Jen 5 km do práce - jaký motor zvolit?

Od: Datum: 09.03.15 09:41 odpovědí: 19 změna: 16.03.15 07:43

Ahoj všem,

chtěl jsem vyměnit 17 let starou babičku Toyotu Corollu za novější vozítko ( cca 4-6 let ) Nechci rozjet diskuzi na téma jaké auto ( chtěl jsem Octavii, ale není to nutné ), ale zajímal by mne motor ..já totiž jedu do jen práce 5km (1km město, 4 mimo ) Po práci buď jedu stejnou 5km trasou domů, nebo jedu 5km do centra města nakoupit a pak 10km domů. Načetl jsem X diskuzí, že TDI se potřebuje 10-15min zahřívat, tak jsem si myslel, že pořídím TSI. Když nebudu řešit problémové rozvody, tak jsem se dočetl, že i turbo u benzínu se musí dlouho zahřívat ! :( Tak co mi mám pořídit na mé krátké trasy? MPI motor, co mi bude žrát 8litrů ( možná více na těch krátkých trasách ) Delší trasu jedu 1x měsíčně ( 30 30km )

Fakt nevím..TDI, TSI,MPI, nebo VVTI apod.?

P.S. Ta stará Corolla mi jezdí za 6 l v létě a za 7l v zimě...nežere olej, ohřeje se po 2-3km...

Díky za rady a názory


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 09.03.15 09:54
avatar

A cena vozu? Já na cestu do práce koupil manželce starou fiestu - r.v. 2002, motor 1,3 a jen 37kW - na tu cestu naprosto dostačující. Zahřeje se to po cca 1 km, minimální servis, rozvody řetězem.

doplněno 09.03.15 11:16:

syn 4 měsíce = hluboký kočát = kombi nebo liftback (ale ten má vysoký práh kufru - bude se blbě nakládat kočárek...)

Po dvou dětech doporučuji kombi - bez ohledu na líbivost... ocení jistě právě žena.

Musí to být 5 dveří - jinak jezdit s dítětem do 3 let ve 3 dvéřovém voze je za trest.

Z menších vozů bych doporučil seat ibiza 1,6i, z větších golf 1,4 nebo tu hnusnou octavii 1,2tsi

doplněno 10.03.15 09:23:

Velmi dobrý benzínový motor mají francouzi - 1,4i 55kW. Je jednoduchý a dává se do spousty vozů. Taková xsara kombi by byla na cesty i pro kočárek super - jenom je trochu levnější a starší...

Dávala se i do Berlinga - a kámoš se 2 dětmi ho má - je naprosto nadšený nad možnostmi toho vozu...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza74
Datum: 09.03.15 10:43

Nejde o cenu, ani o zančku auta...jde mi o motor..Kterej dnešní moderní motor tyto krátké 5km nájezdy přežije? kterému to bude nejméně vadit, že jezdí skoro pořád studenej? To mne zajímá..

Každopádně pro upřesnění: cca 200tis Kč, 4-6 let..Jasně, že malé vozítko by mi do práce stačilo, ale občas musím naložit kočárek ( máme 4měsíčního sya ), takže na nejbližší 4 roky potřebuji něco většího, ale nechci kombíka..takže jsem myslel Octavii, Golfa, Leona..apod.

Od: asd1
Datum: 09.03.15 09:55

Co nejmenší benzín, pokud možno bez turba a jiných nesmyslů. Auto spíš menší kolem tuny (Panda, Yaris, Fusion, Fabka atd.) = něco co se rychle ohřeje, žere 5 - 6 litrů, nemá při startu velký odběr (stačí slabá baterka a stačí se dobít) a je co nejjednodušší.

Náklady se musí počítat celkové, tj. pokud vezmete auto co sežere jen 5 litrů, ale stojí to 150 tisíc, nebo to co žere 10 litrů a stojí 80 tisíc - to druhé vás vyjde levněji.

A pozor nový auta jsou většinou vyrobené stylem "přežít záruku a pak se rozsypat" a je problém najít něco co vydrží 10 let bez zásadních oprav...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: au1
Datum: 09.03.15 10:21

já na přesně tohle ježdění mám 18 let starý Mitsubishi s objemem 2,5 litru. Takový objemy nikdo nechce, proto tohle auto stálo 25 tisíc, sice na tuto vzdálenost žere v zimě 14 v létě 10, ale pořád to vyjde levněji než koupit za sto táců novější co žere polovinu. Při tomhle nájezdu nemá smysl se dívat na spotřebu, ani bych se nedivil kdyby nějakej nízkoobjemovej benzín žral 8 na sto při tomhle 5ti km popojíždění.

