Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat, jaká je obvykle životnost filtrů pevných částic u dnešních dieselových motorů? Jak je to se zanášením? Zanáší se filtr pevných částic i v případě, že popojíždím po městě se zahřátým motorem a motor po celou dobu jízdy po městě nevypnu? Dám příklad: ujedu 20km, přijedu do města a ve městě ještě třeba dalších 5km popojíždím. Zanáší se filtr pevných částic i v tomto případě? Slyšel jsem o tom, že při jízdě na delší vzdálenosti nebo po dálnici by se filtr pevných částic neměl zanášet. Je to pravda? Kolik zhruba stojí nový filtr pevných částic a kolik repasovaný? Pokud bych kupoval ojeté auto s filtrem pevných částic, na co bych si měl dávat pozor, jak poznat, že je filtr pevných částic zanesený, příp. jak ho před koupí ojetého auta zkontrolovat, v jakém je stavu? Děkuji
Ještě bych se chtěl zeptat, proč se filtr pevných částic zanáší mnohem více při jízdě po městě? Co má na to zanášení vliv při jízdě po městě?
Koupil jsem FORD S-Max a po ujetí cca 2000 km mi palubní PC hlásil "Porucha motoru" a snížil se výkon motoru. Automechanik mi řekl, že je to ucpaný filtr pevných částic a poslal mne do značkového servisu FORD, že prý tam pomocí diagnostiky spustí vypalování filtru a tím ho vyčistí. Jenže se hrubě mýlil, zaplatil jsem 600,-Kč za to, že mi řekli, že to nejde. Tak prosímvás nikdy s ucpaným filtrem do FORDu nechoďte ! Koupil jsem za 2000,- Kč 4litry čistícího roztoku na Internetu a dal jsem to tomu automechanikovi vyčistit. Řekl si za to dalších 1000,- Kč, ale filtr vyčistil a auto jezdí zase jako ďas ! Jezdím prakticky jen každý týden na chalupu vzdálenou z Prahy 100 km, motor nedusím v nízkých otáčkách a tak jsem zvědav, kolik km s tím vyčištěným filtrem najedu.Pokud to bude málo, tak auto radši prodám.
Tak jsem zjistil, co bylo asi příčinou zanesení mého filtru pevných částic. Vyměňoval jsem poprvé olej v motoru a podle provozní příručky je obsah oleje v motoru cca 6 litrů. Tak jsem tam nalil 5 litrů a pak ještě skoro celý litr. Jenže pak byl olej trochu nad ryskou měrné tyčky ! Prostě tam bylo moc oleje, docházelo k přestřikům a tím pádem k zanešení FDP.
Nyní jsem měnil olej podruhé, nechal jsem ho dlouho řádně vykapat, dal nový filtr a nalil jen 5 litrů nového oleje. A vida, při kontrole byl olej ve 3/4 vyznačeného provozního rozsahu na měrné tyčce ! Takže ta informace v manuálu je zavádějící a vede k přelití motorového oleje.
Moje zkušenost z práce. Dodávka Iveco Daily Euro 5 koupena nová, po 40 000 se spustila regenerace filtru. Řidič ji nemohl dokončit a zhasnul motor. Regenerace se více nespusila. Na palubce svítila oranžová kontrolka že je potřeba přes PC spustit regeneraci. Přerušená se již sama nespustí. Nicméně neřešeno, jezdilo se dál. Po cca 3 000 km místo oranžové začala svítít červená EDC a motor spadl do nouzového režimu. Citelně klesl výkon, auto skoro nejelo. Regenerace nešla již spustit ani přes PC. Vyřešeno demontáží filtru a vypálení specialozovanou firmou prý někde v Praze. Poté montáž filtru a přes PC načten obnovený filtr. Auto zase jezdí, jako dříve. Kolik to ale stálo, jsem dodne ještě nezjistil.
To se Vám u těch aut, které jste popisovali (Ford a Iveco) neregeneruje filtr pevných částic automaticky? Píšete, že bylo potřeba připojit auto na diagnostiku. Regenerace se přece spouští automaticky pomocí řídící jednotky, pokud je filtr zanesený. Říkali mi to v servisu. Nebo záleží na typu motoru?
Četl jsem o tom, že od emisní normy EURO 6 by měly mít filtr pevných částic i benzinové motory. Bude se ten filtr skutečně montovat i u benzinů?
Emisní norma EURO 6 už platí od loňského září, zajímalo by mě, jestli se ten filtr pevných částic už montuje u nových benzinových motorů nebo se začne montovat až později a kdy?
To záleží na konstrukci motoru, jestli by si vystačil bez filtru nebo aby splňoval E6 musí mít filtr. U benzínových motorů se zavedením Eura 6 moc neměmí, limity nejsou nijak skokově přísnější. U dieselů ano, tam se snížily limity NOx o polovinu. A ani tam se nedá říci, jak se výrobce auta postaví k řešení emisního systému, jestli bude stačit filtr pevných částic, nebo jestli bude muset přidat systém s SCR katalyzátorem na AD Blue. Zase kdyby se nepoužil filtr a jen SCR kat tak by se u auta docílilo lepší spotřeby, protože by se nemusel tolik škrtit přívod vzduchu do motoru a motor by mohl pracovat efektivněji. Navíc by se nemusela spotřebovávat nafta na vypalování filtru. Ale zase systém AD Blue zabírá docela dost místa + nárůst hmotnosti auta taky spotřebu zvýší. Prostě není nad staré komůrkáče Euro 2, se kterým se dá pokud je v osobáku jezdit za 4,5 l. To se s žádným novým auten nedokáže. Měli jsme ve firmě dodávku VW LT 35 která jezdila za 8,5. S novým VW Crafterem se pod 13 nedostanem ani omylem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.