Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Loupání laku

Od: cbl odpovědí: 18 změna:

Zdravim,loupe se mi na kopotě vrchní vrstva bezbarvého laku,chci si to doma opravit sám,jelikož se jedná o pracovní auto,tak nepotřebuji nic extra,ale nechci aby to bylo takhle oloupaný.Chci se ale zeptat někoho kdo rozumí lakům,jaký postup by jste doporučili?

Přebrousit celý díl,dát do plniče a pak matalíza a vrchní lak?Nebo stačí přebrousit jemným smirkem a stříkat rovnou metalízu a pak lak?

Děkuji za rady


Loupání laku

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel

přebrousit celej díl já si tim prošel taky loupala se mi krom kapota i střecha šlo to do lakovny

 

o3uri
hodnocení

2x

Žádnej plnič či metalíza. Jen zbrousit okolní lak a stříknout bezbarvým lakem.

doplněno 10.01.15 20:32:

Pokuď jde o pracovní auto, tak klidně čímkoliv od zrnitosti od 200...

doplněno 10.01.15 20:33:

Čím vyšší číslo tím horší práce, ale i lepší výsledek.

doplněno 11.01.15 09:33:

aroff> Nejsem sice lakýrník, ale poradil mi to lakýrník, že pokuď od toho nečekám zázraky, tak klidně takhle. A dělal jsem už pár aut a výsledek byl dobrý. Je jasné, že lakovna to umí lépe, ale mě to stálo 2h práce a cca 500kč lak. Lakovna by mě vyšla na min. 10tis.

Okolní vrchní lak, který ještě drží je třeba zdrsnit, aby se nový krásně rozlil a nebyl vidět přechod.

Jak už jsem psal, nejsem lakýrník, možná by se to mělo dělat správně jinak, ale tohle funguje a výsledek je dostatečný.

cbl
hodnocení

A čim to mam přesně zbrousit?Pokud by to takhle šlo bylo by fajn,ale mam obavy abych nepoškodil broušením i tu metalízu co je pod tim bezbarvým lakem.

aroff

"Pokud by to takhle šlo bylo by fajn" To jo, to by sice bylo faj, ale to nikdy neuděláte, Podkladová vrstva metly je daleko měkčí barva (netuží se a je slabší vrstva) než natužený vrchní lak. To co radí ® je totální hovadina a ne dobrá rada, že tomu absolutně nerotumí je vidět už je z toho, že radí použít dvoustovku papír a pak lakovat.

Poslechněte dabel® a celé obrousit a přestříkat, jeli vám jedno jak to bude vapadat tak klidně i natřít nebo válečkem, ale je to opravdu krajní řešení. Nevím o jaké auto jde a jak je velká kapota a tudíž ani kolik bude potřeba barvy. Pokud ten lak nesundáte a "natřete" to na něj, časem se to bude loupat i s tím novým nátěrem.

Důvod toho loupání je výmysl naší slavné EU, která v zájmu ekologie vymyslela, že auta se budou lakovat, vodou ředitelnýma barvama. No a protože ty vdou ředitelné barvy nemají takovou odolnost, tak se už při výrobě lakují "klasickým" lakem (akrylát), ten se se spodní barvou nespojí (lakuje se na suchou barvu) a pak se to takhle loupe.

Sice se při stříkání barvy do ovzduší nedostane tolik škodlivin, ale při stříkání laku se to tam dostane, jako kdyby se to stříkalo rovnou akrylátovou barvou, ve finále je tam tedy toho bordelu ještě víc. Jó tam kde končí lidský rozum, začíná "evropská" logika.

Takže pěkně papír 800 a brousit pod vodou, nemusíte pak dávat plnič, nebo stříkací tmel. Finální povrch je už na vás.

pinda
Na svoji r19 kterou jsem měl před lety jsem měl to samy. Kapota a levej přední blatník. Opravil jsem to víceméně podobným způsobem jako psal pět let to drželo a pak šlo do smelcu. Rencek byl z roku 89 Měla na to evropská unie vliv? Takže tak jak popisuje on se to opravit dá. Já jsem jen oloupal co šlo oloupat kouskem měkkého plastu, srazil hranu vrchního laku, přestrikl bezbarvym vrchním lakem 2x vylestil hotovo. Pravdou je ze to moc nevypadalo ale hlavní věc to udělalo.
aroff

"aroff> Nejsem sice lakýrník," Já právě jo a tyto opravy se dělají čím dál častěji, proto vím o čem mluvím. Popravdě neznám lakýrníka, který by doporučil použít na broušení přímo pod lak (nebo i barvu) papír o znitosti 200.

