Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Málo benzinu nebo zastydlej motor?

Od: tomanos7 odpovědí: 11 změna:

Benzinový motor 1.2 - Fiat. Po 3 týdnech stání venku (vím, je to dlouho) jsem měl baterku na 8.1 V. Doma nabíječka a po několika hodinách 12.7 V.

Jdu s baterkou do auta, vím, že už nemám moc benzinu, ale před těmi 3 týdny mi kontrolka nesvítila. Start okamžitej, ale po pár metrech mi to tak nějak celý zhaslo. Nastartuji a zase po dvou metrech mrtvý. Takže to bylo benzínem? Je možný, že jsem v listopadu vloni vzal nějakej ten "letní" - tzn. že nějak namrznul v nádrži? Palubní počítač hlásil, že mám ještě na 80 km, a to už většinou brávám, neb to pak začíná kontrolka (jen někdy! - dle sklonu vozovky a jánevímčeho).

Po 9 km na cestě, pak už to jelo dobře... jsem natankoval a teď myslím, že se nemám zítra čeho bát.

Nebo něco tam bylo zatuhlýho a muselo se nejprve rozehřát tou baterkou. Je fakt, že jsem ji tam našrouboval kontakty a hned vyjel. Nebo jsem měl čekat chvíli?

Díky, technici!

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

isteron
hodnocení

4x

Benzín nezamrzne, ale vodné kvapky v nádrži skondezujú, zamrznú a upchajú tenké dýzy v čerpadle alebo v karburátori, prípadne v prívodoch benzínu. Aj pri čerpaní naberiete dosť vody s benzínom na to, aby sa vytvoril štupel a upchal hadičky a trysky. Ja som pridával do beznzínu Velfobín , 0,5 l na jednu nádrž už od polovice októbra do marca, pokiaľ mrzlo. A to bývam na JZ Slovenska. Teraz už používam Castrol prísada do benzínu, 1 dcl na 10 l benzínu. A mal som už prípad, že ráno son nenaštartoval, -23 °C, najstudenšia noc v roku. Popoludní o 14. h som bez problémov naštartoval. Aj olej v prevodovke a vo valcoch je stuhnutý a pri štartovaní zaťažuje štartér. Kolegovi na Š 120 zamrzla hadica od motora do chladiča, praskla , voda vytiekla a tak sme išli peši domov.

tomanos7
hodnocení

Toto dává logiku. Ty vodní kapky. Tím pádem, když jsem už načerpal nový benzín, mám vyhráno.

Ale lití přísad do benzínu - bojím se, co bych vybral a nikdo v široké rodině to nedělá.

Díky!

asd*

Tipuju to na benzín, mohl tomu pomoct i reset řídicí jednotky (odpojená baterka)

Ty přísady proti vodě ala Velfobin jsou na bázi lihu, a toho je v současném benzínu víc než dost = přidávat další nemá smysl.

Kromě vody to můžou dělat i pryskyřičné usazeniny z biosložek - zmenší průřez trysek a pak jde do motoru míň benzínu než má jít. Můžete natankovat benzín bez biosložek (vysokooktanové benzíny) a propláchnout to tím.

 

ju*
hodnocení

2x

Málo benzínu vlkost se sráží a steká do benzínu, pokud jste nenalil to co se má lít do benzínu na zimu, problém, benzín obsahuje povinný podíl babišových sraček z řepky či řepy, brambor / viz náš parlament a ekologie paliv pro provoz mot. vozidel / a sám benzín se po 3 měsících stává nepoužitelným... takže baterka dobrá ale palivo na ho...

 

hodnocení

2x
avatar magdon

"Po 3 týdnech stání venku (vím, je to dlouho)"
*sok* 3 týdny se Vám zdá dlouho? Znám několik aut, která parkují venku celou zimu a na jaře není problém je nastartovat a normálně jezdit (po případném dobití baterie, ale ani to není pravidlem). Dcera si před pár lety neuváženě koupila auto, které následně stálo venku na špalkách rok a půl. Po výměně baterie (mimochodem staré 5 let) šlo auto normálně nastartovat a normálně jezdilo.

