Zkrat alternátoru

Od: Datum: 17.02.15 12:40 odpovědí: 12 změna: 18.02.15 20:01
avatar

Zdravím všechny.

Po serii pátrání jsem zjistil,že mi alternátor probíjí na kostru,potřeboval bych poradit,jak se měří zkrat na kostru atd. Multimetr vlastním,tak to snad zvládnu.Všem díky za návod a přeji hezký den. Stanley110


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.02.15 16:08
avatar

Vyměň alternátor za stejný z vrakáče.Stávající vyhoď nebo nech opravit.Sám ho neopravíš.Je ještě možné nechat si

v odborné dílně alternátor vyměnit výměnným způsobem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.15 16:27
avatar

Proud pro dobíjení akumulátoru a pro síť auta vzniká ve statoru a je střídavý.Pak se usměrňuje diodami na držáku diod,teprve tam jde mluvit o zkratu.Měl jsem v ruce řadu alternátorů,ale zkrat v tomto systému jsem nezjistil.V podstatě jsou to všechno nepohyblivé součásti,kde je to skoro vyloučeno.Pro laika bych také doporučil koupit altík z bouračky,nebo se zastavit v dílně.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.15 17:31
avatar

Vřele děkuji za proškolení.Problém je v tom,že mi altec propouští na kostru již bez pohybu-hned při připojení baterie do vozu.Chtěl jsem vědět,jak změřím,jestli je problém ve vinutí,nebo v diodovém můstku.

Datum: 17.02.15 17:44
avatar

Zajímalo by mě, co u tebe znamená "probíjení alternátoru na kostru".

Pokud ti alternátor žere proud z akumulátoru, máš proraženou diodu v můstku. I kdyby mělo zkrat samotné vinutí na statoru, přes zdravý můstek by zpětný proud neprocházel.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.15 18:47
avatar

Tak už fakt nevím,jak to napsat,sorry *zed*Zkrátka zapojím baterku-jde to celý do zkratu-odpojím "+" z alternátoru (i s odpojenými konektory relátka) a je to v klidu.Prostě mi to celý zkratuje ten alternátor.

Zajímalo by mne:hodnoty odporů,nebo prostě jak zjistím,co je špatně

Datum: 17.02.15 19:14

Jiskří, hoří kabel?Zkontroluj izolaci podložky na vstupu do alttíku popř. rozdělat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.15 21:34
avatar

Tak vám děkuju,za celej den jsem se nedozvěděl nic.Nejraději bych vám,tady těm rádoby rádcům flákl ten altec přez tlamu-sorry ale jo!

Datum: 17.02.15 22:00

Vymontuj stator a rotor. Ze statoru odletuj můstek diod. Zbydou ti klece vynutí a konce cívek. Jeden drát multimetru dej na jádro nebo kotvu u rotoru (tu klec) a druhým měř odpor na cívkách. Tedy změříš odpor mezi drátem vynutí cívek a tím železem, na kterým je to motáno a zjistíš dle odporu možné probíjení. Ideálně musíš naměřit nekonečně velký odpor. Stačí popraskaná izolace smaltu na drátu cívek stářím či přehřátím nebo úhozem plechového větráku díky vymletému ložisku a pak stačí uhlíkový prach z kroužku nebo špína z venku a vlhkost a najednou proud teče do kostry (probíjí).

Možná to píšu složitě nebo jen nahlas přemýšlím

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.02.15 09:12
avatar

Tak to si dej přes tlamu sám,když nedovedeš pochopit dobře míněné rady a dej si poradit u autoelektrikáře.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.02.15 12:01
avatar

No, nechci kritizovat, ale tyto rady jsou doopravdy k ničemu. Otázka byla jasná, ale nikdo žádný postup, jak to zjistit, neporadil...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.02.15 20:01
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.02.15 21:49

Na jednom fore som našiel,že niekde prerážal svetelný okruh a po pripojení alternátora to potom sa javilo ako skrat v alternatore.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.