Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tesneni pod hlavou

Od: julakarabin odpovědí: 10 změna:

Nějaký z nalý odborník na motory? mám problém venku mrzne v motoru a chladicí soustavě mám fridex a mám vyndaný termostav a stejně po pár kilometrech my stoupne teplota a začne vařit voda někdy my to i vytlačí někde hadici tlakem ,předpokládam ,že je v čudu asi těsnění pod hlavou? ale jemi divné ,že pokud mám vyndaný termostav a venku mrzne jako blázen ,tak přesto teplota vylezla nahoru a vubec to netopí a pak začne vařit voda udělal sem provizorně menší dirku do expancky na vodu ,aby se nedělal tlak ,ale stejně? ovlivnuje to nějak i mráz? protože sem stím jezdil ,když mrzlo meně a nevařilo to vubec? děkuji za odpověd

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirkamatapat*
hodnocení

3x

Vadné těsnění pod hlavou zjistíte tak,že naplníte expansku po okraj,nastartujete a pozorujete hladinu kapaliny. Pokud se budou objevovat bublinky,je těsnění v háji.To že auto netopí,může být zapříčiněno i zavzdušněným topením.Termostat by jste měl vrátit,expansku vyměnit za bezchybnou.

 

hujer123*
hodnocení

2x

V první řadě si změřte hustotu chladící kapaliny, abyste zjistil jak dalece je mrazuvzdorná. Dále vyměňte expanzní nádobku. Chladící systém je koncipován jako přetlakový a bez přetlaku dochází k varu při nižší teplotě, z toho důvodu je dírka v expanzce holý nesmysl. Preventivně vyměňte i víčko, protože právě to je zodpovědné za udržování správné hodnoty přetlaku. Dále nám napište, zda chladící kapalina znatelně ubývá, zda je mastná. Kolik to má najeto a kdy nebo jestli byla měněno čerpadlo. Podle vašeho popisu bych tipnul, že tam bude závad několik.

doplněno 07.02.15 12:14:

To jabraka. Kanály sání a výfuku ne, to probíhá v hlavě nad těsnením.

 

hodnocení

0x

Ta díra v expanzní nádobě nemůže být. A podle popisu závady to spíš vypadá na málo fridexu a tím pádem zamrzání vody v chladícím okruhu.

 

milan23*
hodnocení

0x
Koukni se, jestli nepřibyl olej a jestli není na víčku bílý povlak.Pak by to bylo těsnění.Když ne,tak odešla vodní pumpa.

 

hodnocení

0x

Tak ako tu bolo napísane,bod mrznutia chladiacej kvapaliny,či,niekde nepomrzne a potom necirkuluje,vodná pumpa odišla alebo to tesnenie pod hlavou a či dochádza k spínaniu chladiaceho ventilátora.

 

olinlitomericko
hodnocení

0x

Nevím jaké auto máš...Jak píšou kluci vypadá to na vodní pumpu (utržené kolo s lopatkami uvnitř bloku motoru) -ale vzhledem k letnímu dochlazování na "fridex". Kup jednu litrovou flašku NEŘEDĚNÉHO "fridexu" která do Tvýho fára patří nebo tam už je-a pozor prodávaj se i již NAŘEDĚNÉ "fridexy"-cenově vychází dráž . Auto dej do teplejší zóny (garáž-aby nezůstal někde led v chladicím systemu) a do vodoroviny (at´nestojí do kopce či z kopce), nejlíp najet na nějaké špalky,aby se mohlo k vypouštěcí zátce či šroubu, v kabině zatahni páčku nebo otoč kolečko topení tak, jako si topíš v zimě, aby vytekla kapalina i z "radiátoru" pro ohřev do kabiny auta. Vlez pod auto, vypust´ do nádobky na 6 litrů chladící kapalinu-když to bude neprůhledný humus, tak to rovnou vylej celý...Potom musíš koupit i destilku (5 litrů za cca 50,-Kč) a i víc fridexu tak o 1 lahev. NEŘEDĚNÝ s destilkou ředit maximálně 1:1 neboli půl na půl- destilka 1litr smíchat s fridexem 1 litr. Když dáš víc "Fridexu" riskuješ vnitřní korozi motoru-u Škody 105 kamaráda, který dal jen fridex se zbytečkem co zbylo po vypuštění se objevily kousíčky(šupinky) železa a tekutina z původní zelené se stal tmavý neprůhledný kaldon.

Olinlitoměřicko-ale do radiátoru topení proudí neustále kapalina-teda pkd je vše OK! Takže jestli pustí topení do kabnmy či nepustí na cirkulaci nemá vliv.je to malý okruh-motor výměník topení.při dosažení dané teploty otevře termostat teprve celý kruh a pak jde motor-topení-chladič!

gumidek*

U Favorita a Felicie v naftě byl před radiátorem topení kohout, který průtok zavíral.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Porucha těsnění pod hlavou se může projevit různě,podle toho,ve kterém místě se těsnění prožere.Přes těsnění probíhají kanály chlazení,sání a výfuku.Pokud není netěsnost mezi některým kanálem a venkem.Podle toho můžeme vypozorovat důsledky.

JABRAKA

aroff

"probíhají kanály chlazení,sání a výfuku"*zed*

Sání a výfuk v těsnění pod hlavou,hmmm a co se ještě dozvíme zajímavého. Myslím, že pokud jde o chladící soustavu motoru, tak se raději nezůčastnujte debaty, vždy vypadne nějaká hovadina.

Ještě nazapomeňte přidat, že antifreeze neni potřeba měnit a jen se filtruje přes hadr.

Zvláštní, že nikoho nezajímá o jaký motor jde. Ony ty závady můzou být na různém místě. Soustava může tlakovat a těsnění pod makovicí může být přitom OK.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]