Diesel převážně do města?

Od: Datum: 13.02.15 00:42 odpovědí: 9 změna: 14.02.15 16:00

Zdravím, chtěl bych poradit, zda se nejak neničí turbodiesel v převážně městském provozu plus okresky (60/40)Uvažuji zda koupit jtd nebo dci, obojí bez filtru pevných částic. Je mi jasné že ve městě se diesel převážně ani nestihne zahřát a budu v něm v zimě věčně mrznout ale vyhřívaná podložka na sedačku by to jistila. Auto hodlám mít tak rok a provozovat ho na měro a zajímá mě zda to vydrží vstřiky apod. Díky za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.02.15 07:50
avatar

No, pro ten motor to nebude zadna vyhra, ale nejhur na tom bude baterka, obzvlaste v zime. Tam je treba pocitat s tim, ze se nebude stihat dobijet a proto bude treba obcas dobit nabijeckou.

doplněno 13.02.15 09:24:

Mimochodem - ted me to docvaklo - ten dCi motor - to uvazujete o Renaultu? Tak od toho rychle pryc, tenhle motor me neskutecne vytrestaval - a nejen me. Ty JTD byly naopak vcelku v pohode, docela drzak. Ale jestli nemate nejaky opravdu vazny duvod pro naftu, jdete radsi do benzinu.

doplněno 13.02.15 14:17:

Ja jsem jezdil s Meganem 1.5 dCi - predpokladam, ze stejny motor sdili i Scenic. Ten vykon motoru, ten nebyl zdaleka spatny, ale spolehlivost naprosto tragicka a investice do oprav neskutecne

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xmartin365x
Datum: 13.02.15 10:18

To je to dci od Renaultu tak poruchové? Přesněji mám namysli Scénika.

Od: petrzach
Datum: 13.02.15 13:59

Je poruchové asi tak jako jiné motory. Já provozuji dva dCI 1,9 . Jeden je načipovaný na 148 koní a najeto kolem 260000km ,druhé má 180000km. V zimě míchám olej s naftou 1:3 . V létě 1:1. Již léta a bez problému a to jezdím krátké trasy několikrát denně do 10km. U rencka než motory jsou větší katastrofou elektronika . Podívej se na stránkyRenault clubu a studuj . Mimochodem na stránkách majitelů škodašhitů je taky přes poruchy čilý ruch. Jinak 1,5 nebrat je slabá .

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tycoon*
Datum: 14.02.15 12:23

Nejen poruchové, ale hlavně životnost jako taková nic moc:

https://www.poradte.cz/auto-m…5-dci-smrt-po-250-tis-km.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.02.15 09:12
avatar
Duvod proc pouzit diesel u tebe vubec nevidim. Jenom znicis motor a turbo. Nic vic.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 13.02.15 09:37
avatar

Pro vás diesel jedině bez turba - tj. 1,9D nebo 1,5D. A to jen v případě, že máte možnost naftu získat jinde... levněji...

doplněno 13.02.15 10:40:

já měl 1,9D v toledu - na okrskách to jeden normálně bez brždění provozu... ve vesnicích 50, mimo 90, na dálnici 130 - nebyl problém. Najezdil jsem s tímto motorem 160tis km.

doplněno 13.02.15 14:32:

Páni a kluci - zůstaňme u toho "mít/nemít" turbodiesel. Ať je to tdi, hdi, dci, tddi, ... turbo potřebuje zahřát a schládnout, aby se neničilo - je to tak?

Pokud potřebujete vůz do města, kde se popojíždí po 50ti metrech, jezdíte 2km na jedno startování, je vám turbo k ničemu. Repase turba či nový kus je za vééélké peníze.

Kolega si koupil dvoulitr tdci, najede měsíčně 100km. Už má za sebou nákup nového turba - ale možná to bylo na výměnu už před koupí té 5 let staré ojetiny...nemůžu říct. Vím ale, že od startu valil na 4tis otáček a stylem brzda-plyn jezdil svých 5 km po Brně...

Chcete živý motor do města? Pak benzín - ale trochu si ujasněte své potřeby. Síla motoru, velikost vozu, budoucnost (na jak dlouho, pro rodinu,...atd.) Naftu máte levnou dnes -bude i za měsíc, za rok? Nákup paliva při nájezdu 500km měsíčně může vyjít při dnešní ceně nafty 700,-Kč- kolik měsíčně ušetříte?

Servis naftového vozu je drahý - dražší filtry, častěji olej, větší opotřebení podvozku (naftový motor 1,8 je těžší než 1,4VTi)...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xmartin365x
Datum: 13.02.15 10:16

Právě kvůli možnsti mít hodně levně naftu nad tím uvažuji ale bez turba me na okreskach zlinčujou za brždění provozu :)

Datum: 13.02.15 16:48
avatar

Jezdil jsem pět let s ibizou teda spíše z těch pěti let najezdil jen 3 roky (holt vše jsem znal a nenechal si poradit a místo auta kouúpil pastičku),ale když náhodou fungovala tak jsem žádná brzda provozu nebyl (maximálně když měl za mno někdo problém,sešlápl jsem plyn na podlahu a hned jsem jej tím zpomalil!) posléze jsem jezdil ze čtyřistapátým v kombajnu ,byť pův TD se 66kW,tak skutečně byl jen D se 47 kW taky se brzda provozu nekonala.navíc 90% jízd bylo město a pug i s milionem kilometrů v pístech byl neskutečný dříč a na okreskách taky brzda nebyl.

Možná na dlouhé dálniční jízdy spíše TD a spíš než standart (od 15 do 1,9) tak od (pkd vemu předkomůrkáč od PSA) tak 2,1 s 8OkW nebo poté už CR-2,2,nebo větší,ale jak píšete nájezd,tak atmosféru v pohodě!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.15 16:00

Diesel obecně má vyšší pracovní teplotu, tlaky a hmotnosti dílů motoru, než beznín. Z toho vyplývá, že vůle na všem (ložiska atd.) jsou větší než u benzínu až do té doby, než se vše ohřeje na pracovní teplotu a tím i zmenší vůle na pracovní vůle. Do té doby se jízdou motor ničí víc, než benzín. A motor se na pracovní teplotu ohřívá déle ze dvou důvodů: má větší hmotnost (při stejné kubatuře) a vyšší prac. teplotu. Na krátké tratě skutečně spíš benzín. I startovací proudy jsou kvůli velké kompresi větší a zvlášť v zimě může dřív být problém se starty i s životností baterky. Ale máš-li přísun oleje z fritování nebo hodně levnou naftu, pak je asi povinnost jít do dieslu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.