Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Systém START-STOP

Od: ivos1 odpovědí: 16 změna:

Zdravím, je systém START-STOP dnes povinně montován do všech aut? Jaký je Váš názor na tento systém? Je to dobré řešení? Podle mě je to naprostý nesmysl. Jak to třeba budou dělat ti, kteří se budou např. v Praze v zácpě rozjíždět 5x během 50 metrů? To se jim bude během takto krátkého úseku 5x vypínat a znovu startovat motor? Tomu motoru to určitě musí škodit ne? Napište, jak to tedy je s tím systémem START-STOP. Děkuji

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jod
hodnocení

1x

Není to povinně. Je to špatné řešení, je to nesmysl. Výhodou je tlačítko na vypnutí, ale po vypnutí motoru a opětovném nastartování je ten krám zpět. Nevadí mi biosložka v PHM, ale S-S je úchylná kravina. Na druhou stranu to funguje a nijak neobtěžuje. Předpokladem funkce je motor v perfektním stavu.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Bezva věc, chtěl bych to mít v autě..
Ne, dělám si jen legraci.

 

hodnocení

0x
avatar nonek

alespoň servisy budou mít víc práce, přibudou jim minimálně startéry, pak motory...; co ještě vymyslí EU a zelení?...časem budou řidiči tlačit auta sami, v zájmu ekologie...

layborr*

Je to na dvě věci - nechci být sprostý

Nevadí, vypnu ho tedy před každou jízdou, jsem pak spokojen? Nejsem, pořád s sebou vozím věci, které nechci a nepotřebuji a především: za které nechci platit. Podobné prvky se v autech neobjevují zadarmo, všechno někdo musí zaplatit a ten někdo je jen a pouze zákazník.

Lepší startér nespadl z nebes, větší akumulátor neroste na stromě. A když jsme u toho, tyto prvky také něco váží a snadno se tak může stát, že pokud váš jízdní styl nejde se start and stop dohromady, spotřebu vám dokonce zvýší. A to nemluvím o tom, že jeho činnost může mít (a velmi pravděpodobně mít bude) neblahý na životnost akumulátoru, alternátoru, startéru a možná i samotného motoru, který 108 startů denně místo dvou nemusí ocenit. Takže pokud jej náhodou občas necháte v chodu...

Co mi tedy vadí? Nemožnost volby. Brzy na evropském trhu nebude neexistovat žádné nové auto, které by tímto "udělátkem” nebylo standardně vybaveno. Navíc pokud jím vybaveno je, nelze si vůz objednat bez něj. A když už své nové auto dostanete s ním, nemůžete systém trvale vypnout. Ptám se: je to normální?

Nechci tady rozpoutávat flamewar, ale umím si představit, že v době, kdy byl vynalezený elektrický startér, tak zastánci kliky argumentovali podobně :)

Libor-zatím jsem se tedy setkal a řídil jen jedno auto s tímto a paradoxně věci co tvrdíš nebyli ve prospěch větší hmotnosti auta i když vše na tom autě už při konstrukci bylo podřízeno co nejmenší spotřebě a hmotnosti! Jinak tam tento systém šel vypnout stejně jako zatím u většiny aut s tímto kurvítkem!

doplněno 20.02.15 18:54:

Petře v tom autě to nebylo tak jak popisujete,jen když se stálo na světlech na brzdě,pokud byl malý pohyb nechcíplo to a po restartu ten systém opětovně nenaskočil byl trvale vynutý! I když se následně jelo až ráno!

Při běžně dlouhé době svícení červené na semaforech ve městě jsem jeho přínios nespatřil.ale na závorách púřed vlakem ,nebo na cestě při opravách ano ,ale v takových případech to dělám i u svých aut (nepřeplňované benzíny a D)

 

petrn*
hodnocení

0x

Mám vozidlo se START-STOP. Dá se naštěstí vypnout-zapnout kdykoliv během jízdy. Co mě překvapilo, že i s tímto systémem je rychlý rozjezd, např. po padnutí zelené. Ze začátku jsem s tím jezdil, teď už ho jen vypínám, zejména v zácpách, po jízdě po dálnici a následném zastavení, v létě s puštěnou klimatizací. V "lepší" startéry nebo akumulátory nevěřím :)

