Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém fiat punto 1.2 54 kw rok 95

Od: kami* odpovědí: 19 změna:

Zdravim, na aute uz sem vymenil svicky , kabely, termostat , vsechny filtry, rozvody i s vodni pumpou ,vlnovec, olej v motoru.

Problem je nasledujici: -spatny startovani ( otoceni klickem bez reakce) obas i normalne

- unik oleje (nevim kde)

- divne piskani z vyfuku a zvuk jak z traktoru ,dost se z neho kouri (ze zadniho dilu kapala voda)

- zvuk motoru na 4 valce jen se hrozne trese (pred vymenou svicek a kabelu jel na 3valce)

- unik vody z nadoby na vodu do chladice ( po vycisteni opet rezava voda)

Uz me nic nenapada. Foto udelat nemuzu pac me nechalo v jinem meste nez bydlim.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Sháněl bych komplet funkční motor, to bude asi nejjednodušší a finančně nejvýhodnější. Buď z vrakáče nebo celý auto - shnilá kastle ale motor OK, to má výhodu že si vyzkoušíš jestli motor funguje.

Tam může být tolik závad že to je na dlouho.. Jako první mě napadá těsnění pod hlavou, prasklá hlava nebo blok - tomu odpovídá únik oleje, vody, zvuk.

Klíček bez reakce může být imobilizer, startér, kostry, nebo taky nemá kompresi kvůli viz výše.

Popřemýšlej o prodeji (nejlíp po dílech, pokud máš čas na demontáž a prostor na skladování) a pořízení jinýho, do tohle asi nemá smysl cpát tisíce když jiný seženeš klidně i za odvoz...

kami*
hodnocení

Děkuji za odpověd,tuto odpověd jsem čekal auto nejspíš prodám a koupim uplně něco jiného itala už nechci ani vidět.Nacpal jsem do toho už moc peněz.

asd1

Takhle bys sypal do každýho auta při malým problému... Takhle starý pekáče se sypou všechny - je to na konci životnosti. Na tvým místě bych sehnal stejný auto s dobrým motorem (za 5 tisíc si můžeš vybírat a najdeš rychle), přehodil bych si motor, malý drahý díly bych rozprodal a kastli se starým motorem hodil na likvidaci = celkově budeš mít opravu i zadarmo. . Samo pokud je kastle v pořádku, jinak to nemá smysl dávat dohromady...

doplněno 03.03.15 14:55:

Mmch, na Fiatech se motory moc nesypou, útěkem jinam si moc nepomůžeš..

kami*
hodnocení

kasle je v naprostém pořádku,nikde žadný rez ani známka.Horší je že nemám kde to rozebírat.

asd1

Tak s tim ti nepomůžu. Obejít okolní garáže / stodoly a domluvit se...

Pokud je kastle ok tak bych vyměnil motor - za tohle nepojízdný dostaneš leda prd, budeš rád když si to někdo vezme za odvoz... Najdi za odvoz shnilej pekáč s dobrým motorem.

kami*
hodnocení

a nevíte o nějakých stránkách kde bych nějaký vrak našel?

asd1

Co já vim, toho je spousta...

třeba tu, když nemáš místo tak je to jednodušší než celý auto... Jak moc jsou solidní nevim... A hledal jsem jen minutu...

iautodily.cz/...

kami*
hodnocení

Děkuji moc za rady :)

kami*
hodnocení

Tak se mi povedlo sehnat motor za vymenu :D jediny co je treba ho vyndat a odvest jim to tam a oni me daji jiny :D
asd1

Jásej až to pojede.. Nový rozvody, svíce, termostat atd. bych si nechal svoje = ta výměna kus za kus pro tebe neni ideální, určitě rozvody bys musel risknout nebo měnit... Výměnu - pokud znáš základní věci tak zvládneš sám i venku... Lešenová trubka a dva chlapi jako jeřáb, třetí rovná polohu a usadí ho.

kami*
hodnocení

Jasny nejasam , mam na to kamose tak mi pomuzou uz sem jim rikal. Jeste se chci zeptat i po vymene termostatu pri volnobehu ci pri vyrazeni teplota motoru stale stoupa vetrak nesepne muze to byt cidlo? Ci je zavada jinde
asd1

Tipnul bych termostat, na volnoběh by měl větrák spínat až po delší době v horku kdy chladič bez větráku nestíhá, tj. studený motor se ohřeje na provozní teplotu, pak termostat pouští do chladiče a teplota se drží n aprovozní i bez větráku, až když přestane stíhat chladič tak teplota začne stoupat dál a měl by sepnout větrák.

