Historie zadních kotoučových brzd

Od: Datum: 12.03.15 23:47 odpovědí: 7 změna: 18.03.15 13:32
avatar

Dobrý večer,matně si vzpomínám,že někdy v 70. letech m.s.,když se začaly do osobních aut montovat kotoučové brzdy na zadní nápravu,byl problém s ruční brzdou a dokonce se na zadní nápravě používaly kotouče pro provozní brzdy a současně bubny pro parkovací brzdu.Bylo to asi jenom krátkodobé řešení,než se podařilo vyřešit mechanické ovládání brzdových destiček,přesto by mě zajímalo,jestli někdo ze zdejších rádců neví o nějakém konkrétním autě,kde byl tento "duální"systém použitý.Děkuji za odpovědi.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.03.15 00:21
avatar

Mercedes tento systém používá u dodávek stále.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.15 00:22

System dvojitých brzd se používá i dnes. Třeba Nissan Terrano, Patrol... Ovšem zrovna u toho Terrana je v poměru k váze, ten brzdný účinek malý.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.03.15 08:28
avatar

Ten systém používá i BMW. Já ho měl na E-28 (žraloku) a nedávno jsem si všimnul,že je i na novějších typech.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.03.15 09:05

Používal to Opel ještě u Vectra B, Od Vectra C už jen kotouč.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.03.15 18:45
avatar

O tomto sice nebyl dotaz ale nedá mi a musím napsat. Toto jsem neviděl,ale údajně jedno z prvních seriově vyráběných aut s kotoučovými na všech kolech byl F125 a u toho (resp. u jeho polské licence,homologace pro ČSSR -1968, já měl rv 1972) se při zatlačování pístků muselo s nimi otáčet (např při výměně desek), totéž měli i na předku citroeny BX a Xantie (ruční na předek!)Jen poznámka mám takové tušení dřív než na všechna se montovali hlavně na předek! Vždyť ještě dnes mají auta předek -kotouče a zadek bubny ,dle motorizace.Takže to jak píšeš bylo spíše na autech s kotouči na všech 4!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.03.15 19:59
avatar

Ano,samozřejmě jsem myslel kotouče na všech 4 kolech,možná jsem nepřesně položil dotaz,předpokládal jsem,že je samozřejmé,že kotouče na přední nápravě byly standartně montovány mnohem dřív,mež na všechna kola.Jenom si matně vybavuji článek v tehdejším Světě motorů,kde o této problematice psali.

Datum: 18.03.15 13:32
avatar
Zrovna jsem dělal brzdy na Hyundai Trajet a vzadu jsou taky "duální".
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.