Hlavní nevýhodu jsem spatřil v tom, že když brzdím a dojíždím, tak v nějaké rychlosti kolem 5 km/hod. vypne motor. Pokud se však chci ještě rozjet, je tam prodleva a motor nenaskočí. Typicky v kopci, dobržďuji, chci se rozjet, začnu couvat, musím dupnout na brzdu, zastavit, sešlápnout spojku, motor se chytne a můžu jet.. aspoň takhle to funguje u mě :(

Ve Světě motorů už na to téma padlo pár článků a ani odborníci kteří už testovali kde,co nejsou z tohohle systému nadšení. Už třeba jen kvůli tomu že je u nás zvykem nastavovat na křižovatkách krátké intervaly. Tím že motor zdechne na čtyřicet sekund se neušetří ani kulový.

 

hodnocení

0x

Teď jsme to řešili s kolegy v práci. Dle nějakého TV pořadu vyšlo vyjádření k tomuto výmyslu dost tragicky. Velký problém bude u dieslových motorů s turbem, kdy nechladí a údajně se jeho životnost zkracuje asi o 40%. Také akumulátor a startér budou mít podstatně kratší životnost, je to zase kus zbytečné elektroniky, která bude náchylná na poruchy. Nemám s tím zkušenost, ale nechtěl bych tento systém užívat.

 

ivos1
hodnocení

Má ten systém START-STOP opravdu velký vliv na životnost turba u přeplňovaných motorů? Není u aut se systémem START-STOP nějak vyřešeno dochlazování turba po vypnutí motoru na křižovatce? Bylo by možné prodloužit životnost turba tak, že před zastavením v koloně by řidič jel volně a turbo by se tak tou pomalou jízdou dochladilo ještě před zastavením?

ui

Ještě jsme neviděl, že by nějaká značka aut neměla tlačítko k vypnutí Start Stopu. Tak v čem je problém, stisknout po nastartování jeden čudlík?

trtr

Zdravím, zkušený diagnostik se brzy přiživí softwarovým zákazem Start Stop, alespoň u koncernu to problém není. ;), ;)

 

 

hodnocení

0x
avatar hangar

Tento systém defakto začali montovat do priusu(prius nemá startér, motor roztočí druhý elektromotor) a až od té doby napadlo nějakého idiota to cpát do aut kde je jen běžný motor a hlavně běžný startér, tento systém není špatný ale měl zůstat pouze u hybridních verzí vozidel, cpát to běžného spalováku je pitomost, startér je v rámci tohot zesílený proti sériové verzi, a pokud vím tak nějaké 6ti válce audi či co, tedy každý trochu větší motor má kvůli toho gelovou a ne obyč olověnou baterii, tedy další prašule navíc při výrobě/užívání vozidla

 

ivos1
hodnocení

Ano, u většiny aut lze ten systém START-STOP pomocí tlačítka dočasně deaktivovat, ale časem třeba někoho napadne, že by ten systém měl být v činnosti trvale a kvůli tomu výrobci přestanou do aut montovat tlačítko pro dočasnou deaktivaci a pak už třeba nastane problém, pokud systém nepůjde deaktivovat ani pomocí diagnostiky

 

ivos1
hodnocení

Kdyby nějaké auto nemělo tlačítko pro vypnutí systému START-STOP nebo se v budoucnu to tlačítko nemontovalo do žádného auta a systém by nešel vypnout ani přes diagnostiku, co by potom dělali řidiči při stání v koloně na dálnicí v letním vedru, když by při vypnutém motoru nefungovala ani klimatizace nebo by potřebovali např. při opravách nebo údržbě auta, aby motor běžel na volnoběh a kvůli nemožnosti deaktivovat systém START-STOP by motor nemohli ponechat ani v chodu na volnoběh? Jde o to, že v dnešní době je možné i to, že ten systém START-STOP třeba časem nepůjde nijak deaktivovat u žádného auta, protože to výrobcům někdo nařídí

nikdo*

Nejsem žádný expert na auta, a tak čtu se zájmem. Ale nikdy bych si auto bez vypínacího tlačítka S-S systému nepořídil. Předstva, že mi auto v zimě, při zácpě někde na silnici chcípne, a já nebudu mít možnost si zatopit, je docela děsivá, nemyslíte? Já doufám ve zdravý rozum výrobců, a nakonec i spotřebitelů. To si stejně jako já, snad nikdo neriskne a nekoupí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]