Nabíjení autobaterie - odpojený jen jeden pól

Od: Datum: 08.01.15 12:23 odpovědí: 17 změna: 09.01.15 17:19

Chci se zeptat - potřebuji dobít autobaterii v peugeotu 206 (3 týdny jsem s ním nejel a pochybuji že teď v této zimě by naskočil).

Lze připojit autonabíječku na autobaterii když z autobaterie odpojím jen jeden pól? (jeden pól má svorku přes připojovací klips - zle odpojit rukou bez nářadí, ten druhý pól má svorku šrubovací - na šrubovák nebo klíč. Tušímže ta s tím klipsem je kladný červený pól.)

Jeden pól by tedy zůstal k autobaterii během nabíjení připojený. Zajímá mne jestli to můžu takto udělat, nebo jestli by došlo k nějakému poškození elektroniky automobilu.

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.01.15 12:27
avatar

záleží na nabíječce, osobně používám tu automatickou, v tom případě ani baterii neodpojuji, připojím paralelně na svorky baterie; pokud to bude nabíječka, která má vysoké napětí naprázdno (víc jak cca 15V) nebo kondenzátorová, neriskoval bych to (ale odzkoušeno to mám, elektronika vydržela)...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 12:32
avatar

s klipsem je plusko? no to když odpojíte, tak je velké riziko, že pak šmrcnete o kostru a můžete zkratovat baterku, která může explodovat a pěkně vám upravit výraz v obličeji, to už je lepší nechat baterku připojenou a nabíjet jí na autě, a když chcete mermomocí odpojovat, tak mínusový pól

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 12:41
avatar

pavouk

odpojeným plusem "šmrcnout o kostru", to zatěžuje baterku zkratem? kabel vede do auta, plus baterie je ve vzduchu...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.01.15 12:47
avatar

@nonek no už jsem to zažil, stalo se to bráchovi, když vyndával baterku z traktoru (on šmrcl klíčem o kostru, když oddělával plusko), ještě že bouchla dovnitř do bedny

to máte pravdu, že když opatrně plusko sundá, že pak už se nic nestane, o tom není pochyb

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 08.01.15 14:19

Zdravím, já vím zase o případu, kdy nedodržení připojovací procedury (nejdřív + a pak -, odpojení - a pak +) způsobilo výbuch akumulátoru v kombajnu. V situaci hrál roli také fakt, že baterie byla čerstvě dobitá a nebyla tzv. otvětraná. Osoba, která baterii připojovala schytala celou dávku elektrolytu do obličeje. Protože to bylo v blízkosti statku, tak postiženého ihned odnesli do koryta s vodou a pořádně ho vykoupali. O následcích již zprávu nemám.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 08.01.15 16:42

Při odpojování akumulátoru vždy jako prvý odpojit ukostřovací kabel: Při připjování postupovat opačně.

-miro

doplněno 08.01.15 16:47:

Zamyslete se proč.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 13:07
avatar

pavouk, v tom případě souhlas, ale psal jste: s klipsem je plusko? no to když odpojíte, tak je velké riziko, že pak šmrcnete o kostru a můžete zkratovat baterku; proto moje reakce...ale už je vše vysvětleno...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 13:36
avatar

no on neví, na kterém má klips

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 16:50
avatar

Pokud na odpojení PLUS nepotřebuje nářadí a má klips, nevidím důvod, proč odpojovat kostru ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 12:37
avatar

Samozřejmě stačí odpojit jeden pól a je jedno který. Odpojení mínusu jako prvního je bezpečnější z důvodu možného zkratu při samotné manipulaci s baterkou. Na nic jiného to vliv nemá.

Proč by měl být problém nastartovat po 3 týdnech *sok*? Jestli je baterie v pořádku a byla dostatečně nabitá, musí spolehlivě nastartovat i po 3 měsících.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 13:19

Ono nejvíc záleží na odběru imobilizéru, rádia a ostatních vymožeností.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.15 15:04
avatar

Není oravda-u tohoto auta se po víc jak měsíci nic neděja a v poho natočí-i dehet,nejen benálová!

Ovšem jak je výše psáno-elektrosoustava je OK,Imo ani AR tolik nesežere aby za 3 týdny byla betarka natolik slabá že by nenetočila!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 08.01.15 16:09

Ono ani nevadí, že to auto stálo, ale v jakém stavu to aku je (a co vše se v klidu napájí, při 50 mA je cca 150W). Prostě bych nepsal, šel a nastartoval, pak nabíjel. Aku "visí", pak jsou varianty jak nabíječku zapojím a čím kde šmrncu. Jiná věc je, aby nevařil elektrolyt pod kapotou.
Včera jsem měl zajímavý rozhovor s jedním, co mi tvrdil, že ty automaty, pulsní, nedobijí aku naplno.Takové názory jsou i na intu. To by ověřil jedině pokus.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: osel59
Datum: 08.01.15 17:04

Při nabíjení baterku od žádného vozu nikdy neodpojuji. Taky proč, napěťové špičky při zapojení vyhladí kapacita akumulátoru, do palubní sítě se nic nedostane - tedy pokud není nabíječka neověřený bastl. Kdo nevěří, může ověřit voltmetrem připojeným k baterce a následným připojení nabíječky. Pokud na odpojení baterky trváš, stačí odpojit jednu svorku, správně se odpojuje minus, stejně jako při práci na elektrice auta. Když při odpojování minusu škrtneš klíčem o kostru, nic se nestane. Když odpojuješ první plus a škrtneš si, je to hezký ohňostroj.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.01.15 19:38

Přesně tak. A navíc některé vozy ztrácí předvolby stanic, různá nastavení ap.. Nikdy aku neodpojuji. Při běhu alternátoru ho taky nesmíte odpojit...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.15 15:53
avatar

takže pokud máte opravdu kvalitní nabiječku které se dá skutečně věřit a jedná se jenom o dobití vybité baterie- tak baterii odpojovat nemusíte-----ale teď se Vám pokusím popsat jednu situaci---do servisu bylo dáno auto na nabití baterie,mistr řekl mechanikovi ať ho zapne na nabíječku,mechanik ji zapojil,neodpojoval,nastavil okolo 5 ampér,bylo to míň jak desetina kapacity baterie,povolil zátky,chvíli počkal...kontrola jestli ampérmetr neklesá či jinak... a pak šel po jiné práci ...po pěti minutách mistr přiletěl že šel okolo a z baterie se kouřilo a taky někde z motoru tak nabiječku vypl...volalo se zákazníkovi že baterie je špatná ale on to prý věděl ale chtěl to zkusit ještě nabít ..tak tedy baterii vyměnit...po výměně baterie se auto nastartovalo vše bylo v pořádku až na jednu velkou kontrolku,červeně svítící ABS-odpálená řídíci jednotka ABS-bratru za 20 000Kč...nabíječ byl zapojen a nastaven správně ale baterie byla špatná a projevilo se to tím že po chvíli si nabíječ sám zvedl proud i napětí a došlo k této škodě...výsledek byl ten,že tyto starší nabíječky šly do šrotu a kupovaly nové no a ta škoda to už byla zase jiná kapitola...takže zvažte sám...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.15 17:19

Nojo, nabíječka, kde nastavíš jen proud. Samozřejmostí je ale s limitem cca 16V. Tyhle krámy s A-metrem pouze..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.