Lupání na tyči řízení?

Od: Datum: 21.02.15 13:01 odpovědí: 9 změna: 20.04.15 21:48

Čau, vlastním Ford Focus 1,6 16V (r.v. 1999) Hatchback, najeto 125 tis. km, a při kroucení volantem na místě mi něco lupe v podlaze, jde to i cítit.

Občas to zaznamenám při parkování, ale jinak spíš právě podle zkoušení. Zjistil jsem, že to lupne ve chvíli, kdy pustím volant - ten se jemně vrátí. Stojím na místě, vezmu za volant do prava - stále ticho. Otočím třeba o 90 stupňů, pustím, a v tu chvíli v něm lupne. Dělá mi to již od koupě, zhruba 3,5 roku. V létě mi z ničeho nic odešlo servo řízení - nejspíš mi natrhli v jednom servisu předtím manžetu, dostal se tam bordel a zadřel se šnek. Po výměně, mimochodem nepříjemných skoro 12 tisíc, byl 14 dní klid, mohl jsem s volantem dělat co jsem chtěl a žádné lupání. Bohužel, poté se to objevilo zase, není to tak hlasité jako se starým řízením, ale je to tam. Mám vyměněné i všechny čepy, uložení přední nápravy a všechny tlumiče s uložením. Může to způsobovat např. špatný silentblok motoru? Ten spodní nejspíš bude zralý na výměnu - auto celkem dosr vibruje na volnoběh nebo třeba poloosa? Případně co jiného? Díky!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 22.02.15 17:37
avatar

Takhle od klávesnice bych vyloučil silentblok motoru - když to lupne při točení (vracení kol) - nevidím vliv na motor...

Pokud vibruje auto, pak ano - na výměnu může být právě tento díl, ale s lupnutím bych spíše šel po řízení... Já měl podobnou potíž na toledu - po výměně kostí a uložení jednoho tlumiče jsem pak vyměnil silentblok tyče stabilizátoru- a ticho...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: achiler
Datum: 22.02.15 19:38

Tyčky stabilizátoru jsem měnil právě před rokem a půl, respektive skoro 2 roky (červen 2013) , je fakt, že na těch našich silnicích odchází brzo a i značku jsem nevybral úplně ok. Bral jsem Delphi, teď už bych šel buď Febi nebo spíš Lemforder. Až budu přezouvat, tak je zkusím. Jinak řízení je právě nové od léta, i s tyčkama, čepama, manžetama a vším.

Zkoušel jsem Focuse kolegy a dělá to to samé. I na Octávce nám to dělá, ale pouze v jednom směru, vždy když zaberu do leva, ale nejde to moc rozeznat, lupe tam něco i nahoře u volantu i přímo na podvozku. Ale každopádně v té podlaze jsem to cítil a zvuk byl stejný. A po zkoušení služebních dodávek Transit a Renault Master oba dva vydávají ty samé zvuky, pouze v té podlaze to není tolik cítit u Mastera. Zas když porovnám s Octávkou Tour 4 roky starou, najeto 65 tisíc, 1.9 TDi, tak tam nic nelupe. Je možné, že to není slyšet přes hlasitost motoru, ale od podlahy nic necítím.

Každopádně díky.

Od: asd1
Datum: 23.02.15 09:43

Asi nemyslí tyčky (ano Delphi je sr... = nebrat), ale silentblok uložení stabilizátoru. Lupe = nějaký zatuhlý čep, horní uložení tlumiče, ulomený konec péra...

Vibrace motoru - silentblok, spodní "kost"

Ohodnoceno: 0x
 
Od: achiler
Datum: 23.02.15 11:40

To uložení stabíků jsem také měnil právě, z toho všeho co vypisuješ by to mohli být snad jen ty péra. Jsou tam původní, 16 let. Jinak jak jsem již psal, vše ostatní bylo před rokem měněno (tak 12 tis km) a i kontrolováno v létě před dovolenou. Jinak za jízdy naprostý klid, nikde nic neklepe, nebouchá, nelupe.

Kouknu na ty pružiny, je fakt, že to a poloosy je snad jediné původní a věděl jsem, že někdy příjde čas na výměnu.

