Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
v servise mi budou měnit nějaké díly a koupil jsem si olej od Castrolu, nyní mám pochybnosti, zda je správný, aby to neodnesl filtr pevných částic.
Mám VW Passat 103kw s filtrem p.částic a tam je předepsaný 5W30 ale u ojetého vozu je prý vhodnější už 5W40, tak jsem koupil ji od Castrolu. Ale když nyní čtu na oficiálních stránkách Castrolu, tak o 5W30 píšou, že jako jediný z jejich řady je vhodný pro filtry pevných částic a to o tom 5W40 nepíšou. Koupil jsem EDGE Turbo Diesel 5W-40.
Longlife mě nezajímá, měnit budu tak jako tak po 12-15tis.
Děkuju moc za radu!
A pokud 12-15tkm neujedeš, tak každý rok. (olej degraduje)
5W40 bych se nebál. Důležité je API.
určitě nemáte napsáno, že máte použít olej 5W-30!. V manuálu bude uvedena norma, kterou musí olej splňovat - VW?.?. Takže kupote takový olej, který tuto normu bude splňovat. To že tam nalijete olej long life a vypustíte ho po 12-15t km je jedině dobře a motor a v budoucnu i Vaše peněženka Vám za to budou vděčni.
Mám Octavii II 2.0 TDI 103 kw s DPF a používám Castrol Magnetic 5W40 C3, resp. servis do kterého patřím ho tam dáva od novoti (2010)
@michalbc - ten olej má specifikaci VW 505 00 a tedy nesplňuje doporučení výrobce motoru pro PD motory. To, že ho tam dává servis ještě neznamená, že je to správné
@pro oba passatisty: Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00
z Toho vyplývá, že oba užíváte olej, který nesplňuje specifikaci. Pro filtr pevných částic VW doporučuje olej splňující nebo překračující specifikaci VW 507 00
Jak se pozná špatný olej.
Momentálně naj. 187 000 km, takže asi maže jak ma...
A PD již v roce 2010 nebylo.
Tazatel vlastně ani nenapsal jestli má namysli PD, nebo CR
doplněno 14.01.15 17:35:Teď jsem se díval jaký olej má manželka ve Fabii 1.6 TDI 08/2012 a je tam Castrol 5W30 EDGE.
Stejný autorizovaný servis...
Lidi jeden jediný pitomý dotaz-proč všichni u olejů /teda skoro všichni,čest výjímkám!/ udáváte za bernou minci jen a pouze viskózní klasifikaci?
Ještě důležitější je třeba API nebo ACEA ,ale spíš oborové normy-VW ,MB nebo třeba nebo třeba PSA ...
Je sice hozké že ten olej viskózní klasifikaci splňuje,když oborovou normu VW nesplňuje a...
doplněno 14.01.15 21:04:Fap s tím nemá co dělat,důležitá není viskózní klasifikace (teda není až tak důležitá důležitější viz výše a nejde jen o turbo nebo FAP,jde především o mazání motoru a turba-o ftr pevných částic jde pkd by papkal olej!
1) U koncernového auta je koupě oleje jednoduchá. Podívat se do servisní knížky nebo do návodu k autu a tam bude uvedena specifikace oleje dle normy VW (pravděpodobně to bude VW 507 00). A jít koupit takový olej, který tuto normu splňuje.
2) Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 má ve svém popisu uvedenu normu ACEA C3, což obecně označuje olej vhodný i pro filtr pevných částic. Teoreticky by tedy filtru neměl škodit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.