Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Passat 1.6 žere olej,GO motoru?

Od: mikysedliste* odpovědí: 9 změna:

Vlastním passata 1.6 74kw rok 98. Nyní sem neprošel emisema protože motor žere olej,podle dolívání cca 0.6 lit na 1000km.Měřil sem tlaky a sou cca 0.8 mpa což už asi není dobrý a motor má natočeno kolem 400000 km. Má cenu jen dát nový pístní kroužky a gufera ventilů nebo by se toho muselo udělat víc? Na kolik by tahle oprava cca vyšla?Jinej motor se mi moc kupovat nechce když do něj nevidím a může být ještě horší než mám ted.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Ještě taky měří tlaky "na sucho" a pak se stříkne olej do válců a opětovně měří-pkd je v nějakém větší rozdíl před a po ten je špatný-kroužky.Nejprve zkus na pár dnů odstavit a otvorem po svíci stříknu do každého válce petrolej a nech den dva působit,pak zkus (po protočení bez svíček- vyhodí petrolej ven) opět měřit tlaky.Petrák by měl uvolnit zapečené hruhy pokud jsou zapečeny a pak uvidíš.Jinak výměnou jen koužků si sice pomůžeš je to ale jen víceméně krátkodobé,není to bez výbrusu a dalšího trvalé řešení ,vzhledem ke stáří by se ještě možná vyplatilo udělat pořádně-záleží na zbytku auta-kastli!

Jinak na motoru 1,9D-otlakování hlavy,nové ventily+ co k nim patří,-gufírka,zabroušení...,těsnění pod palici,rozvodový řemen (nevím zda-li i pumpa a kladky ale asi ano),doplnění oleje,nemrzky,spotřební materiál cca12 000kč

doplněno 15.02.15 20:55:

Zkuste ty tlaky opět- udělejte to s tím olejem do válců-stoupne-li tlak je to kroužky, a pak aplikujte petrolej ,zůstane stejný jako bez oleje-jsou to ventily!

 

martinhajek*
hodnocení

0x

Jednotka 1.6SR vydrží v dobrém stavu tak 200 000 km. Poté se začínají vydírat šály klikovky, klesá tlak oleje, zhoršuje se mazání vršku motoru, což se někdy projevuje jako ostré cvakání hydroštelů. Pomalu odcházejí gufera ventilových dříků a hlavně novější 75kW varianta má už z výroby nižší přítlak pístních kroužků. Taky se unaví membrána ventilu odvětrávání motoru v téčku hadice mezi airboxem a klapkou a i to také o něco zvyšuje spotřebu oleje. Zanáší se lambda sonda a zničí se katalyzátor. O netěsných vstřikovačích které způsobují kolísavý volnoběh a nekultivované starty, ani nemluvě.

Po 400 000 km je tento motor vylágrovaný, i když 0,6l/1000km je ještě slušná spotřeba, některé žerou i 2l/1000km.

Repase všeho i s katem vyjde cca na 25 000 Kč.

mikysedliste*
hodnocení

Nevím jak sou na tom motory 1.6 SR ale já mám 1.6 AHL v passatu 3b2 a nebýt toho úbytku oleje tak mi ani nepřijde že by byl motor vylágrovanej běží v pohodě nic v něm nerachtá ani nebouchá v 15 pod nulou chytne na první otočení to samí teplé i polostudené starty, zkrátka vrní jak kotě. Asi zkusím udělat gufera ventilů. Ale zeptám se mohla by se komprese snižovat kdyby ventily pořádně netěsnili? Nebo jak se projevujou špatný ventily?
martinhajek*

SR je německá zkratka pro variabilní sací potrubí, AHL je označení generace v autech VW, třeba v Octavii měla tatáž verze označení AKL a samozřejmě jinou převodovku.

Kompresi snižují hlavně opotřebované pístní kroužky. Gufera dříků nemají nic společného s těsněním ventilů v sedlech a s kompresí.

 

hodnocení

0x

Nestačilo by vymeniť rozvody a pozrieť ako funguje eger ventil?

martinhajek*

Trošku hodně mimo, řešit spotřebu oleje výměnou rozvodů :-D A EGR ventil měly až novější 75kW verze.

Nie spotrebu oleja,ale emisie,aby bolo presné nastavenie motora.

martinhajek*

Ten motor má špatné emise pravděpodobně kvůli poškozenému katalyzátoru a od spáleného oleje zahnojené lambda sondě. Už to že motor pálí olej navíc znamená zvýšené množství uhlovodíků ve výfukových plynech.

Výměna rozvodového řemene toto neřeší a nemůže řešit, navíc počítám že tazatel na pravidelné výměny rozvodů dbá.

mikysedliste*
hodnocení

Ano rozvody měněny před 50tis km,lamda sonda nová cca měsíc i na emisích lambda ok,jen CO" v červených číslech v celém rozsahu otáček,technik se mě ptal jestli tam mám vůbec katalizátor a když sem mu řekl že sem nový dával před rokem tak řekl že to bude tím olejem ikdyž si myslím že se klidně mohl vypálit i ten novej. Bohužel Go motoru by převyšovala hodnotu auta a do toho nejdu,takže scháním jiný motor mám na to 2 roky do příští stk a pokud neseženu tak jde auto do šrotu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma cvakání hydroštelů

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]