Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám jeden malý dotaz, mám Felicii 1.3 benzínovou, měl jsem auto v opravně a přitom byl vyměněn i regulátor napětí alternátoru. Nyní mi při volnoběhu motoru ukazuje měřák na svorkách u baterie 14,50V (14,51V), bez zátěže (bez světel atd.) jak v malých tak ve vysokých otáčkách drží toto napětí stejné, maxilmálně plus jedna setina. Po rozsvícení potkávacích světel to klesne na 14,38 plus minus nejaké setiny, podle otáček motoru. Při mlhovkách to klesne tak o desetinku. Jedině při vyšších otáčkách ventilátoru to klesne víc pod 14V,podle otáček motoru u vyšších je to kolem těch plus minus cca 13,8V (14V), ale tak vysoké (nebo-li ty maximalní) otáčky u ventilátoru nepoužívám. Je to napětí které jsem uvedl v pořádku? Ptám se proto, že že někde jsem totiž četl že by to mělo být tak do od 13,8 do 14,3V, tak jestli hlavně ty dvě desetiny navíc, tedy těch 14,5V není moc? Je to v normě? Toleranci meřáku mám uvedenu v parametrech plus minus půl procenta (+-0,5%). Děkuji za odpověď.
Pusťte si v autě všechny běžné spotřebiče (světla, větrák) a změřte kolik to má. Tipuji že to klesne ke 13,8V.
"requied" děkuji za odpověď. To jsem udělal, spotřebiče (světla apod., jsem pustil), jak jsem napsal v otázce. A chtěl jsem vědět jetli není moc těch 14,50V (14,51V), když motor jede na volnoběh a vše ostatní je vypnuto, toto napětí mi ukazuje i ve vyšších otáčkách, když jsem někde četl že by to mělo být max 14,3V. Proto jsem se pro jistotu zeptal, aby to někde něčemu dlouhodobě neškodilo. Při zátěži to klesalo k těm hodnotám co jsem napsal v dotazu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.