Dobije se baterie po cestě nebo ne?

Od: Datum: 25.02.15 11:41 odpovědí: 9 změna: 25.02.15 20:39

Mám v motorce beterku a když otočím klíčkem naskočí elektrika ale když startuju tak elektrika zhasne a znovu naskočí a potom při volnoběhu tak jako "problikává" světlo prostě je ta baterka slabá. Zítra mám jet do servisu myslíte že to baterka snese a že se tak nějak dobije nebo nedojedu?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.02.15 12:22

Co si myslíme my není až tak důležité. My nevíme, jak je akumulátor starý, v jaké je kondici, v jakem stavu je dobíjení. Já bych raději před jízdou akumulátor nabil nabíječkou. Pokud motorka naskočí, asi bych se nebál, že nedojedu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: sos®
Datum: 25.02.15 12:33

Pokud se časem i při jízdách vybije, je vidět, že dobíjecí proud nic moc. Ona se přo jhízdě trochu zmotoří. Záleží na počtu startování. Ale na nabíječku nebo na kamarádovu nabitou baterku by chtěla

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.15 13:52
avatar

mit doma nabijecku je fajn investice, stoji 4 kila (ta levna to nabiji dlouho, ale to je kazdymu fuk) jizdou se baterie tolik nedobije, rozhodne ne par kilometry

Ohodnoceno: 0x
 
Od: prokops
Datum: 25.02.15 14:35

měřil jsem má kolem 11.7V

Datum: 25.02.15 15:04

11.7 V bez zátěže znamená u olověného akumulátoru, že je zcela vybitý. Nabitý by měl mít naprázdno 12.6 až 12.8 V. Zaskoč si do Lidlu, jestli tam mají ještě tu nabíječku za 499, udělá ti dobrou službu a můžeš mít na ni akumulátor trvale připojený, takže se ti nestane, že když budeš potřebovat někam jet, bude vybitý.

Zkontroluj si dobíjení. Měř napětí při nastartovaném motoru. měl bys naměřit ve vyšších otáčkách tak 14.3V.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.02.15 16:48

Ahoj. K základní otázce. Ano, baterie se nemusí běžným provozem, s rozsvícenými světly, dostatečně nabít. To že při volnoběhu, problikává kontrolka dobíjení, je normální. Dokonce to tak má být. Při přidání plynu, sepne relátko a dobíjení začne dodávat potřebné množství proudu. Dělá mi to takhle zatím každé auto, které jsem kdy měl. Dokonce i několik traktorů a náklaďáků. Záleží na nastavení volnoběhu zahřátého motoru. Při sytiči jsou otáčky vyšší a kontrolky (i ta na mazání) zhasne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrn*
Datum: 25.02.15 20:37

"To že při volnoběhu, problikává kontrolka dobíjení, je normální. Dokonce to tak má být."

U novějších automobilů to normální rozhodně není, buď je špatný akumulátor nebo nějaký prvek soustavy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.15 20:39
avatar

Nesetkal jsem se se žádným autem, které (mělo-li v pořádku dobíjecí soustavu) tohle dělalo. Naopak, všechna nová auta, i na volnoběh, dokázala dodávat proud jak pro elektroniku motoru, tak pro rozsvícená světla.

doplněno 25.02.15 20:41:

dokonce i moje Škoda 105L dokáže s 55A alternátorem při volnoběhu napájet zapalování, světla a rádio (tak, že napětí neklesne pod 13V)

doplněno 25.02.15 20:51:

a žádné nové vozidlo snad nemá regulátor dobíjení řešený relátkem ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.02.15 19:05
avatar

nedobije ,já baterie dobíjím vždy aspon přes celou noc

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.