Nejste přihlášen/a.
Dobrý den je mi 14 a hodně se zajímám o auta ale mám trochu problém s filtrem pevných částit máme 1.9 TDI je v tom filtr pevných částit? a jak funguje a k čemu slouží a slyšel jsem že se dá i odmontovat a auto je pak rychlejší? muže mi to někdo vysvětlit díky
wikipedie říká :
Filtr pevných částic (DPF - Diesel Particulate Filter) je zařízení odstraňující karcinogenní pevné částice (saze)z výfukových plynů vozidel s naftovým motorem. Systém funguje na principu zachytávání pevných částic (PM - Particulate Matter) na porézním materiálu poloprůchodných kanálků filtru. Filtr je čištěn spálením sazí zachycených sítkem - úplným nebo na částice menší, které sítkem projdou - vysokou teplotou, které je dosaženo dvěma způsoby,[1] pasivní nebo aktivní regenerací.
Filtr je často používán pro dosažení příslušné úrovně emisí ve spojení s úpravou výfukových plynů technologií EGR, kde může být kombinován s DOC (Diesel Oxidation Catalyst).
Filtry pevných částic se v naftových motorech zabydlely v roce 2000, od poloviny minulého desetiletí některé značky (BMW, Mercedes) začaly tuto "výbavu" dodávat na západoevropské trhy standardně pro všechny modely.
Od nástupu emisní normy Euro 5 už neexistuje žádná výjimka – každé nové osobní auto od roku 2009 dál zkrátka filtr má. Tedy pokud jezdí na naftu. Potom nevypouští oblaka viditelného kouře a splňuje aktuální emisní limity.Tím se seznam částí dieselového auta, které si dříve nebo později řeknou o výměnu, rozšířil o další relativně drahou položku.
Však za posledních patnáct let prodělaly vznětové motory radikální vývoj. Vstřikovací tlak vzrostl z 1250 bar u první common railů na dnešních 2000 a více. Vyšší tlak znamená vyšší výkon a lepší účinnost, zároveň ale i větší namáhání. To je daň za extrémní výkony spojené s asketickou spotřebou nafty – parametry dnešních aut by před pár lety zněly jako z říše snů, ať už se bavíme o mimořádně dostupných a úsporných francouzských motorech, nebo výkonných superdieselech jako je Audi A6 3.0 Tdi.A kolik takový filtr stojí? Cena se může výrazně lišit, nejčastější jsou ale sumy kolem 30 tisíc korun. Životnost filtru přitom závisí na způsobu použití – může být menší než 100 tisíc, ale se štěstím může dosáhnout i k 300 tisícům najetých kilometrů. Rozhodujících faktorů je celá řada, od použitého technického řešení u daného modelu po jízdní styl.
Nejvíce se filtr pevných částic likviduje důsledným ježděním na krátké trasy. Studený motor produkuje více pevných částic a filtr se nedokáže dostatečně ohřát, aby se mohl regenerovat (vypálit zachycené částice). Situace se ještě zhorší, když dojde k vypnutí motoru v průběhu samočinné regenerace. Přitom platí, že varovnou kontrolku se rozhodně nevyplatí ignorovat – když se rozsvítí, je nejvyšší čas vyrazit na alespoň 5minutovou jízdu klidným tempem a ustálenou rychlostí.
Tak se totiž filtr vyčistí nejsnadněji a předejde se jeho definitivnímu ucpání.Filtr pevných částic je zařízení, které je podle slov mnoha odborníků naprosto zbytečnou věcí.
Každé auto jezdící na naftu by se prý bez filtru obešlo, a nejen to. Vozidlo by jezdilo s daleko nižší spotřebou pohonných hmot při mnohem větším výkonu motoru.
Nechápu k čemu jsou filtry u osobního auta=k čemu tam jsou vůbec diesely. Ty patří do zaoceánské lodi nebo do lokomotivy.
Nic ve zlém Ernie, ale že něco nechápete, neznamená, že je to apriori špatné. A nebojte se, s novou euronormou dojde i na benzínové motory.
Jsem v klidu. Nechám navařit na rouru velkou konzervu od okurek, nikdo nic nepozná narozdíl od dieselového metače sazí. Kaťák jsem už vyrachtal nabroušeným roxorem... Podle mě je tak nějak proti logice, aby se do výfuku uměle implementovaly ucpávky. Nojo, holt naftové motory mají svá specifika, že. Na druhou stranu to není k zahození. Například si dát kafe, než můžu startovat, to aspoň na těch padesát kiláků zahřeje, když už to neumí topení motoru i s předehřívačem
Když se navrhuje nastavení dieselova motoru na emise, může se jít dvěma opačnými směry. Buďto bude více kouřit to jsou ty pevné částice - saze ale odměnou budou rozumné hodnoty oxidů dusíku - NOx - zde je potřeba řešit tu kouřivost filtrem pč (typicky osobáky), nebo se potalčí kouřivost a vylezou NOx - ty se pak mohou redukovat vstřikováním aditiva - močoviny tzv. AdBlue do katalizátoru (typicky větší motory).
Samotné odstranění filtru pč nepřináší zpravidla žádný nárůst výkonu potažmo dosahované rychlosti. Takový efekt má stav, kdy se změní nastavení výrobce respektující požadavky na emise a nahradí se nastavením peferujícím nejvyšší výkon. Emise jdou samozřejmě do kopru.
Taková zajímavost, kouřivost se měří přístrojem - kouřoměrem tzv. opacimetrem, princip bývá halogenová žárovka, naproti ní snímání intenzity osvětlení a mezi tím lítají ty výfukové plyny.
Odstranením alebo vybratím vnútorných častí filtra sa zmenia výstupné tlaky na vyfukovom potrubí,na čo reaguje elektronika iným nastavením spaľovania motora a ovládania turba a ostatných vecí.Po odstranení je potrebný ešte zasah do riadiacej jednotky a nastaviť ju,čiže aj softverovo odstraniť ten filter aby nastavenie motora bolo optimálne.Odstránenie filtra sa už v zahraníčí niekde kontroluje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.