Nejste přihlášen/a.
Jak poznáš jestli auto jede na tři válce? Jednoduše tak,že budeš postupně vytahovat zapalovací kabely po jednom.Jestli se při vytaženém kabelu změní otáčky motoru,je válec OK,jestli se nezmění otáčky,válec nepálí.Pozor! Při poškozeném kabelu Tě to může kopnout,ale to se dá přežít.
Tak u dieselu odpojovat svíčky je opravdu blbost. Také u aut s lištou bez kabelů je to problém, ale pokud má zapalovací kabely, je to rychlá a jednoduchá kontrola. A je to zadarmo.
Problem je toto tvrzeni:
Jestli se při vytaženém kabelu změní otáčky motoru,je válec OK,jestli se nezmění otáčky,válec nepálí.
To muzu tvrdit u karburatoru nebo monovstriku, kde vim, ze mi jde benzin do valce (valcu), takze zbyva jiskra (pominu-li mechanicke poskozeni). U vicebodu muze valec vesele palit a byt v haji vstrik. Tudiz pokus odhali, na jakem valci je zavada, nikoliv v cem spociva...
Je naprosto jedno,jestli je to monovstřik nebo vícebod,protože jestli ti tam nepůjde jiskra,tak ten válec šlapat NEBUDE.Je ti to jasné experte k2?
Bu bu bu! Pan je koukam velkej suteren, jen ma horsi nervy. Takze pro velky uspech jeste jednou. Pokud mi u vicebodoveho vstriku odejde vstrik na jednom valci, tak odpojenim zapalovani toho valce to nikdy nezjistim-naopak dle Vaseho popisu budu hledat zavadu v zapalovaci soustave...
Ale no tak, trošku slovíčkaření. Místo "nepálí" si dejte "nefunguje". Pokud válec funguje, tak odpojením zapalování přestane fungovat = změní se chod motoru = je to ověření že válec je funkční. Pokud se odpojením chod nezmění, tak válec nefunguje, ale nezjistíte proč, tj. nezjistíte jestli to je zapalováním přísunem paliva nebo kompresí.
Me to vysvetlovat nemusite, ja to chapu (a nikdy jsem nic jineho ani netvrdil). Kdyby si po mem upozorneni na jiste nedostatky ve zkusebni metode (ktere jsem i konkretne popsal) "jirkamatapat" (to nazval navazenim) stale ten nesmysl arogantne neobhajoval, tak bych do toho vice nestoural, obvzlaste po tom, co metodu se vstriky dal rozebral "gumidek"...
Tak za 1).tazatel neupřesnil typ vozidla
za2) mnou popsaný způsob kontroly se vztahuje na všechny motory,u kterých je dostupný zapalovací kábel.
za3) předpokládat tuto kontrolu u dieslových motorů může jen ignorant a blb
Tebe k2,bych chtěl zaměstnat jako automechanika.Nic by sice nebylo opravené,zato by bylo všechno okecané.
Dojdou-li argumenty, zacnem protistanu napadat? Tak ja hraju taky. Ja bych chytrolina a vseveda jako jste Vy, za sefa taky nechtel.
To k2:Tazatel položil otázku.Podle Tvých odpovědí jsi mu nic kloudného neporadil,jen se navážíš do odpovědí jiných.A není to jen v tomto vlákně.Takže zkus přehodnotil svůj přístup k odpovědím jiných.Jen tak na okraj,suterén skutečně nejsem.
Jednoduchá diagnostika je odpojování kabelů VN, pokud jsou u svíček.
Odpojím, připojím... pokud se zvuk změnil, je OK a jdu na další válec (beze změny zvuku je nepracující)
Jednoduše se dají odpojovat i konektory od vstřiků a stejně poslouchat. Popř. u VW a škoda mezi sebou měnit ty samostatné zapalovací modulky na svíčkách (prohazovat). Tak se najde ten nefungující a zjistí se i vstřiky, které stříkají a které nejdou vůbec.
Pokud by vám auto jelo na tři válce, pak napíšete, že vám auto nejede. Podle toho to zjistíte. Takže pokud auto jede, zcela jistě na 3 válce.
Milý tajemný začátečníku, prozraď, jaké auto máš na mysli.
U Trabanta by to byl zázrak, u Wartburga normální stav a u Škodovky trošku problémek
a) Podle chodu motoru, ale musíš s tím mít zkušenost. U různých motorů to může mít různý projev v závislosti na otáčkách.
b) U moderního auta se zážehovým motorem pomocí diagnostiky (propojíš auto s počítačem nebo chytrým telefonem a máš k tomu diagnostický program). Jde tam vyvolat funkce, která počítá "nezápaly" jednotlivých válců. Jestli to jde i u vznětových motorů, to nevím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.