Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvody citroen bx14

Od: milanbx14* odpovědí: 2 změna:

dnes jsem musel na silnici vyměnit vysypané ložisko napínací kladky rozvodů. Měl jsem trochu štěstí při vší smůle, od rána se mi nezdálo něco na zvuku motoru a jelikož jsem byl na cestě k zákazníkovi tak jsem předpokládal že budu muset odstranit závadu po práci. Zvuk se mi při průjezdu Prahou zhoršoval a tak jsem několikrát zastavil a snažil se identifikovat místo. Napadlo mne sundat viko rozvodů a bylo to jasné, jelikož jsem motor zastavil normálně, předpokládal jsem, že se nic nerozhodilo motor do posledního vypnutí šlapal perfektně. Zajel jsem MHD koupit kladku do půl hodiny jsem byl zpět a začal jsem výměnu. Nejdříve jsem na 4 místech stáhnul nebo spíše utáhnul řemen tak aby byl stále napnutý i při sundání kladky, tak abych zamezil přeskočení zubů na všech kolech. po důkladném zafixování jsem vyměnil kladku, která byla totálně vysypaná ale i přitom vysypání stále držela řemen napnutý. Napnul jsem novou tak, aby byl průhyb na nejdelší str. řemenu cca1,5 cm při napínání jsem postupně povoloval a odstraňoval zajišťovací dráty. Podotýkám , že mi automechanik měnil řemen přesně před rokem ale nevím proč kladku jelikož v té době byla Ok tak tu nechal původní. Po důkladné kontrole zda je vše na svém místě a že se nikde nepoflakují kuličky z ložiska, na 5 jsem popotlačil auto abych točil s motorem na sucho vše bylo OK, tak jsem to zkusil natočit motor naskočil okamžitě na ťuknutí a běh i zvuk pohodička chod pravidelný tak jak má být nechal jsem běžet než jsem uklidil nářadí. Pak jsem zvolna vyjel na cestu již domů, motor táhnul jako vždy pěkně prostě stejně jako před výměnou kladky. Jediná věc která se mi nezdá když jsem po 10- 15 minutách pomalé a klidné jízdy v koloně, která celkem slušně jela přidal více plynu než při jízdě do této chvíle , tak jsem pociťoval, že motor nejde tak rychle do tahu a slyšel jsem v odrazu od ohrady u silnice slabé cvrdlikání ventylů jako známý typický zvuk ze starších typu škodovek 100 - 120 když bylo potřeba při větším zatížení přeřadit na nižší převodový stupeň. Možná, že jsou to jemom pocity, ale je možné, že by se při i když důkladném zajištění přesunul řemen byť o 1 zub a proto by se jevil tento zvuk, nebo by při 1 zubu už byl totálně rozhozený převod ( rozvod). Můžete mi někdo prosím poradit? Předem děkuji

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar axus

Pri DUKLADNEM zajisteni se to posunout nemohlo. To je jasne. Muselo by zaroven preskocit v jeden okamzik zhruba celkem 40 zubu. Je ale otazka, zda to bylo tak dukladne :)

Posunuti o jeden zub cini prumerne 7 stupnu natoceni vacky, 14 stupnu natoceni kliky. To je celkem dost, ale na prvni pohled se to skutecne nemusi nechat poznat. To spise az pri pootoceni o vice zubu. Pak uz motor skube, strili do vyfuku ci do sani, ci vubec nenastartuje.

O ten jeden zub je to v rozmezi nastavitelnosti variabilnich sani. To znamena, ze se to muze projevit treba pouze jako mirne zhorseny zatah. U motoru s hydrostosama se treba muze projevit jejich cvakani (ale to se projevuje i ze spousta jinych pricin). Ale to vse zalezi na konkretnim motor. Zda jde o naftak ci o benzinak - dojde k rozhozeni vstrikovani, zapalovani...

Kazdopadne, pokud si nejste jist, vyloucit to lze pouze vyzualni kontrolou. Na remenu a kladkach vacek i kliky jsou znacky, ktere musi souhlasit. Takze se staci podivat.

Napisete jeste, co to je za auto, co to je za motor.

Treba to ale nic neni a vy si malujete certa na zed.

Kazdopadne za vymenu napinaci kladky na zastavce MHD davam palec nahoru.

milanbx14*
hodnocení

Děkuji za odpověď, auto je citroen BX 14 benzín 92 rok. Opravdu asi možná plaším, nejlépe by se to poznalo při jízdě do kopce z Radlic do Jinonic, tam vždy od plavečáku rozjedu auto kdy 2 trochu víc vytočím (v mezích normálu) a pak už jen krátce řadim 3,4,5 a mám předjeté všechny vozidla v pravem pruhu ale jedu okolo 70 a pětka krásně táhne a před rovinkou už ubírám - ale bojím se to takto zkoušet , aby se mi předce jenom nepotkaly ventily. Jinak motor neškube běh je pravidelný jediné se mi nezdálo jak jsem již prvně popisoval. Jezdil jsem jako řidič na nákl. dopravě 10 let a pokud jsem si neporadil na cestě tak jsem měl smůlu - pokud neodešlo něco co se nedalo opravit na silnici tak jsme si vždy poradili dneska v autoškole techniku pomalu neberou- nechci pomlouvat, ale hlavně na vojně byla dobrá škola neboť jsem jezdil s tanken a OT hodi se to po tech. strance do života. Nemohl jsem kontrolovat značky protože jsem nemohl sundat dvojřemenici na klikovce a tak jsem využil pouze přístup při sundání horní a střední části plast. krytu což mi na výměnu stačilo, myslím si jestli i když opticky řemen není nijak poškozen, zda se nemohl trochu natáhnout pokud se kladka přidírala nebo je možné že se počila do poslední chvíle než se vysypali kuličky.

Potřeboval jsem poradit , protože jsem telefonoval na nejmenovaný autoservis a tam mi nekompromisně řekli kompletně vše vyměnit a cca za 4-5000,- což sice uznávám co se tyka dílu a práce, ale zdá se mi to zbytečné protože by stačila pouze kontrola a případné seřízení. Jinak ačkoliv je auto velmi zachovalé už to pomalu převyšuje jeho celkovou cenu. Díky za odpověď.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]