Pertinax kladívka co jezdí po vačce

Od: Datum: 25.01.15 17:26 odpovědí: 9 změna: 18.03.15 10:00

Čau lidi měl jsem tady jinou otázku a někdo mi poradil, abych zkontroloval pertinax kladívka co jezdí po vačce, ale já nevím co to je. Nevíte někdo?

To co je na obrázku dole a jezdí to po vačce je filc, který ji promazává nebo ne?



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.01.15 17:39
avatar
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.01.15 18:05

Správně, pertinax je ten malinký hranolek, klouže po vačkovém hřídeli.Pertinax zároveň elektricky izoluje, je to vlastně modernější, lepší bakelit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.15 18:28
avatar

To bílé na co vede Tvoje šipka je kousek filcu,občas se na ní má kápnout olej.Jinak kladívka ,to k čemu sem písnul zeleně se šipkou předchozí rádce-Realista 0,4mm jsem dělal na cigaretový papírek ,když byl píst 2mm před horní úvratí!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.01.15 18:50

Takhle je to lépe vidět

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.01.15 19:39

To Diesel: Pro našeho tazatele asi příliž odborný popis předstihu )

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 25.01.15 19:54

Pertinax je tvrzený papír, pryskyřicí. U přerušovače byl kousek plsti a ten se mazal olejem aby se pertinax "neošmirgloval.". Pak se měnil předstih.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pertinax
Datum: 26.01.15 16:44

Vačka se tím filcem mazala proto, aby se pertinax neulomil. To byla jedna z nejčastějších závad kladívka, když se na to někdo vybodnul a nenamazal ten filc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.15 17:45
avatar

Skoro stejné provedení bylo ještě donedávna i u Škodovek 110/120. Stejná "kladívka", stejný "pertinax". A že tam dostával zabrat. Právě obrušování (zmenšováním) se i měnil předstih (bohužel). Nastavení předstihu u Škodovek 110/120 šlo udělat přesně podle žárovky (moment rozsvícení) a u Pionýra (jak píše nade mnou) se to dělalo na cigaretový papírek (nebo i novinový, i když...), která byl vložen do sepnutých kontaktů a při protáčení klikovky směrem k horní úvrati šel NAJEDNOU volně vytáhnou v poloze asi 3 mm (2,5 - 4 mm) před horní úvratí pístu (nejvyšší bod, pak už zase píst jede dolů). Bez tohoto nastavení (tzv. předzápal) by motor neměl jít nastartovat a když by i šel (?), nebude dávat výkon !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.15 10:00
avatar
Je to tam ten hranolek na kladdívku!jinak filc maže a odtrh je 4mm,3,5 musí projít lehce,4,5uz ne!a předstih je 1.6 před Horní Uvrati. Což zjistíme: otacenim vačky po směru hodin.ručiček do polohy kdy se pist obrací zpět což je. 56mm, pootočením vačky zpět o 1.6 mm a zde musí suvne mezi kladivky procházet 0,05 mm ( cigaretovy papír nebo lépe sparove merky)!
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.