Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat - potřebuji dobít autobaterii v peugeotu 206 (3 týdny jsem s ním nejel a pochybuji že teď v této zimě by naskočil).
Lze připojit autonabíječku na autobaterii když z autobaterie odpojím jen jeden pól? (jeden pól má svorku přes připojovací klips - zle odpojit rukou bez nářadí, ten druhý pól má svorku šrubovací - na šrubovák nebo klíč. Tušímže ta s tím klipsem je kladný červený pól.)
Jeden pól by tedy zůstal k autobaterii během nabíjení připojený. Zajímá mne jestli to můžu takto udělat, nebo jestli by došlo k nějakému poškození elektroniky automobilu.
Děkuji
Při nabíjení baterku od žádného vozu nikdy neodpojuji. Taky proč, napěťové špičky při zapojení vyhladí kapacita akumulátoru, do palubní sítě se nic nedostane - tedy pokud není nabíječka neověřený bastl. Kdo nevěří, může ověřit voltmetrem připojeným k baterce a následným připojení nabíječky. Pokud na odpojení baterky trváš, stačí odpojit jednu svorku, správně se odpojuje minus, stejně jako při práci na elektrice auta. Když při odpojování minusu škrtneš klíčem o kostru, nic se nestane. Když odpojuješ první plus a škrtneš si, je to hezký ohňostroj.
s klipsem je plusko? no to když odpojíte, tak je velké riziko, že pak šmrcnete o kostru a můžete zkratovat baterku, která může explodovat a pěkně vám upravit výraz v obličeji, to už je lepší nechat baterku připojenou a nabíjet jí na autě, a když chcete mermomocí odpojovat, tak mínusový pól
pavouk
odpojeným plusem "šmrcnout o kostru", to zatěžuje baterku zkratem? kabel vede do auta, plus baterie je ve vzduchu...
@nonek no už jsem to zažil, stalo se to bráchovi, když vyndával baterku z traktoru (on šmrcl klíčem o kostru, když oddělával plusko), ještě že bouchla dovnitř do bedny
to máte pravdu, že když opatrně plusko sundá, že pak už se nic nestane, o tom není pochyb
Zdravím, já vím zase o případu, kdy nedodržení připojovací procedury (nejdřív + a pak -, odpojení - a pak +) způsobilo výbuch akumulátoru v kombajnu. V situaci hrál roli také fakt, že baterie byla čerstvě dobitá a nebyla tzv. otvětraná. Osoba, která baterii připojovala schytala celou dávku elektrolytu do obličeje. Protože to bylo v blízkosti statku, tak postiženého ihned odnesli do koryta s vodou a pořádně ho vykoupali. O následcích již zprávu nemám.
Při odpojování akumulátoru vždy jako prvý odpojit ukostřovací kabel: Při připjování postupovat opačně.
-miro
doplněno 08.01.15 16:47:Zamyslete se proč.
Samozřejmě, ten s označením -. Je to proto, že při odpojení mínusu a nechtěnému dotyku klíček k plusovému kontaktu akumulátoru se nic. Jinak ano. Hodně automechanikům se to stalo a dokonce jsem viděl roztavený klíč na akumulátoru autobusu.
Samozřejmě stačí odpojit jeden pól a je jedno který. Odpojení mínusu jako prvního je bezpečnější z důvodu možného zkratu při samotné manipulaci s baterkou. Na nic jiného to vliv nemá.
Proč by měl být problém nastartovat po 3 týdnech ? Jestli je baterie v pořádku a byla dostatečně nabitá, musí spolehlivě nastartovat i po 3 měsících.
Ono ani nevadí, že to auto stálo, ale v jakém stavu to aku je (a co vše se v klidu napájí, při 50 mA je cca 150W). Prostě bych nepsal, šel a nastartoval, pak nabíjel. Aku "visí", pak jsou varianty jak nabíječku zapojím a čím kde šmrncu. Jiná věc je, aby nevařil elektrolyt pod kapotou.
Včera jsem měl zajímavý rozhovor s jedním, co mi tvrdil, že ty automaty, pulsní, nedobijí aku naplno.Takové názory jsou i na intu. To by ověřil jedině pokus.
takže pokud máte opravdu kvalitní nabiječku které se dá skutečně věřit a jedná se jenom o dobití vybité baterie- tak baterii odpojovat nemusíte-----ale teď se Vám pokusím popsat jednu situaci---do servisu bylo dáno auto na nabití baterie,mistr řekl mechanikovi ať ho zapne na nabíječku,mechanik ji zapojil,neodpojoval,nastavil okolo 5 ampér,bylo to míň jak desetina kapacity baterie,povolil zátky,chvíli počkal...kontrola jestli ampérmetr neklesá či jinak... a pak šel po jiné práci ...po pěti minutách mistr přiletěl že šel okolo a z baterie se kouřilo a taky někde z motoru tak nabiječku vypl...volalo se zákazníkovi že baterie je špatná ale on to prý věděl ale chtěl to zkusit ještě nabít ..tak tedy baterii vyměnit...po výměně baterie se auto nastartovalo vše bylo v pořádku až na jednu velkou kontrolku,červeně svítící ABS-odpálená řídíci jednotka ABS-bratru za 20 000Kč...nabíječ byl zapojen a nastaven správně ale baterie byla špatná a projevilo se to tím že po chvíli si nabíječ sám zvedl proud i napětí a došlo k této škodě...výsledek byl ten,že tyto starší nabíječky šly do šrotu a kupovaly nové no a ta škoda to už byla zase jiná kapitola...takže zvažte sám...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.