Kovový cinkavý zvuk zastudena v zátěži

Od: Datum: 30.01.15 11:49 odpovědí: 3 změna: 30.01.15 13:38

Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací příčiny lokalizací a posouzení závažnosti změny zvukového projevu motoru nebo čehosi souvisejícího s motorem. Jedná se o 10letý 1.1 SOHC, najeto cca 44000km. Nový cinkavo-chrastivo-kovový zvuk se projevuje poslední půlrok (cca 1000km, krátké jízdy). Projevuje se:

1) občas zastudena při teplotě pod 10°C na volnoběh (zmizí do 15 sekund nebo dříve, zvýším-li nepatrně otáčky)

2) zastudena při přidávání či udržování plynového pedálu v částečně sešláplé pozici (čím dříve po studeném startu, tím náchylnější i na velmi mírný stisk pedálu) samovolné přidání plynu řídící jednotkou má stejný efekt

a) porovině max. do cca 2000ot/min

b) z kopce max. do cca 1500ot/min

c) do kopce - podle strmosti/zátěži až do max. cca 2500ot/min

se zahříváním motoru se hranice "cinkavých" otáček posouvá níže

se stlačováním plynového pedálu se pravděpodnost projevu zvyšuje a to v případě, kdy ač jsou otáčky relativně nízké, auto stále při stabilní poloze plynového pedálu drží rychlost či dokonce mírně zrychluje

Jde mi o to, co se stalo a jaké je riziko, že to třeba přestane jet... Myslíte, že je to tedy k řešení, já ten zvuk snesu, ale mám pocit a strach, že je něco asi špatně...

Dříve, dostal-li jsem se do nízkých otáček, byl slyšet klasický tlumenější nižší tón, toto kovově znějící chrastění až cinkání jsem nikdy dříve nezpozoroval.

Dále, poslední cca 2 roky občas startuje napodruhé, poprvé točí startér jak dlouho ho jen nechám a nic, podruhé motor chytne ve zlomku sekundy, příčinu nevím, píši, kdyby to náhodou souviselo.

Děkuji předem všem za rady

M.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.01.15 12:29

A čo tak povedať aký typ auta a motoru máte? Aké sú tam rozvody? Vôľa ventilou?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinvran
Datum: 30.01.15 13:05

Hyundai Atos Prime 1086ccm MFI 4 válce v řadě SOHC 12V 43kW/5450ot/min 89Nm 2850ot/min, předepsané palivo BA 91 B

v návodu píší toto: vůle mezi ventilem a vahadlem:

sací ventily ..... 0,2 mm

výfukové ventily ..... 0,25 mm

 

bohužel u toho není obrázek, netuším, kde se to měří/nastavuje

 

má to rozvodový řemem s předepsanou 1. kontrolou až v 60000km, výměna doporučena v 90000km mám šanci to jako laik nějak zkontrolovat?

najeto skutečných cca 44000km (auto znám od první registrace)

Od: asd1
Datum: 30.01.15 13:38

To chce dobrého mechanika - motoráře, který umí přesně najít zdroj cinkání. Takhle cinkat může např. pístní čep, to bych viděl jako nejpravděpodobnější... Mělo by to být opotřebené nějaké ložisko - vůle je jen za studena, po ohřátí se vůle vymezí a cinkot zmizí. Nebo něco na ventilech... Rozvody spíš ne...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.