Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolísání napětí při volnoběhu?

Od: pavel41 odpovědí: 7 změna:

Ahoj, pokud mám motor na volnoběhu, dochází pravidelně k lehkému problikávání veškerého osvětlení. hlavně je to vidět, když přede mnou stojí nějaké auto, jak dochází u mě k pulzování intenzity světel, dělá to i v osvětlení interiéru-palubní deska.

A pokud sešlápnu při volnoběhu brzdový pedál, tak to pulzuje okamžitě se současným znatelným poklesem otáček volnoběhu. Alternátor je origoš, auto má najeto 160 000km

Nevíte, v čem by to mohlo být?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Zkusil jste prověřit akumulátor? Jestli je před smrtí a alternátor nestíhá dobíjet, osvětlení vozu může záviset na příjmu od alternátoru - tj. při volnoběhu je světlo unavené...

pavel41
hodnocení

Dobrý dotaz pane Pytlíku. Po pravdě řečeno, při větších mrazech, asi tak -10 stupňů při ranním startování je znát, že startér nedostává tolik šťávy, kolik by chtěl, i když to chytne na poprvé, není to v zimě nic přesvědčivého.

Jinak alternátor by měl být v pořádku, měřil jsem napětí na akumulátoru při volnoběhu i při zvýšených otáčkách, které je kolem 14,6V

 

hodnocení

2x

Začít od akumulátoru. Pokud je v pořádku, tak to dělá špatně připojená zem. Hádal bych na kabel od akumulátoru, když problikává vše.

pavel41
hodnocení

Uzemění jsem právě kvůli tomuto všude očistil přípravkem na kontakty.

 

hodnocení

2x
avatar blesk1616

Jestli se jedná o starší auto, tak tam bývá magneton (3 fázový alternátor), který nedokáže dát proud pro všechny spotřebiče. Hodně je to u felicií. Pro potřebný proud na volnoběh je potřeba minimálně 6 fázový alternátor.

pavel41
hodnocení

Je pravda, že Felicie opravdu nedokáže dobíjet rychle akumulátory. Pokud někdo cestuje krátké trasy, akumulátory ve Feliciích jsou klidně po roce pryč.

Tohle je auto z roku 2004, to je generace aut, kde palubní napětí bylo už o něco větší než u starších, tedy kolem 14.5V, Feliny a jiná starší auta mají napětí při spuštěném motoru kolem 14.2V

Jestli je palubní napětí nad 14V, tak bych vymontoval alternátor a nechal ho u odborníka v autoservise proměřit. Za 1. je možný špatný měřící přístroj. Za 2. zapalovací cívka by mohla rušit vedení. Za 3. zkusit proměřit napětí přímo na kontaktu žárovce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]