I ta 800 je na samotné hranici, ale na pracovní auto ještě dostačující, Na broušení podkladu pro lakování se normálně bere papír cca1200 a to vždy "pod vodou". Nasucho a 200, tak akorát polysterák před plničem.

 

cbl
hodnocení

Celý díl zbrousim to mě nemine,ale co bych potřeboval vedet,zda dávat po zbroušení plnič nebo rovnou metalízu a pak vrchní lak.

 

sandram*
hodnocení

0x

Ahoj, určite to nenechavej zajit tak daleko, zkus se podivat na rucni myti brno a urcite zacni auto vice osetrovat urcite popremyslej o voskovani :)

cbl
hodnocení

Já sem auto nedávno koupil,a už to takhle bylo,takže až to bude opravený tak určitě o voskování uvažuji

 

milan23*
hodnocení

0x
Není to Peugeot...?
cbl
10.01.15 22:07
hodnocení

Ne neni

Není to peugeot-proč zrovna ten?

Viděl jsem takto oply,mazdy škody,golfy dokonce i jedno báwo takže to není jen otázka jedné značky či koncernu!

doplněno 28.02.15 15:28:

Tak zrovna puga jsem s tímto problémem ještě neviděl a 206 již vůbec ne!

milan23*
Viděl jsem to na většině 206-ek, byla to nějaká nepovedená série, jedny z prvních, valná část z nich už ale nejezdí, umřely na jiné francouzské nemoci :)

 

2kedar*
hodnocení

0x

Sorry, ale to nedáš. To už totiž někdo hoooodně zmršil před Tebou.

Jediným řešením je, zbrousit a obnovit původní lak.

TZN. V původním krytí.

Takže nesnažit se o nastříkání nitrolaku na barvu, jelikož to k ničemu nevede.

Ta se časem vždy odloupne a bude to vypadat jako puchýř. :(

 

lojzef

Mě by spíš zajímalo upřímně čím to je ža na tom samym autě tom samym roku te samé péče je lak ok a na druhym autě se loupe bezvarvej lak čím to je?s čímto souvisí?Díky

fidonet*

A mě by zajémalo jak se proti tomu preventivně bránit. Auto jsem koupil před 7 lety a nyní vypadá stejně. Teď kupuji nové ( tedy ojete) a jak se tedy preventivně "pojistit", aby také nedopadlo podobně. Poradíte?

Stačí ho jen voskovat? Popřípadě jak často?

 

onbla
hodnocení

0x

Podobný problém mám na zadních 5. dveřích od Octavie I. generace. Pokud auto stojí za opravu, tak bych to svěřil profíkům. Něco to stojí, ale je to jako nové, opraví se i případná koroze a zaměstnaný člověk se s tím nemoří celý týden. V případě, že má auto před sebou už jen jednu, dvě sezony, tak bych se s tím tolik netrápil. Odstranil bych jemně ten krycí bezbarvý lak v místech, kde se loupe, zbavil celý díl nečistoty, odmastil a vše přestříkal více vrstvami bezbarvého laku. Toto řešení vydrží tak dva roky, esteticky si nepomůžeme, ale loupání laku se dál nešíří a časově a finančně je to nerovnatelně levnější.

Pokud to chcete mít barevně jednotné, tak nezbývá než odstranil vrstvu bezbarvého laku na celém dílu, znovu přestříkat barvou, která je v techničáku a navrch zase stříknout krycí lak.

jenda2*

Je to výrobní vada a tomu nezabráníte voskováním. Vlivem teplot se porušilo spojení vrstev a to je pod krycím lakem. Krycí lak je tvrdý, barevný pigment vůbec. Při broušení se snadno probrousíte v odhalených místech na plech. Běžně se to dělá obroušením na plech a celé jako nový nástřik. Jinak je to vyhazování peněz. Za půl roku se udělá vada jinde a lak shora jej neudrží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]