Felicia - mazání svítí ve zvýšených otáčkách

Od: Datum: 16.01.15 23:01 odpovědí: 11 změna: 21.01.15 21:32

Felicia 1,3 mpi, 135 000 km: Po nastartování studeného motoru na volnoběh zhasne kontrolka mazání, po rozjezdu v otáčkách se rozsvítí. Při vyřazení a volnoběhu zhasne, reaguje na otáčky: Na volnoběh a při jízdě ve velmi nízkých otáčkách nesvítí. Po ohřátí motoru zůstane zhaslá i v otáčkách.

Stejný problém před časem - řešení: Výměna čidla tlaku oleje - bez výsledku. Výměna oleje a filtru - vyřešeno. Po ujetí asi 3 000 km se problém opakuje, i po doplnění oleje na max. Prosím poraďte.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: trtr
Datum: 16.01.15 23:47

Zdravím, problém bude asi v opotřebení čerpadla, ale Váš popis závady mně úplně přesně nesedí. Zkusil bych sundat vanu a zkontrolovat síto čerpadla.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: feli
Datum: 21.01.15 20:53

Dobrý den

Sundal jsem vanu a zkontroloval síto čerpadla. Bylo úplně zacpané karbonem. Stačilo oškrábat šroubovákem, otřít hadrem, smontovat a je to vyřešené. Děkuji za Vaši radu.

Od: jdukolem
Datum: 17.01.15 01:27

Nejprve změřit tlak manometrem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.15 07:49

Je sací koš, trubka a příruba zubového čerpadla. Na přírubě je zpětný ventil co hlídá tlak oleje. Asi je tam bordel a protéká. Stačí sundat vanu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: feli
Datum: 21.01.15 21:00

Dobrý den

Stačilo sundat vanu jak radíte a bylo vidět, že sací koš je úplně ucpaný karbonem. Po vyčištění maže jak má. Děkuji za Vaši radu.

Datum: 21.01.15 21:22

Ještě ho ucpávají cucky gumy z gufer ventilů, které po čase steří a drobí se. Žere to pak i trochu olej. Není zač

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 17.01.15 10:09

Čerpadlo to dle mě nebude,to by se projevovalo naopak ve snížených otáčkách a na volnoběh. Podle mě to bude za A) špatný ventil sacího koše,utahaná pružina a když se zvýší tlak tak propouští příliš oleje zpět-pokud je to tato závada tak je to nebezpečné protože motor nemá v otáčkách dost mazání a může se přidřít

B) čínské čidlo tlaku oleje,pokud jsi nekoupil originál je klidně možná i tahle možnost po velmi krátké době používání

C) špatný olejový filtr(čína nebo no name)má špatný průtok a motoru se nedostává při vyšším tlaku oleje-rovněž může dopadnout špatně

D) ucpaný kanál nebo což je pravděpodobnější ucpaná sprcha(sací koš)

Můžu se zeptat jaký olej používáte a jaký filtr a jak často měníte?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: feli
Datum: 21.01.15 21:18

Dobrý den

Díky za Vaši radu, možnost D je správně. Ucpaná sprcha karbonem. Vyčištěno, vyřešeno.

Filtr používám nejlacinější z Auto Kelly filtron, a olej také. Měním po 10 000 km, ale nejsem první majitel, nevím co bylo dřív.

Od: trtr
Datum: 21.01.15 21:32

Zdravím, jsem rád, že to pomohlo. :),

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sos®
Datum: 17.01.15 12:53

Jaký je tam olejový filtr?-mám taky F a někdy to také zlobilo.Filtr byla Čína. Dal jsme Filtron OP 629 a tisíce km není problém. Začal bych tedy tímhle jednoduchým pokusem..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.15 13:52
avatar

dám info s kelly -starline filtry začali dělat z nákýho silnějšiho materiálu a nechtěj propouštět a je to samá reklamace osobní zkušenost kdy si pán na tdi oktě dal naftový filtr této značky a dojezdil

já osobně bych filtr pochybný značky na auto nedal ani olejovej ani jinej léta kvůli ceně dávám meyle a neni problém

jinak u tý feldy bych taky začal kvalitním olejovým filtrem a olejem 1O nebo 15W4O záleží co leje já cpu značku texaco havoline

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.