Kolísání napětí při volnoběhu?

Od: Datum: 24.01.15 21:41 odpovědí: 7 změna: 24.01.15 23:12

Ahoj, pokud mám motor na volnoběhu, dochází pravidelně k lehkému problikávání veškerého osvětlení. hlavně je to vidět, když přede mnou stojí nějaké auto, jak dochází u mě k pulzování intenzity světel, dělá to i v osvětlení interiéru-palubní deska.

A pokud sešlápnu při volnoběhu brzdový pedál, tak to pulzuje okamžitě se současným znatelným poklesem otáček volnoběhu. Alternátor je origoš, auto má najeto 160 000km

Nevíte, v čem by to mohlo být?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 24.01.15 21:45
avatar

Zkusil jste prověřit akumulátor? Jestli je před smrtí a alternátor nestíhá dobíjet, osvětlení vozu může záviset na příjmu od alternátoru - tj. při volnoběhu je světlo unavené...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pavel41
Datum: 24.01.15 21:52

Dobrý dotaz pane Pytlíku. Po pravdě řečeno, při větších mrazech, asi tak -10 stupňů při ranním startování je znát, že startér nedostává tolik šťávy, kolik by chtěl, i když to chytne na poprvé, není to v zimě nic přesvědčivého.

Jinak alternátor by měl být v pořádku, měřil jsem napětí na akumulátoru při volnoběhu i při zvýšených otáčkách, které je kolem 14,6V

Datum: 24.01.15 21:50
avatar

Začít od akumulátoru. Pokud je v pořádku, tak to dělá špatně připojená zem. Hádal bych na kabel od akumulátoru, když problikává vše.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pavel41
Datum: 24.01.15 21:55

Uzemění jsem právě kvůli tomuto všude očistil přípravkem na kontakty.

Datum: 24.01.15 21:53
avatar

Jestli se jedná o starší auto, tak tam bývá magneton (3 fázový alternátor), který nedokáže dát proud pro všechny spotřebiče. Hodně je to u felicií. Pro potřebný proud na volnoběh je potřeba minimálně 6 fázový alternátor.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pavel41
Datum: 24.01.15 21:58

Je pravda, že Felicie opravdu nedokáže dobíjet rychle akumulátory. Pokud někdo cestuje krátké trasy, akumulátory ve Feliciích jsou klidně po roce pryč.

Tohle je auto z roku 2004, to je generace aut, kde palubní napětí bylo už o něco větší než u starších, tedy kolem 14.5V, Feliny a jiná starší auta mají napětí při spuštěném motoru kolem 14.2V

Datum: 24.01.15 23:12
avatar

Jestli je palubní napětí nad 14V, tak bych vymontoval alternátor a nechal ho u odborníka v autoservise proměřit. Za 1. je možný špatný měřící přístroj. Za 2. zapalovací cívka by mohla rušit vedení. Za 3. zkusit proměřit napětí přímo na kontaktu žárovce.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.