Úprava kol na šikmo?

Od: Datum: 31.01.15 13:18 odpovědí: 9 změna: 31.01.15 20:32

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak se provádí tato úprava kol?... Jak se nazývá, jaké má výhody a nevýhody. Děkuji H.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ben®
Datum: 31.01.15 13:58
avatar

Dobrý den, jak se to jmenuje a jak se to dělá nevím, ale řekl bych, že to auto má potom lepší vlastnosti v zatáčce, resp. do zatáčky lépe sedí (i při vyšší rychlosti). Zdravím!

P.S. Nevýhodou je možná nerovnoměrné sjíždění pneumatik.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 31.01.15 14:25

provede se to mntáží sportovní sady zkrácených pružin a příslušných tlumičů pérování.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 31.01.15 16:46
avatar

Jedná se o odklon kol, na škodovkách nevítaný jev nazývaný "áčko" , na tatrách vítaný "kuželový efekt". Ty ale měly k tomu konstruované zavěšení, ložiska a pneumatiky. Radiální pneu jsou na to nevhodná. Něco si o tom můžete přečíst zde.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: 123456789123
Datum: 31.01.15 18:15

Je to vůbec možné mít na silnicích?

Od: trtr
Datum: 31.01.15 18:47

Zdravím, asi takto. Cokoliv není schváleno či nemáte k tomu papír navíc (dodatečné schválení), tak na silnici nesmí být používáno. To platí i pro kola lezoucí z podběhů ven. Navíc každý trochu znalý vám řekne, že je to krom vizuálního efektu běžnému člověku na nic. Možná nějaká lepší stabilita se využije na okruhu, ale ne na silnici. Jinak se prodávají i vychylovací excentry pro běžné vozy a sériové komponenty, ale ložiska a vše co není spočítáno na nápravě na větší zatížení od sil a momentů půjde brzy k čertu.

P.S.: Pomocí vychylovacího šroubu toto neuděláte, to už je moc. Jinak jak padlo výše, Tatra když je prázdná, tak má kola do obráceného A, když ji naložite na povolenou mez, tak jsou kola rovně k sobě (kolmo k silnici).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 31.01.15 19:07

Auto, které takto jezdí po vnitřní hraně pneumatiky má horší stabilitu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ja1
Datum: 31.01.15 19:20

Dej si spoustu betonových desek, překladů a obrubníků do kufru a je to hned *smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 31.01.15 19:50

Jinak samotné postavení a chod propružení kol u tatry není není žádná výhoda, ba naopak má to spíš samé nevýhody, jen namátkou horší kontakt s vozovkou, nerovnoměrné opotřebení pneu atd. Je to daň za jinak skvělé vlastnosti páteřového podvozku.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 31.01.15 20:32

No , ono bylo počítáno u Tatry s tím, že bude po většinu času zatížená, takže se to srovná.;), ;)

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.