Filtr pevných částic

Od: Datum: 07.03.15 11:17 odpovědí: 14 změna: 04.06.15 18:31

Chtěl bych se zeptat, jaká je obvykle životnost filtrů pevných částic u dnešních dieselových motorů? Jak je to se zanášením? Zanáší se filtr pevných částic i v případě, že popojíždím po městě se zahřátým motorem a motor po celou dobu jízdy po městě nevypnu? Dám příklad: ujedu 20km, přijedu do města a ve městě ještě třeba dalších 5km popojíždím. Zanáší se filtr pevných částic i v tomto případě? Slyšel jsem o tom, že při jízdě na delší vzdálenosti nebo po dálnici by se filtr pevných částic neměl zanášet. Je to pravda? Kolik zhruba stojí nový filtr pevných částic a kolik repasovaný? Pokud bych kupoval ojeté auto s filtrem pevných částic, na co bych si měl dávat pozor, jak poznat, že je filtr pevných částic zanesený, příp. jak ho před koupí ojetého auta zkontrolovat, v jakém je stavu? Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.03.15 15:07
Životnost cca 250 - 300 tisíc, při pojížďkách po městě třeba jen 120tkm.
Filtr se zanáší pořád, jen ve městě mnohem rychleji.Když ECU vyhodnotí ,že je filtr zanesený, spustí regeneraci.Cena může být cca 20-50 tisíc.
Při koupi asi nemůžete udělat víc než zkontrolovat přes diagnostiku, maximálně zkontrolovat množství aditiva(,,močoviny").
Obecně se dá říct že největší problémy s DPF mají auta se systémem PD.
Takže spíš vybírat z common-railů.
Jinak pokud ujedete. 25 km, asi nemá smysl kupovat diesel.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivos1
Datum: 28.03.15 09:49

Četl jsem článek o tom, že filtr pevných částic by měly dostat i benzinové motory, protože moderní benzinové motory s přímým vstřikováním prý také produkují pevné částice. Jak to tedy je s tím filtrem pevných částic u benzinových motorů? Opravdu ten filtr dostanou?

Od: ivos1
Datum: 28.03.15 09:59

Ještě bych se chtěl zeptat, proč se filtr pevných částic zanáší mnohem více při jízdě po městě? Co má na to zanášení vliv při jízdě po městě?

Datum: 28.03.15 13:04
avatar

Studený motor na krátkých trasách.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.15 20:56

Protože diesely nejvíce kouří při akceleraci, což je nejčastější ve městě. Zároveň je v městském provozu v podstatě nemožná účinná regenerace filtru, protože výfukové potrubí je studené.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.15 22:24

Koupil jsem FORD S-Max a po ujetí cca 2000 km mi palubní PC hlásil "Porucha motoru" a snížil se výkon motoru. Automechanik mi řekl, že je to ucpaný filtr pevných částic a poslal mne do značkového servisu FORD, že prý tam pomocí diagnostiky spustí vypalování filtru a tím ho vyčistí. Jenže se hrubě mýlil, zaplatil jsem 600,-Kč za to, že mi řekli, že to nejde. Tak prosímvás nikdy s ucpaným filtrem do FORDu nechoďte ! Koupil jsem za 2000,- Kč 4litry čistícího roztoku na Internetu a dal jsem to tomu automechanikovi vyčistit. Řekl si za to dalších 1000,- Kč, ale filtr vyčistil a auto jezdí zase jako ďas ! Jezdím prakticky jen každý týden na chalupu vzdálenou z Prahy 100 km, motor nedusím v nízkých otáčkách a tak jsem zvědav, kolik km s tím vyčištěným filtrem najedu.Pokud to bude málo, tak auto radši prodám.


doplněno 04.06.15 18:31:

Tak jsem zjistil, co bylo asi příčinou zanesení mého filtru pevných částic. Vyměňoval jsem poprvé olej v motoru a podle provozní příručky je obsah oleje v motoru cca 6 litrů. Tak jsem tam nalil 5 litrů a pak ještě skoro celý litr. Jenže pak byl olej trochu nad ryskou měrné tyčky ! Prostě tam bylo moc oleje, docházelo k přestřikům a tím pádem k zanešení FDP.

