Rozvaha co s nabouraným autem

Od: Datum: 09.02.15 12:31 odpovědí: 10 změna: 09.02.15 18:22

Dobrý den.

Máme dilema. Vlastníme 16 rokem Renault Scenic 1,6, velmi opečovávaný a poctivě servisovaný, žádné závady - najeto 125.000km (viz obrázek). Jediné co za tu dobu trochu nedokážeme zvládnout je koroze od spodu (lemy blatníků, plechové části u prahů) - ošetřím ale po čase je to tam znova. Trošku spojka než se ohřeje tak zabírá hrbolatě a koroze výfuku (katalyzátor je ještě původní). Jinak spotřeba OK. Jestli bych něco v budoucnu měnil kdybych ho musel mít dalších 10 let tak aby byl ve stavu stále jako libovka tak spojkový set, tlumiče, výfuk katalyzátor.

No a nyní se nám stala menší nehoda na ledě - "ťukli" jsme do svodidel - výsledek rozbitý zadní blatník, rozbité zadní světlo, prasklý přední blatník a rozbité přední světlo. Oprava dle servisu 15-20.000,-.

Jeden servisák nám řekl - 120.000 najeto to nic není, opečováváná libovka, víš co máš, to oprav a min. ještě pět let s tím lítej. Šetři si peníze (může mít pravdu, ale taky může jen sledovat to že získá zakázku na opravu).

Druhej servisák řekne - v bazaru se to provádává za 35-40.000, je to 16 let starý auto byť na ten věk libovka - vrazit do toho 20tis. se nevyplatí nevíš co se vysere za půl roku, koroze...už bych do toho necpal a šel do novýho.

Je nám líto odepsat do šrotu takový vůz kterému kromě poškoz. částí nic vcelku není a jezdí fajnově. To že máme 125.000km za 16 let v tomhle státě podvodníků nikdo neuvěří, stejně tak nikdo neocení mimořádnou údržbu (pravidelně nejlepší olej, řemeny atd.-přesně dle serv.intervalů). Prodej někomu jinému moc nevychází i finančně - musel by do toho investovat 20.tis oprava+ekodaň - takže zisk z prodeje blízký nule?

Máme sice našetřeno na nové auto, ale tak bohatý abysme to staré auto lehkovážně odepsali a koupili nové nejsme. Další argumenty jsou že u nového jsou opět starosti aby to někdo neukradl,nenaboural, neomlátil lyžema, nákupním vozíkem apod. když to stálo balík, protože opravy na nové budou o dost dražší než u starého scenica. Neměníme auta co dva roky a máme je vždy dlouho. Další kamarádi co se věnují autům nám říkají jak upadá kvalita protože se vše podřizuje ceně (horší laky, slabší plechy, "šidí" se co se dá) - že ať si nechám tohle starý co nejdýl protože to je ještě poctivá výroba proti tomu co se dělá dnes (což je jistě pravda to vidím všude-jídlo,spotřebiče,atd.).

No a teď řešíme dilema zda koupit nové a co s tím starým nebo zda opravit staré a jezdit staré do nějaké první vážné vady? Opravdu nevíme jaké řešení je nejvhodnější z hlediska financí - jak jsem psal spoříme od výplaty k výplatě, jsme zaměstnanci a ne podnikatelé s X zaměstnanci takže nemůžeme rozhazovat bez rozmyslu.

A teď babo raď...díky za tipy, snad nám někdo dobře poradí a pomůže nám to rozhodnout se správně.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 09.02.15 12:37
avatar

Máte kvalitní vůz, dobře servisovaný a nyní potřebujete opravu plechů. Opravte a bude vám sloužit dalších 10 let (pokud nebudete mít nehodu). Za mne ROZHODNĚ OPRAVIT A JEZDIT DÁL.

Ta cena opravy může být i levnější - pokud budete hledat díly z vrakoviště. Oprava v neautorizovaném servisu a nešetřit na investicích u lakýrníka.

Tento vůz je dobrý, ceny v bazarech můžou být 30tis, ale stav těch vozů je žalostný.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tombrava
Datum: 09.02.15 12:44

SPrávná cesta bude někde uprostřed - nechat si ho ano ale neinvestovat zásadně do opravy typu nové díly, super nástřiky do laku apod. Jít cestou nákupu ND - pohledat vinzerci soukromníků nebo šroťáků světlo a nárazníky co jsou rozlámané komplet (v vašem případě z jiného auta/stejného modelu se zadřeným motorem apod.), nárazníky co jsou jen napraské svařit samodomo i třeba jen "horkým nožem" nebo pájkou, plechy buď vyklepat nebo zakitovat a zatřít/zastříknou základkou a sprejem do barvy laku (menší kosmetiku prostě neřešit - sami uvádáte že se na exponovaných místech - lemy, prahy - talčí koroze). Stručně řečeno mimimalizovat náklady opravy ...a jezdit dál a čekat na větší havárku či zásadnější poškození motoru apod. To vše za předpokladu, že je motoricky opravdu OK.

doplněno 09.02.15 13:45:

ještě mi to nedá abych neokomentoval: "...slabší plechy, "šidí" se co se dá) - že ať si nechám tohle starý co nejdýl protože to je ještě poctivá výroba..."

