Málo benzinu nebo zastydlej motor?

Od: Datum: 08.01.15 20:49 odpovědí: 11 změna: 09.01.15 13:29

Benzinový motor 1.2 - Fiat. Po 3 týdnech stání venku (vím, je to dlouho) jsem měl baterku na 8.1 V. Doma nabíječka a po několika hodinách 12.7 V.

Jdu s baterkou do auta, vím, že už nemám moc benzinu, ale před těmi 3 týdny mi kontrolka nesvítila. Start okamžitej, ale po pár metrech mi to tak nějak celý zhaslo. Nastartuji a zase po dvou metrech mrtvý. Takže to bylo benzínem? Je možný, že jsem v listopadu vloni vzal nějakej ten "letní" - tzn. že nějak namrznul v nádrži? Palubní počítač hlásil, že mám ještě na 80 km, a to už většinou brávám, neb to pak začíná kontrolka (jen někdy! - dle sklonu vozovky a jánevímčeho).

Po 9 km na cestě, pak už to jelo dobře... jsem natankoval a teď myslím, že se nemám zítra čeho bát.

Nebo něco tam bylo zatuhlýho a muselo se nejprve rozehřát tou baterkou. Je fakt, že jsem ji tam našrouboval kontakty a hned vyjel. Nebo jsem měl čekat chvíli?

Díky, technici!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.01.15 20:57

A co když to necháte běžet na místě?

A myslím že benzin zmrznout nemůže...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomanos7
Datum: 08.01.15 21:11

Během jízdy jsem pak na křižovatkách stál, motor běžel, nebylo už žádných potíží, nic nechcípalo.

Od: trtr
Datum: 08.01.15 21:47

Zdravím, baterie je nechává po nabití tzv. "vydýchat". Je to z důvodu možného výbuchu při montáži a připojení. Co se týče toho cukání, tak to znám. Nechal jsem auto odstavené z důvodu poruchy poněkud déle a palivová soustava se zavzdušnila tak, že nebylo možné nastartovat-benzín je asi odpařil či nějak klasla hladina. Udělal jsem klemu relé palivového čerpadla a nechal chvíli jet (čerpadlo jede jen pokud motor běží a pokud nelze nastartovat, tak klema je jediná možnost). Poté už zase vše jelo jak má.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: isteron
Datum: 08.01.15 21:48

Benzín nezamrzne, ale vodné kvapky v nádrži skondezujú, zamrznú a upchajú tenké dýzy v čerpadle alebo v karburátori, prípadne v prívodoch benzínu. Aj pri čerpaní naberiete dosť vody s benzínom na to, aby sa vytvoril štupel a upchal hadičky a trysky. Ja som pridával do beznzínu Velfobín , 0,5 l na jednu nádrž už od polovice októbra do marca, pokiaľ mrzlo. A to bývam na JZ Slovenska. Teraz už používam Castrol prísada do benzínu, 1 dcl na 10 l benzínu. A mal som už prípad, že ráno son nenaštartoval, -23 °C, najstudenšia noc v roku. Popoludní o 14. h som bez problémov naštartoval. Aj olej v prevodovke a vo valcoch je stuhnutý a pri štartovaní zaťažuje štartér. Kolegovi na Š 120 zamrzla hadica od motora do chladiča, praskla , voda vytiekla a tak sme išli peši domov.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: tomanos7
Datum: 08.01.15 22:26

Toto dává logiku. Ty vodní kapky. Tím pádem, když jsem už načerpal nový benzín, mám vyhráno.

Ale lití přísad do benzínu - bojím se, co bych vybral a nikdo v široké rodině to nedělá.

Díky!

Od: asd*
Datum: 09.01.15 11:42

Tipuju to na benzín, mohl tomu pomoct i reset řídicí jednotky (odpojená baterka)

Ty přísady proti vodě ala Velfobin jsou na bázi lihu, a toho je v současném benzínu víc než dost = přidávat další nemá smysl.

