Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak se provádí tato úprava kol?... Jak se nazývá, jaké má výhody a nevýhody. Děkuji H.
Jedná se o odklon kol, na škodovkách nevítaný jev nazývaný "áčko", na tatrách vítaný "kuželový efekt". Ty ale měly k tomu konstruované zavěšení, ložiska a pneumatiky. Radiální pneu jsou na to nevhodná. Něco si o tom můžete přečíst zde.
Dobrý den, jak se to jmenuje a jak se to dělá nevím, ale řekl bych, že to auto má potom lepší vlastnosti v zatáčce, resp. do zatáčky lépe sedí (i při vyšší rychlosti). Zdravím!
P.S. Nevýhodou je možná nerovnoměrné sjíždění pneumatik.
Jinak samotné postavení a chod propružení kol u tatry není není žádná výhoda, ba naopak má to spíš samé nevýhody, jen namátkou horší kontakt s vozovkou, nerovnoměrné opotřebení pneu atd. Je to daň za jinak skvělé vlastnosti páteřového podvozku.
Zdravím, asi takto. Cokoliv není schváleno či nemáte k tomu papír navíc (dodatečné schválení), tak na silnici nesmí být používáno. To platí i pro kola lezoucí z podběhů ven. Navíc každý trochu znalý vám řekne, že je to krom vizuálního efektu běžnému člověku na nic. Možná nějaká lepší stabilita se využije na okruhu, ale ne na silnici. Jinak se prodávají i vychylovací excentry pro běžné vozy a sériové komponenty, ale ložiska a vše co není spočítáno na nápravě na větší zatížení od sil a momentů půjde brzy k čertu.
P.S.: Pomocí vychylovacího šroubu toto neuděláte, to už je moc. Jinak jak padlo výše, Tatra když je prázdná, tak má kola do obráceného A, když ji naložite na povolenou mez, tak jsou kola rovně k sobě (kolmo k silnici).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.