To obecně platí, ale smůla je, že to neplatí pro auta skupiny RENAULT-DACIA-NISSAN - ti právě nejvíc "šetří" co se týká lakovacích technologií a ochrany laku jejich aut, a mají jednoznačně nejhorší stav karoserií v daném ročníku mezi značkami, nehledě na mizivou "korozivzdornost" zadních náprav. V životě jsem neviděl žádné auto, ani pověstného forda, aby se mu zbortila zadní náprava, pouze několik rencků řady Megane.

doplněno 09.02.15 14:16:

ještě mi to nedá abych neokomentoval: "...slabší plechy, "šidí" se co se dá) - že ať si nechám tohle starý co nejdýl protože to je ještě poctivá výroba..."

To obecně platí, ale smůla je, že to neplatí pro auta skupiny RENAULT-DACIA-NISSAN - ti právě nejvíc "šetří" co se týká lakovacích technologií a ochrany laku jejich aut, a mají jednoznačně nejhorší stav karoserií v daném ročníku mezi značkami, nehledě na mizivou "korozivzdornost" zadních náprav. V životě jsem neviděl žádné auto, ani pověstného forda, aby mu totálně vyhnila a zbortila se zadní náprava dovnitř , pouze několik rencků řady Megane.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: geox®
Datum: 09.02.15 13:18

Ještě tam taky je jedna úvaha - pokud sledujete dnešní neklidnou situaci ve světě stále se zadlužujících ekonomik, tak ono mít ušetřeno několik set tisíc na straně na nové auto taky není ideální - ono se taky může stát že se něco šustne a rázem budou nová auta o polovinu dražší a to co máme stačit nebude. Takže to je zase fakt nekumulovat dlouho velké finanční zásoby. Peníze můžou ztratit hodnotu ze dne na den. To mě taky znervozňuje...

Datum: 09.02.15 13:45
avatar

Dobry den, kdyz se neco sustne, tak Vam bude nove auto stejne k nicemu a budete investovat do jidla a streliva. Myslim, ze v dnesni dobe se vyrabi tolik aut, ze to s nejakym velkym narustem ceny nebude tak horke. Osobne by jsem se vykaslal na lak a podobne, opravil za co nejlevneji a po par letech, az koroze pokroci, presedlal na novy vuz. Ja jsem nechal nase auto prelakovat a do ted si nadavam. Stal to temer 8000 protoze nalakovali it o, co nemeli a ja jsem mesic potom poskrabal strechu, protoze jsem si nevsiml, ze mam ulomeny ostry kus na smetaku.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.02.15 13:22

Připojuji se k nicku tombrava. Najděte si nějakého spolehlivého garážistu, který Vám auto za rozumnou cenu opraví. Dodejte mu sami potřebné ND buď neznačkové (např. polské výroby) nebo z vrakoviště a zaplaťte mu jen práci.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.02.15 13:25
avatar

Já bych šel do opravy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dexx®
Datum: 09.02.15 13:58
avatar

Přidám se k těm co doporučují opravu. Mám totiž toho samýho, je mu 12 let. Měním jen standartní díly, jediné co bylo "navíc" byla špatná elektrika zadního světla. Sice nikde nerezne a je jak říkáte taky je "libovka" a má najeto 132 000, a za našetřený peníze radši pojedu na dovolenou. Nehledě na to, že tady si většinu věcí ještě udělám sám.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: au1
Datum: 09.02.15 14:23

sice to auto není můj šálek kávy, ale taky říkám opravit. Možná se nakonec nedostanete ani na těch 20 tisíc, což je úplný nic proti tomu, co by vás čekalo s jiným autem. Když koupíte jiný jetý, 20 do něj zahučí ani nemrknete, a když koupíte nový, budete si ho chtít pojistit proti krádeži, záplavám, kroupám, a kdejakým živlům, což u toho starýho tolik potřeba není, pak s novým budete jezdit na garančky aby jste nepřišli o záruku, tam vám taky pěkně naúčtujou... Kdyby jste najezdili 50 tisíc za rok tak řeknu nový, ale na to vaše popojíždění, zbytečnost.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: osel59
Datum: 09.02.15 18:00

Za mě jednoznačně opravit. A vše a pořádně. U spolehlivého člověka, s antikorozní ochranou a opravou laku. Tu spojku samozřejmě nech, to se dělá až odejde. To auto ti může sloužit ještě leta, ujede i 2x tolik bez výrazných nákladů mimo běžný spotřební materiál. Samozřejmě, můžeš to zbořit znovu nebo to do tebe někdo napere. To si ale může stát i s novým, to bys nemohl vyjet.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 09.02.15 18:22

Tohle je lepší opravit (pokud to ještě neni úplně shnilý). Opravit a prodat je nesmysl, když už tak neinvestovat a prodat tak jak to je, nebo lépe po dílech.

Opravu co nejlevnější, tak aby auto fungovalo a nerezlo, na estetiku bych se vykašlal.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.