SCR katalyzátory

Od: Datum: 10.03.15 19:18 odpovědí: 10 změna: 21.03.15 16:19

Četli jste tento článek? http://www.tipcars.com/magazi…ma-euro-6-za-dvermi-6966.html

V článku píšou o SCR katalyzátoru, má tento SCR katalyzátor třeba nová Škoda Fabia III nebo nové VW Polo? Co si o tom článku myslíte? Píšou tam i o tom, že kvůli nové emisní normě bude nižší zájem o auta s dieselovým motorem. Může to znamenat, že dieselové motory u osobních aut úplně vymizí? Jaké jsou Vaše názory?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.03.15 19:39
avatar

Chemie opět zasahuje.U benzinových motorů je nutno škodlivé zplodiny likvidovat ve výfuku platinovým katalyzátorem,zen zdražuje vůz až o 30 000.U tohoto systému likvidace ovšem oxidů dusíku u naftových motorů pomocí roztoku močoviny,coř znamená najít místo pro nádržku a vstřikovací zařízení.Myslím si,že dražší to nebude.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.03.15 20:54

Kamiony používajú močovinu už od Euro 4 a svet sa nezrútil,len čerpadlo na močovinu rado odchádza.Inak je to len biznis na využitie zastaralej technologie.Scánia má motor splňujucú normu Euro 6 bez močoviny a neponúka ho moc na trhu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.03.15 20:57

Fabia III ani Polo SCR katalyzátor nemají. Ani žádná jiná podobně malá auta. Dává se to jen do větších aut (auta vyšších tříd, větší SUV a MPV).

Euro6 dieselové motory přežijí. Případná nižší poptávka po dieselech bude dána spíše tím, že diesely už se dnes tolik nevyplatí (platí to hlavně pro menší auta jako je např. Fabia, Rapid a dnes už v podstatě i pro Octavii).

Je tu však jiný "problém". Francie, dlouhodobě jeden z nejvýraznějších podporovatelů dieselů v osobních autech, udělala obrat o 180° a plánuje diesely v osobních autech omezovat. A pokud se k tomu přidá více zemí EU, tak to je začátek konce dieselů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 10.03.15 21:11

Zdravím, neviděl bych to tak tragicky, právě poslední EURO normy měli za úkol naftová auta přiblížit z hlediska emisí benzínovým, což se daří. Pokud bude nejhůře, tak aut na naftu ubyde, ale ne výrazně a pouze v kategorii vozidel M1 a N1.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tom1*
Datum: 11.03.15 09:43

Proč už se dnes diesel u osobního auta moc nevyplatí? Jaký má Francie důvod k omezení dieselových motorů u osobních aut?

Datum: 11.03.15 18:16

Protože rozdíly ve spotřebě se zmenšily. V dobách první generace Octavie nebo Fabie mohl být diesel úspornější i o dva litry na 100 km. Dnes je to maximálně 1 litr na 100 km, u dvojkové Fabie po faceliftu mám zkušenost, že pokud se nejede po dálnici, je spotřeba prakticky stejná (1.6 TDI vs. 1.2 TSI).

Ono to hodně souvisí právě s tím, že do Octavie a Fabie se nedává SCR katalyzátor. Výrobce raději snížil emise NOx snížením kompresního poměru a zvýšením množství recirkulovaných plynů (EGR). To snižuje účinnost motoru. A když se k tomu přidá nutnost každých x kilometrů vypálit saze v DPF filtru pomocí extra vstřikované nafty, tak to holt extra úsporné nebude.

Francie chce zlepšit ovzduší ve městěch. Nejdříve se diesely budou omezovat v Paříži, pak asi v celé zemi. Podporovat se mají hlavně elektromobily. Ale víte, jak to s politiky je. Za 10 let to může být zase tak, že budou omezovat elektromobily a budou podporovat něco úplně jiného.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tom1*
Datum: 17.03.15 13:13

Nádržka na roztok AdBlue u osobních aut se plní tankovací pistolí nebo přímo z lahve s roztokem? Četl jsem, že by ten roztok AdBlue měli prodávat u čerpacích stanic, ale zatím jsem neviděl čerpací stanici, kde by měli tankovací pistole s roztokem AdBlue. To ten roztok AdBlue prodávají jen u některých čerpacích stanic?

Datum: 21.03.15 16:19

Tankovací pistole s roztokem AdBlue mají jen u velkých čerpaček na hlavních tazích nebo dálnicích, protože je to určeno hlavně pro kamiony. U osobních aut je totiž plnicí otvor často v kufru a tam se to plní například pomocí lahve a trychtýře nebo to plnís servis.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tom1*
Datum: 18.03.15 21:28

Proč Škoda nabízí v současné době třeba u Rapida motory, které plní emisní normu EURO 5, když už od loňského září platí EURO 6? To může pořád vyrábět motory, které neplní aktuální emisní normu?

Od: trtr
Datum: 20.03.15 09:02

Zdravím, dohledejte si podrobnosti, ale je tam lhůta pro homologaci a registraci nových vozů+ lhůta na překrytí norem pro výrobce, proto lze prodávat ještě auta s EURO 5.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.