Hučení od kola při odlehčení

Od: Datum: 26.02.15 20:48 odpovědí: 7 změna: 18.05.16 18:23
avatar
Zdravím,nevíte co může způsobovat hučení od pravýho předního kola při průjezdu táhlou pravotočivou zatáčkou,nebo při přejezdu nerovnosti?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 26.02.15 20:54
avatar

ono záleží na zvuku, ale hučení kola v zatáčkách je převážně potíž ložiska - servis co nejdřív, aby se náklady na opravu minimalizovaly

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.02.15 21:13
avatar
Ložisko mě taky napadlo,ale to si myslím že by hučelo při zatížení navíc to je trochu jiný hučení než znám od ložiska,je to takový jak když mírný vrčení...servis je samozřejmě v plánu,jen musím počkat než se mi auto vrátí z opravy palivovýho čerpadla
Od: honz
Datum: 18.05.16 09:18

Ahoj, ptal ses na to hučení od předního kola při odlehčení auta. Mne se začalo dít to stejné, vždy na nějaké nerovnosti...auto se nadzvedne, kolo jde dolů a v ten moment to slyším (zavrčení).

Tobě něco zjistili, resp. přišlo se co to bylo?

Děkuji a pěkný den, Honza

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 18.05.16 09:28

Řeší se to tady pořád dokola. Při vjezdu do zatáčky se odstředivou silož více zatíží vnější kolo a tím se poškozený povrch v kuličkové dráze ložiska ozve hlasitým hučením, jako tisícihran. Při odlehčení na opačnou stranu ztichne, protože nenese zátěž. To je 100 % ložisko kola. ˇ6ádný kulový čep nebo kloub poloosy nevydává nikdy takový zvuk a neztichne při zatočení na opačnou stranu, protože to udělat nemůže. To je základní rozdíl při identifikaci hučení od kola.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.05.16 18:23
avatar
Ahoj, u mě to byl nakonec špatný hlavní silentblok motoru... Jak se odlehčil motor tak to hučelo podobně jako ložisko :) ložisko by totiž hučelo při zatížení a ne při odlehčení, od výměny silentbloku motoru nalítáno cca 25tis km a pohoda
Datum: 26.02.15 21:22
avatar

Zdravím,
možnosti jsou v podstatě 2
1) ložisko
2) vytlučený některý ze svislých čepů - při odlehčení se vůlí v čepu změní geometrie nápravy a může dojít třeba ke smýkání pneu - to také může být to hučení
Doporučil bych začít kontrolou vůle v čepech - investice minimální (za práci), nic se nerozebírá a nemění. Trochu komplikaci bych viděl v tom, že vůli na čepech lze bezpečně zjistit pouze na stolici (to příčně se pohybující vytřásadlo) jako mají třeba na STK. Jestlit toto mají i někde jinde netuším- ale třeba by to na STK udělali (prohlédli) za mírný poplatek.
Jinak výměna jak čepů, tak ložiska bez určení, že přesně toto (metoda pokus - omyl) může přijít taky přesně draho, takže nedoporučuju tím začínat (samozřejmě pokud nemáte tyto díly už třeba doma připravené na výměnu).
Ještě mne dodatečně napadla možnost 3 - vadná poloosa - někde je vůle.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.02.15 21:34
avatar
Zkusim se zeptat na stk,kam stejně musim (udělat TK)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.