Nejpravděpodobnější problém ve Vašem případě bude ta voda v benzínu. Dřív se to řešilo přilitím decky obyčejného denaturovaného lihu do nádrže, ale nevím, co by na to řekl dnešní motor (vzhledem k poměru množství benzín/líh. asi nic)

doplněno 09.01.15 08:12:

ju - "podíl babišových sraček"

Nevím, proč to tak nazýváte, tyhle sr..ky se do benzínu (a hlavně do nafty) přidávaly už v době, kdy o Babišovi ještě nikdo ani neslyšel. Navíc se jedná o nápad zelených makovic, nikoliv ministerstva financí.

tomanos7
hodnocení

Pro me to dlouho bylo, Pred Vanoci jsem jezdil denně.

Dle mne je,byl problém s Aku,ty volty co uvádíte je docela málo jestli se nepletu tak plně nabitá má dávat kolem 14 voltů a ne jen 12.Pkd by byla nekde zamrzlá kapka vody,tak to po těch pár etrech co to chcíplo už nenatočil /za předpokladu,že jste nastartil a hned vyjel/ Jen prostě studenej motor ,oleje jsou taky v mrazech "hustější" prostě se satlo,problém bych nehledal.

To že se přidává do normální N95 etanol-nezpůsobí ,že zamrzne palivo čí voda v palivu,naopak-etanol-líh váže vodu takže pkd je v benálu etanol,vodase váže do etanolu a ten normálně s benálem a vše to pěkně ve válcích zhoří!I bez velfobinu či jiných...

Pro Isterona-jak mohla zmrzlá voda ve 120 prasklou hadicí vytéci?Jen pro formu stopátá mi 2x zamrzla (nemrzka na cca-4°C) nic neprasklo,jen jsem musel čekat na oblevu.Pak i když byl ještě asi 20cm špunt v nejtlustší hadici,tak po natočení a opatrném zahřívání nerozmrzlo jak jsem si myslel a stejně málem vařila.pkd bych včas nezhasl!

ju*

Ano pokud je Vám známo je Agrofert výhradním dodavatelem Meřo a biolihu do paliv, s ministerstvem financí to dáváte dohromady Vy...zřejmě jen podle jména, Babišovi, patří Agrofert a potažmo i továrna na ten humus co nám zelení snaživci z EU nařídili a naše parta to dala do zákona, tudíž panu B. zabezpečila zákonem trvalý odbyt těchto produktů, nám provoz na palivo s podílem jeho složek. Asi tedy tak, a pletete se do nafty se přidávala přísada proti zkrupičkování při nízkých teplotách, tudíž se dělila na zimní a letní...a pokud bychom se měli bavit o benzínu tak bychom se museli vrátit ještě před hitlera kdy se v republice jezdilo na syntetický benzín a pokračovat dál přes dřevoplyn, atd...

Pokud se kdy co přidávalo do benzínu jako výsledného produktu souviselo to za komančů vždy s nápadem nějakého zlepšovatele, a nic nevydrželo do zavedení dnešních eurobenzínu...

doplněno 09.01.15 13:32:

Od 1.9.2007

 

johnys2000*
hodnocení

0x

A co když to necháte běžet na místě?

A myslím že benzin zmrznout nemůže...

tomanos7
hodnocení

Během jízdy jsem pak na křižovatkách stál, motor běžel, nebylo už žádných potíží, nic nechcípalo.

trtr

Zdravím, baterie je nechává po nabití tzv. "vydýchat". Je to z důvodu možného výbuchu při montáži a připojení. Co se týče toho cukání, tak to znám. Nechal jsem auto odstavené z důvodu poruchy poněkud déle a palivová soustava se zavzdušnila tak, že nebylo možné nastartovat-benzín je asi odpařil či nějak klasla hladina. Udělal jsem klemu relé palivového čerpadla a nechal chvíli jet (čerpadlo jede jen pokud motor běží a pokud nelze nastartovat, tak klema je jediná možnost). Poté už zase vše jelo jak má.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]