Nejste přihlášen/a.
Nelze plnou moc předávat na druhého. Majitel vozidla zmocní Vás, a vy nemůžete na základě zmocnění zmocnit dalšího. Navíc úředník uvidí datum ověření a plné moci, zjistí, že přepis nebyl do 10 prac. dnů a podle novelizace může zahájit správní řízení se sankcí.
Možnost je taková, že úřední prodej se provede až vy budete chtít. S tím asi nebude souhlasit prodejce.
Pán se zbytečně rozčiluje, má říct: vážení nedisciplinovaní občané, protože jste někteří bordeláři a v evidenci kvůli vám byl brajgl, tak se k tomuto muselo přistoupit, nějak to řešit. Vyřešilo se to tak, jak to teď je.
Představte si, kdyby to tak bylo u nemovitostí, u rozených dětí, kdyby si to nahlásili kdy chtěli. Ostatně, jak je to s evidencí obyvatel, podle OP jsou mnozí nedohledatelní, v OP mají TP a bydlí...,, kdyby se zavedl opět PP, tak bych se nedivil. .
Ano, tento národ potřebuje bič. Právo reaguje na stav společnosti. Svoboda někde končí.
Nezdá se mi to jeho tvrzení o odpovědnosti prodávajícího.
kolego Buss to popsal správně. Že se pan podnikatel zlobí, se mu nedivím, páč nastolení pořádku v evidenci se musí postupně provést. Starý způsob převodů, a známe časté rady z této poradny, napomáhal k nepořáku a podvodům.
Konkurenční návod pro pana podnikatele. Pán B si jede do Prahy vybrat auto, líbí se mu, projedou se, ale pro jistotu si nechá vozidlo řádně zkontrolovat, aby zjistil spávný stav vozidla, na STK. Nechá si udělat technickou kontrolu na své jméno. Alespoň se dozví v jakém je stavu. Pak spolu jedou na evidenci vozidel, kde se ohlásí změna. Zelenou kartu předloží platnou od prodejce, páč to zákon umožňuje. Nebo si po cestě uzavře pojištění na některém rohu. Po přepisu jede každý svou cestou.
Výsledek, v registru je zaznamenám nový majitel.
Špatné na změně je to, že nevyčistí registr od některých vozidel, které již neexistují.
Zepe-jat tak,mezi náma holkama-jakou pakárnu?
To že u převodu museli být oba-prodávající spolu s kupujícím,to již tady bylo ,osobně jsem takto ještě přepisoval autí na sebe (tehdejším DI,ne na odboru dopravy na úřadu) v rce 1997.Ažv první řadě jde o peníze, a protože lidé nedohlašovali skrz eko a stát přicházel jednak o přihlašovací poplatek a jednak i ekopoplatek, tak se vrátili k tomu co tu bylo!Nakonec v mnoha věcech jsme se vrátili k tomu jak to bylo za soudruhů ale v jiných "barvách"!
doplněno 10.01.15 11:32:Jurčíku-asi takhle-odvezete auto na stanici technické kontroly-uděláte emise,uděláte technickou kontrolu,pak uzavřete PR,pak seženete ověřenou plnou moc od poslední osoby v technickém průkazu a jdete se ZK,TP,PM a protokolem z STK na úřad kde v jedno kroky vyjmete z depozitu a současně dohlásíte na sebe.
Zdravím. Potřeboval bych taky pomoct. Mám takový chaotický problém. Pro stručnost a srozumitelnost zkusím vytvořit menší schéma:
Majitel 1 -> uloží auto do depozitu a následně provede odhlášku po koupi na dalšího majitele (majitel 2) - květen 2014
Majotel 2 -> pracuje na autě, z finančních důvodů prodává auto mně pouze na kupní smlouvu, avšak auto je stále v depozitu a v odhlášce na majitele 2.
Já auto dodělám tento týden a chtěl bych ho dohlásit a začít jezdit.
Otázka tedy zní, co musím udělat? Stačí zajed na evidenčku, zařídit pojistku a hurá s TP a kupní smlouvou, popř. plnou mocí na odbor dopravy v mém městě?
Snad je to pochopeno, děkuji za odpovědi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.