Divný zvuk posilovače

Od: Datum: 11.02.15 18:03 odpovědí: 7 změna: 12.02.15 12:17

Zdravím,

mám takový problém před pár dny na mém meganu 1.6 r.v.1997 začal divně hučet posilovač,zní to jako cirkulárka ,ale o hodně méně. Vlastně to jde slyšet jen když otevřete kapotu. Samozřejmě tyto zvuky se ozávají jen ,když se otačí volantem. Díval jsem se a bylo tam málo oleje,tak jsem doplnil,ale zvuky jsou slyšet pořád i když méně. A proto se chci se zeptat, zda je to normální a zda se nestane nic když s tímto zvukem budu jezdit :)

Díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.02.15 19:04
avatar

Jestli tam bylo málo oleje, mohlo dojít ke zavzdušnění systému. Nevím, jak zrovna u Vašeho auta, ale odvzdušňování se většinou děje automaticky (samozřejmě po dolití). Ten olej častěji kontrolujte, může někudy unikat a to by pak bylo na opravu. Jinak bych se s tím nevzrušoval.

Takhle mi vrže servo už 7 let (co jsem auto koupil) a to tak nahlas, že se to nedá přeslechnout. Znatelně horší je to v zimě po nastartování. Jak se zvýší teplota, zvuk zmizí. Zpočátku jsem z toho byl nervózní, teď už jsem si zvykl *frajer* .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 11.02.15 19:09
avatar

Zvuky na voze, které nebyly od výroby, jsou znamením blížícího se problému. Pokud se v tom nevyznáte, je dobré minimálně potkat souseda, který má vůz a sem tam má hlavu pod kapotou...

Jestli jedete kolem servisu, zastavíte se u nich, za optání nic - se říkává.

Pokud vám servořízení - posilovač - přestane fungovat, prostě se vám bude špatně řídit při parkování či pomalé jízdě... jinak by se nemělo nic závažného stát. Ale popis a pocity můžou klamat - co se zdá zvukem od serva, může být nakonec něčím jiným...

Dolít olej do posilovače je základ, ale stejně nevíte, jaký olej. Nebudete kupovat flašku, když v servisu stačí dolít deci...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.02.15 20:21

Ono máš pevný spojení mezi volantem a řídícími tyčemi,takže když vypadne posilovač,auto je stále řiditelné. Ovšem ten rozdíl může být tak znatelný že nezkušeného člověka to může tak zaskočit že se nabourá.

Zvuky můžou znamenat problém a nemusí,třeba známému na felicii už tak 10 let pořád stejně píská převodovka,a pořád jezdí a pořád bez problému

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 12.02.15 09:53

Určitě zkontrolovat. Hlavně to je na řízení a pokud náhle odejde posilovač, tak je to o hubu - sice řídit jde, ale řízení poměrně dost ztvrdne. Pokud se to stane nečekaně např. na začátku zatáčky, tak většina lidí nezatočí - než jim dojde co s tim tak je pozdě. První dojem je "zamknutý volant", točit jde velkou silou a volantu se nechce točit rychle. Pokud to je v blbý okamžik, tak se na 99% vybourá i zkušený.

Pokud bylo málo oleje tak tam problém bude určitě, klidně se mohlo poškodit čerpadlo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dewes
Datum: 12.02.15 11:47

No mě začalo takoví pískáni asi před dnem,ale na řízení fungovalo normánlně jako předtím.Hned mi bylo jasný,že je neco s poslivačem a tak jsem hned doplnil olej. Tak to by snad neměl být problém ne?

Od: asd1
Datum: 12.02.15 11:51

Málo oleje = buď ho bylo málo pořád nebo tam je únik oleje

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dicktracy
Datum: 12.02.15 12:17
Možná se přidírá čerpadlo. Nebylo by na škodu olej úplně vyměnit a ne jen dolít.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.