě než v chladicí.Tudíž by se za chodu do spalovacího prostoru voda doatsta neměla,ale po "chcípnutí" by se tam dostat mohla a to by dle jejího množství mohlo zmařit celý motor!
Jinak vstřikování vody v leteckých pístových motorech fungovalo,ale ne po celou dobu letu!Toto bylo jen při akutní potřebě zvýšít výkon.
doplněno 16.03.15 18:32: Hm teoreticky při sání asi ano - Hujere-
Ahoj. Právě tohle se tátovi stalo. Že si tu vodu při sání motor natahoval. Dokonce to tísko bylo šlehlý do trojúhelníka. Mezi válcem, olejem a vodou.V klidu se naplnil první válec a motor se nechtěl hnout. Tak jsem začal vyšroubovávat svíčky a potom jsem válce chtěl vyfouknout pootočením. Měli jsme v Oktávce (z r. 1962) startér na táhlo. To jsem chtěl popotáhnout ručně z motorového prostoru a málem mi ta vyfrklá voda ustřelila kebuli. Ten chrst letěl asi 8 metrů daleko přez ulici a chodník naproti. A jen z toho prvního válce. Pak jsem zjistil, že poškození těsnění, bylo takové, jak jsem ho už popsal.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.