Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem, čím přesně se maže hřídelka, po které se vysouvá ložisko spojky, přeci se tam nenasazuje jen tak na sucho ne? Jinak mi je jasný, že s mazáním se to tam nesmí nějak přehánět, aby se to nedostalo na lamelu.
Používám takovou čiromléčnou TRW na čepy předních brzd. vždy mi zbyde pytlík. Má vysokou teplotu bodu skápnutí a tak i při přehřátí spojky nemůže ukápnout na lamelu, jinak se to opravdu s mazáním nepřehání, ale správně se maže a na sucho být nesmí, jinak pedál zadrhává a není cit.
Nesplést s TRW na bubny brzd (taková šedá dost hustá). Tu nee.
Axiální ložsko spojky má většinou stálou náplň plastického maziva. A ta lamela po mrkvi zpravidla jezdí na sucho. U starých škodovek se stávalo, že prdla ségrovka v převoduvce a jezdila mrkev i s lamelou, nebo že jak se tomu hýbat nechtělo, docházelo k nerovnoměrnému otěru lamely.
Na mrkev převodovky, po které klouže spojka by se měla použít vazelína, která nevysychá.Škoda auto má v nabídce, přesné číslo si nepamatuji ale personál Škody bude vědět. Kupoval jsem před několika lety, malá bílá tuba asi za 300 kč. Aplikuje se jak na drážky hřídele tak na pouzdro, po kterém jezdí ložisko. Po nanesení se před montáží komponentů LEHCE otřou zbytky vazelíny hadrem tak, aby díly byly namazané ale nehrozilo zanesení spojkové lamely kusem maziva vliven odstředivých sil. Spojkový kotouč se nikdy neposouvá po drážkové hřídeli nasucho. Obyčejné vazelíny kolem 50.000 km vysychají.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.