Vyplatí se koupit novej skútr? Či koupit jetý

Od: Datum: 06.02.15 19:34 odpovědí: 7 změna: 28.02.15 00:10

zvažuji zakoupení tohoto skútru http://www.kentoya-brno.cz/zb…kutr-125-ccm-kentoya-andonis/ vyplatí se to oproti autu? za jak dlouho se zaplatí? kolik stojí ročně náklady na provoz? máte někdo zkušenosti?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: trtr
Datum: 06.02.15 20:27

Zdravím, motorky rád nemám, ale pokud nenajedete sezoně nejméně 2000 km, tak bych šel do jetého, ale v dobrém stavu. Pokud bych na takovémto stroji jezdil, tak bych používal spíše jako tzv. "rychlou spojku" na nějaké drobné vyřízení ve městě či na chatu či chalupu to může být taky ideální.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.15 22:20
avatar

No přispěji svým příběhem. Koupil jsem si skůtr Aprilia Leonadro 125, rok výroby 2001 a údajně měl najeto pouze 7000km (koupeno v roce 2013). Stav byl celkem dobrý, bylo potřeba jen vyměnit palivový filtr, brzdová kapalina, brzdové destičky a jedna hadice byla prasklá. Cena 25 000kč za nákup skůtru. Používám ho i na 70km cesty. A za minulé léto jsem na něm najel přes 8000km. A nejde poznat, že by se nějak opotřebovával. Pouze na ojetých pneumatikách to jde poznat. Takže osobně preferuji ojeté skůtry. Jsou o hodně levnější než nové, a pokud byl majitel dobrý, tak jsou v dobrém stavu. Také hlavně kupovat známé značky, a ne čínské skůtry !

Přeji hezký nákup a hlavně mnoho bezproblémových km ;)

doplněno 06.02.15 22:27:

a ještě k dotazu zda se to vyplatí oproti autu. No... každý to vidí jinak. Já osobně miluji jízdu na skůtru, a v autě si to neužiju tak jako na něm. Jasně, jsou nevýhody jízdy v dešti, v zimě na sněhu se vyjet nedá atd. Ale i tak mě to více táhne ke skůtru :D Ohledně spotřeby. Můj skůtr má průměrně spotřebnu 4,09l/100km. Porovnejte sami zda se to ve spotřebě může rovnat autu.

http://www.ceskybenzin.cz/ind…ex.php?akce=ukaz_auto&id=7716

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tombrava
Datum: 07.02.15 00:26

až jsem se orosil při pohledu na ty ceny benzínu...já jezdím feldou už 4 rok LPG spotř. 7l/100 na benál jen pár metrů a hned manuálně přepínám...co víc si přát (aktuálně 15,5Kč /l) ani skutr se nechyta

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 07.02.15 08:10
avatar

Prodávám malé motorky a skútry a sám na nich i jezdím. Osobně bych koupil jen něco nového a pokud již ojeteho, zásadně bych si dovezl sám a co nejdále od naších hranic směrem na západ. I tam se může člověk napálit, pravděpodobnost je ale menší a při zachování určitých zásad celkem malá, na rozdíl od nákupu u nás. Říkám: do ženské, melounu a ojetého vozidla nevidím.

Tem konkrétní skútr se vám asi hodně a hodně dlouho nezaplatí. Kupujete vzhled a docela předraženou novinku, obecně jsou tyto skútry pod kapotou velmi podobné, identické motory, kola, brzdy, pérování, záleží jen, jak to v čínské fabrice nastrojí. Takže skútr stejných vlastností se prodává cca i o 15000 levněji. Kentoyu jsem leta dělal, loni jsem přešel na jinou značku, nebudu rozebírat proč.
Co se týká všech skútrů, tak obecně se o tom nemluví, díky konstrukci má motor skútru dost velké mechanické ztráty, je to díky automatické převodovce systémem variátoru. Běžně se uvádí, že tento má ztráty cca až 30% energie. Tedy na rozdíl od motocyklu s mechanickou řazenou převodovkou.
Pokud má zájemce patřičný řidičák, vždy doporučuji klasický motocykl, nebo jistý hybrid mezi motorkou a skútrem. Má to větší motorková kola, kapotování takže chrání před nepohodou, automatickou spojku jako skútr, ale ručně řazenou převodovku. Ve světě se tento typ označuje občas jako "cub". Jezdí na tom i nový řecký předseda vlády a v Asii je to nejrozšířenější typ motorky, jezdí na něm miliony lidí. U nás není až tak známé, sám jsem často prodal lidem kteří byli na dovolené někde v Thajsku a tam měli půjčené. Jezdí to do 2lt./100 km
Namátkou jsem našel jeden inzerát: http://www.sbazar.cz/www.1mot…da-jc110-19-ronda-motocykl-je

Další možnosti je malý motocykl Betka který je osazen prakticky stejným motorem jako motorka na inzerátu, jen o obsahu 50 a bez automatické spojky. Není tedy třeskutě elegantní, jezdí ale za 1,5 lt a motor absolutně nezničitelný. Jediný problém který jsem za leta znal, byly dráty v kolech, nyní jsou jen s litými koly, takže bez problému. Po jednoduchém odškrcení jezdí cca 60 a pokud se na to dá za pakatel větší válec, jezdí ještě rychleji a lépe tahá v kopcích. Sám mám něco podobného a jezdím na tom i cca 40 km do velkého města kde mám prodejnu. Jsem tam rychleji a levněji než vlakem.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.02.15 13:15

A co servis? Dá se pak taková motorka servisovat kdekoli v ČR? Moc informací se výrobci JIncheng na internetu nenajde. Jinak mě tento model docela zaujal...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: h0042
Datum: 07.02.15 12:22

Lepší je deset let starý japonec,než nový číňan!Za mě Yamaha aerox,peugeot speedfigter,nebo aprilia SR.Výdrž,VÝKON,vzhled atd. vím o čem mluvím

Ohodnoceno: 0x
 
Od: konvalda
Datum: 28.02.15 00:10

Kentoyu bych rozhodně nebrala.Měla jsem jí asi před 5 lety a vše se na tom sypalo.Raději bych šla do Jonwaye má ho přítel a po 12 000km a je stále spokojený

http://www.levnemoto.com/moto…azar-102-skutry-Jonway_GTS125

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.