Mimochodem ten starej vérgl dal loni v létě Chorvatsko ve 3 lidech s průměrnou spotřebou 7,5/100km, takže ani při případných výletech vás takový auto nesežere :)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.03.15 10:39
avatar

Mamka skoro vůbec nejezdí do nějakých dálek, jenom cca 4 km do práce a jednou za čas jede 10 km do města. Pořídila si ojetý Hyundai Atos a je spokojená. Je to nejen nádherné auto na pohled, ale i pohodlné, rychle se zahřeje a moc nežere. Je ale pravda, že je hodně maličké a úzké, takže nic pro vazouny :-D

doplněno 09.03.15 11:43:

Je to krásné auto! (auto na fotce není to naše). Je to rozhodně hezčí než všechny ty Fabie a Oktávky, kterých je všude plno. Předtím jsme měli Fiat Punto, toho jsem milovala, bylo divně zelené a naprosto jedinečné :3

doplněno 09.03.15 15:34:

Ptala jsem se mamky a ten Hyundai na tohle popojížděníčko do práce 4 km jí žere 5 litrů na 100 km.

doplněno 09.03.15 15:40:

Jo a ke kočárku - golfáč se tam prý vejde v poho. Nějaký velký kočár asi ne, no.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mot
Datum: 09.03.15 11:36
Nadherne auto? Nespletl ste se?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.03.15 18:33
avatar

no jo no,každý máme jiný vkus,holt nekdorád holky a jiný vdolky!Podle mne to sice není hezké,ale do města na malé jizdy proč ne?

Osobně bych na takové dálky klidně vzal cokoliv co jezdí-filetu za pár šušňů,fiestu,clio,ibizu ,fiátka seicento (500) nebo AX,saxo-106,ZX-306 poslední jmenované klidně v naftě,nepřeplňované,klasika 1,9D se 47 nebo 51kWv benálu základ-lutr nebo 1,4,nebo taky 205 (dělala se do 2000!) Honzo a jaké auto ve dvou žere v zimě 20?Já jsem se za šest roků s osmnáctistovkou a 1800kg pohotovostní hmotnosti a městských jízdách do 4km nedostal ani na výrobcem stanovenou spotřebu-jsem stále o 2 a půl litru méně

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mot
Datum: 09.03.15 19:41
Ano nekomu se muze libit i multipla ale nadherny auto to proste neni
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.03.15 13:40
avatar

Jakykoliv atmosfericky motor a bude to zrat jako krava , to si zvykni. Auto zere nejvice pri startu a nez se zahreje motor , pote jiz je spotreba mala. A to ty budes jezdit furt. Takze spotrebu moc neres a bez atmosferu a v zime to bude zrat jeste vic. Znam lidi co jezdi do prace v zime 2 a zere to klidne 20litru / 100km

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza74
Datum: 09.03.15 13:52

No nazdar...:( Díky všem

Od: au1
Datum: 09.03.15 15:34

tak černě bych to neviděl, já jezdím 3km a audi A6 2,4 automat žrala v zimě 16 na sto, když bude mít manuál tak se třeba dostane na 12-13 :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ruze®
Datum: 09.03.15 19:29
avatar

Já chodím do práce cca 2 km pěšky a na 5 km bych volila kolo,popř. elektrokolo.Nejsem zastánce startovat na tak krátkou vzdálenost auto a to po cestě míjím gařáž s naším autem. :--))

Ohodnoceno: 2x
 
Od: radce
Datum: 09.03.15 19:52

Babetu nebo skůtr a jseš na 1L na 100km.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 09.03.15 19:55
avatar

nebo kolo a je to ještě zdraví prospěšné *smich* a místo kočárku v případě potřeby ten závěsný vozík pro děti..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.03.15 19:57

Volba zážehového motoru je snad bez debat.

Jinak těžko něco doporučit. Ale dám trochu neortodoxní návrh k zamyšlení, Octavia 1.4 16V 59 kW (případně Golf se stejným motorem), např. tohle:

http://www.sauto.cz/osobni/de…/octavia/16269170?goFrom=list

Na kráké trasy do práce by neměl vadit nižší výkon a možná ani absence klimatizace.

Pokud budou nějaké korunky navíc, co třeba Škoda Rapid nebo Seat Toledo s motorem 1.2 MPI? Předváděčky stojí něco přes 200 tisíc.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 09.03.15 20:03
avatar

jednoznacne benzin, ale zadny preplnovany hrkotor, normalni 4valcovy benzin DOHC apod... hlavne si neberte Skodu ale vyrobce, ktery ma uz nejakou vybavu, nez precenovane predrazene Skody, kdy budete pak se smutkem vzpominat na Toyotu (napr se projedte v nejakem bazaru ve Focusu s Ghia vybavou apod apod)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza74
Datum: 10.03.15 07:28

Ahoj všem,

pěkná diskuze se tu z toho rozjela Znova se opakuji, ale nešlo mi o značku a možná ani tak o spotřebu ..šlo mi o to, který motor je odolný jízdě za studena..nic víc.

Pro doplnění uvádám, že na kole bych byl už po smrti..ten úsek je sice krátký, ale podél přehrady se svodidly, kde to valí jeden náklaďák za druhým a silnice je velmi úzká..Navíc kolo v zimě nebo na nákupy..no beru to jako vtip

Takže všem děkuji, závěr je jasný: benzínový motor bez turba ..doufám, že jsem to dobře pochopil

ahoj H.

Datum: 15.03.15 09:27
avatar

A proč se nechcete nechat tu Toyotu? Tihle starší Japonci byli velmi spolehliví.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza74
Datum: 16.03.15 07:43

Proč si nenechám Corollu? No protože pomalu, ale jistě rezne. Protože nyní má 166tis km a ve 180 je potřeba dělat rozvody..protože má stále původní výfuk !, takže je jen otázka času, kdy ho bude potřeba vyměnit..a prostě bych už chtěl něco novějšího, abych se nemusel bát jet delší trasu.. Jinak bych si jí nechal, to jo..

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.