Datum: 23.02.15 12:44
avatar

Nevím jak na fordec a dalších,ale polosy vydrží celou životnost auta,ty nejsou třeba měnit-je pto přece v podatatě trubka či tyčka přenášejíci jen kroutící moment od převodovky na kola!

doplněno 23.02.15 15:06:

Homokinetický kloub je homokinetický kloub a ten je na utě na každé straně jen jeden-v náboji kola (na každé straně auta jen jeden)a tento mpkd je špatný způsobuje spíše chroupání při zatáčení za jízdy než-li jedno lupnutí při točení volantem a je naražen snad u všech na poloose,druhý kloub některá nemají vůbec a hodně jen na delší poloose ale ty nezpůsobují lupání ale spíše vibrace.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: achiler
Datum: 23.02.15 13:08

Poloosou jsem měl na mysli i vnitřní a vnější homokinetické klouby. Mám za to, že zrovna ten vnitřní se právě nedá sehnat samostatně, takže se musí pořídit celá poloosa. A znám i pár lidi s Octávkama a hlavně Golfama, že je dávají repasovat, převážně na TDi čka.

Od: achiler
Datum: 23.02.15 18:02

Úplný mechanik sice nejsem, ale homokinetické klouby mají snad všechny auta vnitřní a vnejší, ne? Zatím jsem se nesetkal s žádným, který by vnitřní neměl. Každopádně já ho mám, klidně ho pošlu i na fotce. Nemusíš mi vysvětlovat co je kloub a kolik jich je, to vím :) Spíše jde o to, že pokud je například levý vnitřní homokinetický kloub v posledním tažení, bude zapotřebí vyměnit celá poloosa, pokud u známých mechaniků neseženu vnitřní kloub odmontovaný z nějakého jiného stejného auta. Na levé poloose mám vůli, ale ne pouze ve vodorovném směru jak je normální, ale i minimální ve směru kolem osy. Proto jsem psal, že bude potřeba vyměnit celou poloosu nejspíš. Ano, vnější kloub se projevuje chroupáním v plném rejdu. Hodně se poloosy repasují, takže si myslím, že úplně ta životnost s životností vozu nesouvisí. U koncernu a motory TDi to je celkem častý projev kolem 200 tis. km a i Fordi s tím mají problémy - viz Fordí fóra jsou toho plná.

doplněno 23.02.15 18:08:

A spojovat - slovně , homokineťák s nábojem mi příjde zvláštní. Už jen čistě z logického pohledu na to, jakou má práci a jak se prodávají poloosy bych ho spíše řadil k té poloose než k náboji. Zkuste si koupit poloosu bez kloubu. Dá se, ale častěji ji najdete s kloubama již osazenýma.

Od: asd1
Datum: 23.02.15 18:31

jj, odchází vnitřní kloub poloosy - vymačkává se. Projevuje se vibracema pod plynem, po ubrání plynu vibrace zmizí. Většinou se musí vyměnit obě poloosy, pokud se mění jen jedna tak se po smontování ukáže že vadná je i ta druhá, nebo odejde brzy potom. Jeden z drahých špeků FoFo, pokud neni zbytek auta v super stavu tak je lepší vyměnit celý auto... Lupat by neměla = hledal bych jinde, nejpravděpodobnější je ložisko tlumiče nebo zatuhlý čep, to péro spíš ne, to by lupalo asi i na hrbech... Hledat jde rukoměrem - prst na styku dvou dílů a pokud lupe tam tak to jde cítit..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: achiler
Datum: 20.04.15 21:48
No, uvidim s tim kloubem. Ted jsem to daval do servisu na geo a kontrolu a ukazal i na to rizeni. Majitel servisu to zkousel a nic divneho se mu nezdalo. Je fakt, ze to lupnuti je slyset pouze pri velmi rychlem skubnuti volantem sem a tam. Zirta vyzkousim metodu s prstama. Jinak zbytek auta je prave ve stavu, ze nove kupovat nechci. Nasetril jsem si nejake finance na novejsi, ale jelikoz jsem vse potrebne i nepotrebne davno vymenil a auto jezdi, brzdi, drzi lepe jak nase 4 roky stara Octavka, nerad bych se ho zbavoval. Ty vibrace jsou u me nahodne, spis to bylo zimakama, uvidim o vikendu. Vibroval jsem pri 110 pod plynem na rovince, ale pri pridani plneho dokopce a prekroceni hranice 120 zase ne.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.