Pokud je termostat OK, tak to může být větrák, kabeláž, čidlo teploty. Termostat vyzkoušíš bez demontáže nejlíp rukoměrem. u studenýho motoru jede jen vnitřní okruh (hadice k chladiči studená), po ohřátí pouští do chladiče (začne být teplá hadice k chladiči).

Ale ten starý motor bych netrápil - nevíš přesně co tam je, může to být těsnění hlavy prasklý blok, hlava, kroužky a pokud pojede dál tak to doj...š.. Psal jsi únik oleje - pokud neteče ven tak shoří v motoru, to může jít přes kroužky, gufera ventilů, těsnění pod hlavou, prasklina v bloku/ hlavě. Starý svíce jede na 3 válce / nový svíce jede na 4 válce ale blbě = může být malá komprese a stará svíčka byla zaflákaná od oleje a nepálila. Ale hrabat se v tom, když celý motor seženeš za pár korun nemá smysl... Leda tak ze zvědavosti rozebrat co tam bylo špatně..

kami*
hodnocení

hadice byly horke vsechni a pri tom je termostat novy cca 2-3mes. Jde mi o to jedstli mam rovnou shanet neco i jineho .

asd1

Termostat - za tepla hadice do chladiče horká = OK. Pokud se motor přehřívá a nesepne větrák, tak čidlo teploty (nevim jestli větrák nespíná ŘJ), kabeláž nebo samotný větrák.. Jestli jsi termostat měnil kvůli přehřívání tak nejspíš zbytečně.. Nejlíp proměřit když už má být větrák sepnutý, jestli do něj jde proud.

Ty bys potřeboval levně koupit celý auto se stejným motorem - nějaký co neprojde technickou kvůli shnilý kastli, ale motor je komplet i příslušenstvím OK. Takový auto je problém prodat a většinou to jde do šrotu = jde to sehnat za odvoz. A hlavně to ještě jede, takže si vyzkoušíš že motor je OK.

Přeházíš si dobrý díly a se starým motorem dáš na likvidaci + díly co nepotřebuješ prodáš přes inzerát nebo schováš do foroty (např. alternátor - pokud odejde, tak nový stojí snad 12 tisíc repas 7, z vrakáče míň ale bez záruky = to prodáš určitě rychle).

Pokud máš kasltli bez koroze tak se toho nezbavuj - za tohle nedostaneš nic a cokoliv pojízdnýho v rozumným stavu bude za 20...
Vyměnit motor bude pár tisíc a pojede to dál...

 

bkafka
hodnocení

0x

Dobrý den,pravděpodobně jde o špatné těsnění mezi hlavou válců a blokem motoru. Je to dost častá závada u punta na našem puntu se tato závada poprvé stala již na 125tkm a máme již toto těsnění vyměněno 3x, výměna není nic složitého ani finančně ne pokud není prasklá hlava.

 

 

bkafka
hodnocení

0x

Dobrý den,pravděpodobně jde o špatné těsnění mezi hlavou válců a blokem motoru. Je to dost častá závada u punta na našem puntu se tato závada poprvé stala již na 125tkm a máme již toto těsnění vyměněno 3x, výměna není nic složitého ani finančně ne pokud není prasklá hlava.poprvé mě to dělali v servisu pak jsem to dělal před panelákem rozebral očistil a koupil nové těsnění !

kami*
hodnocení

Myslite ze to je ta pricina toho ze to nejede? Dost by me to pomohlo. Nejak dochazi cas a sem nejakej nervozni bez auta. Nikdo nema tento typ motoru a nebo je silene daleko ze se mi to nevyplati tam jet a cekat na az bude motor na vymenu se mi nechce.
asd1

To jsem ti psal hned jako první možnou závadu.. Taky jsem ti poslal odkaz na motor asi ten tvůj (1,2 54 kW), bez dopravy za 2,7k, s dopravou ca 3,3k a přivezla by ti ho přepravka až před barák. Mmch. přepravka ti to za pár stovek doveze odkudkoliv.

Měnit těsnění = cena za těsnění, nový šrouby hlavy, náplně motoru, práce. Navíc loterie jestli to bylo těsnění.

PS: 3x měněný těsnění - zřejmě kvalitní servis... Vyměnil bych mechanika.

kami*
Tak zavada zjistena problem je mezi 2az4 valcem. Oprava zrejme nebude mit vyznam. Motor koupim i tak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]