Nyní jsem měnil olej podruhé, nechal jsem ho dlouho řádně vykapat, dal nový filtr a nalil jen 5 litrů nového oleje. A vida, při kontrole byl olej ve 3/4 vyznačeného provozního rozsahu na měrné tyčce ! Takže ta informace v manuálu je zavádějící a vede k přelití motorového oleje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.15 22:33
avatar

Moje zkušenost z práce. Dodávka Iveco Daily Euro 5 koupena nová, po 40 000 se spustila regenerace filtru. Řidič ji nemohl dokončit a zhasnul motor. Regenerace se více nespusila. Na palubce svítila oranžová kontrolka že je potřeba přes PC spustit regeneraci. Přerušená se již sama nespustí. Nicméně neřešeno, jezdilo se dál. Po cca 3 000 km místo oranžové začala svítít červená EDC a motor spadl do nouzového režimu. Citelně klesl výkon, auto skoro nejelo. Regenerace nešla již spustit ani přes PC. Vyřešeno demontáží filtru a vypálení specialozovanou firmou prý někde v Praze. Poté montáž filtru a přes PC načten obnovený filtr. Auto zase jezdí, jako dříve. Kolik to ale stálo, jsem dodne ještě nezjistil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivos1
Datum: 29.03.15 10:02

To se Vám u těch aut, které jste popisovali (Ford a Iveco) neregeneruje filtr pevných částic automaticky? Píšete, že bylo potřeba připojit auto na diagnostiku. Regenerace se přece spouští automaticky pomocí řídící jednotky, pokud je filtr zanesený. Říkali mi to v servisu. Nebo záleží na typu motoru?

Datum: 29.03.15 15:51

Za těch 600 Kč mi u FORDA řekli, že podle záznamů v PC byla poslední regenerace filtru před ujetím 800 km. To mi ovšem nebylo k ničemu :o))

Navíc žádnou kontrolku, že probíhá regenerace DPF, FORD S-Max nemá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivos1
Datum: 30.03.15 10:47

Četl jsem o tom, že od emisní normy EURO 6 by měly mít filtr pevných částic i benzinové motory. Bude se ten filtr skutečně montovat i u benzinů?

Datum: 30.03.15 18:27

Pokud ano, tak to bude další daň předepsaná motoristům.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.03.15 21:18
Ano bude.Už se o tom mluví několik let a nikdo s tím nic neudělá.Starší motory jsou zatížené ekodaní a tím jsou uměle vytlačovány z provozu ,což svědčí výrobcům za podpory legislativy.Spalovací motory se dostávavají na hranici výkonu danou samotnou konstrukcí a jediné co je možné na nich zlepšovat už jsou jen ty emise.(měření by s mělo v budoucnu provádět jen načtením údajů z ŘJ)
Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivos1
Datum: 31.03.15 09:44

Emisní norma EURO 6 už platí od loňského září, zajímalo by mě, jestli se ten filtr pevných částic už montuje u nových benzinových motorů nebo se začne montovat až později a kdy?

Datum: 04.04.15 20:18
avatar

To záleží na konstrukci motoru, jestli by si vystačil bez filtru nebo aby splňoval E6 musí mít filtr. U benzínových motorů se zavedením Eura 6 moc neměmí, limity nejsou nijak skokově přísnější. U dieselů ano, tam se snížily limity NOx o polovinu. A ani tam se nedá říci, jak se výrobce auta postaví k řešení emisního systému, jestli bude stačit filtr pevných částic, nebo jestli bude muset přidat systém s SCR katalyzátorem na AD Blue. Zase kdyby se nepoužil filtr a jen SCR kat tak by se u auta docílilo lepší spotřeby, protože by se nemusel tolik škrtit přívod vzduchu do motoru a motor by mohl pracovat efektivněji. Navíc by se nemusela spotřebovávat nafta na vypalování filtru. Ale zase systém AD Blue zabírá docela dost místa + nárůst hmotnosti auta taky spotřebu zvýší. Prostě není nad staré komůrkáče Euro 2, se kterým se dá pokud je v osobáku jezdit za 4,5 l. To se s žádným novým auten nedokáže. Měli jsme ve firmě dodávku VW LT 35 která jezdila za 8,5. S novým VW Crafterem se pod 13 nedostanem ani omylem.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.