Kromě vody to můžou dělat i pryskyřičné usazeniny z biosložek - zmenší průřez trysek a pak jde do motoru míň benzínu než má jít. Můžete natankovat benzín bez biosložek (vysokooktanové benzíny) a propláchnout to tím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 08.01.15 22:03

Málo benzínu vlkost se sráží a steká do benzínu, pokud jste nenalil to co se má lít do benzínu na zimu, problém, benzín obsahuje povinný podíl babišových sraček z řepky či řepy, brambor / viz náš parlament a ekologie paliv pro provoz mot. vozidel / a sám benzín se po 3 měsících stává nepoužitelným... takže baterka dobrá ale palivo na ho...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.01.15 08:05
avatar

"Po 3 týdnech stání venku (vím, je to dlouho)"
*sok* 3 týdny se Vám zdá dlouho? Znám několik aut, která parkují venku celou zimu a na jaře není problém je nastartovat a normálně jezdit (po případném dobití baterie, ale ani to není pravidlem). Dcera si před pár lety neuváženě koupila auto, které následně stálo venku na špalkách rok a půl. Po výměně baterie (mimochodem staré 5 let) šlo auto normálně nastartovat a normálně jezdilo.

Nejpravděpodobnější problém ve Vašem případě bude ta voda v benzínu. Dřív se to řešilo přilitím decky obyčejného denaturovaného lihu do nádrže, ale nevím, co by na to řekl dnešní motor (vzhledem k poměru množství benzín/líh. asi nic)

doplněno 09.01.15 08:12:

ju - "podíl babišových sraček"

Nevím, proč to tak nazýváte, tyhle sr..ky se do benzínu (a hlavně do nafty) přidávaly už v době, kdy o Babišovi ještě nikdo ani neslyšel. Navíc se jedná o nápad zelených makovic, nikoliv ministerstva financí.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tomanos7
Datum: 09.01.15 08:20

Pro me to dlouho bylo, Pred Vanoci jsem jezdil denně.

Datum: 09.01.15 08:51
avatar

Dle mne je,byl problém s Aku,ty volty co uvádíte je docela málo jestli se nepletu tak plně nabitá má dávat kolem 14 voltů a ne jen 12.Pkd by byla nekde zamrzlá kapka vody,tak to po těch pár etrech co to chcíplo už nenatočil /za předpokladu,že jste nastartil a hned vyjel/ Jen prostě studenej motor ,oleje jsou taky v mrazech "hustější" prostě se satlo,problém bych nehledal.

To že se přidává do normální N95 etanol-nezpůsobí ,že zamrzne palivo čí voda v palivu,naopak-etanol-líh váže vodu takže pkd je v benálu etanol,vodase váže do etanolu a ten normálně s benálem a vše to pěkně ve válcích zhoří!I bez velfobinu či jiných...

Pro Isterona-jak mohla zmrzlá voda ve 120 prasklou hadicí vytéci?Jen pro formu stopátá mi 2x zamrzla (nemrzka na cca-4°C) nic neprasklo,jen jsem musel čekat na oblevu.Pak i když byl ještě asi 20cm špunt v nejtlustší hadici,tak po natočení a opatrném zahřívání nerozmrzlo jak jsem si myslel a stejně málem vařila.pkd bych včas nezhasl!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 09.01.15 13:29

Ano pokud je Vám známo je Agrofert výhradním dodavatelem Meřo a biolihu do paliv, s ministerstvem financí to dáváte dohromady Vy...zřejmě jen podle jména, Babišovi, patří Agrofert a potažmo i továrna na ten humus co nám zelení snaživci z EU nařídili a naše parta to dala do zákona, tudíž panu B. zabezpečila zákonem trvalý odbyt těchto produktů, nám provoz na palivo s podílem jeho složek. Asi tedy tak, a pletete se do nafty se přidávala přísada proti zkrupičkování při nízkých teplotách, tudíž se dělila na zimní a letní...a pokud bychom se měli bavit o benzínu tak bychom se museli vrátit ještě před hitlera kdy se v republice jezdilo na syntetický benzín a pokračovat dál přes dřevoplyn, atd...

Pokud se kdy co přidávalo do benzínu jako výsledného produktu souviselo to za komančů vždy s nápadem nějakého zlepšovatele, a nic nevydrželo do zavedení dnešních eurobenzínu...

doplněno 09.01.15 13:32:

Od 1.9.2007

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.