Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Akumulátor Varta 12V

Od: junkers* odpovědí: 15 změna:

Zdravím,

před 5 lety jsem koupil baterku Varta 55 Ah, a zjistil jsem, že i když jí plně nabiju nabíječkou v garáži, tak asi za dva týdny se už autu nechce nějak moc čile startovat. Jinak žádná závada dobíjení na palubce, nic.

Je možný, že už je čas na výměnu?

doplněno 07.01.15 14:10:

Provozována málo a nepravidelně. V podstatě najezdím tak 3 - 4 tis. km/rok.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*
hodnocení

3x

Ano, je to možné.

 

jabraka*
hodnocení

3x

Pět let je na baterii dost.Pokud se provozuje málo,nebo nepravidelně,pak už je nejvyšší čas koupit jinou.

JABRAKA

danys*

POkud baterie auto natočí, pak bych s novou počkal až na podzim. baterie by se měla během jízdy dobít, otázka jak dlouhé trasy jezdíte a jestli nemáte závadu v dobíjení.

junkers*
hodnocení

Jo, je provozovaná málo a nepravidelně. Nevěděl jsem, že to má negativní vliv.

 

osel59
hodnocení

3x

To co píšeš je normální. Když auto stále nejezdí, baterka odchází rychleji - sulfatuje, nastává to i dříve než po 5-ti letech. Když ale po nabití auto natočíš a pak druhý den taky, tak novou zatím nekupuj, za pár let by dopadla stejně. Když máš garáž a tam zásuvku, tak s automatickou nabíječkou můžeš nabíjet téměř trvale a tahle baterka může auto natočit i za dalších 5 let. Navíc trvalé dobíjení malým proudem baterce prospívá - zkušenost z vojny. Máme doma obě auta na kabelu 300 dní z roku.

humbucker*

Ahoj. Souhlasím s oslíkem. Taky to tak dělám. Nabíječku mám pořád v autě a jen ji občas zapojím do sítě. Baterie strácí kapacitu i nabitá a odpojená. Za chvíli je prázdná. Tohle řeší to udržovací nabíjení.

 

gumidek*
hodnocení

1x

Čile startovat je subjektivní názor. Obecně bych ji v domácích podmínkách změřil vybíjecí charakteristikou. Stačí žárovka z povinné výbavy H4ka nebo i ta 21W bajonetová do zadních světel a měřit co půl hodinky (častěji lépe) napětí až do vybití na cca 11V.

 

buss
hodnocení

1x

A proč by nebylo? Záruka je 24 měsíců. Počkat na léto, to by ještě mohla fungovat. Byla už změřena kapacita, napětí? Tpo bych udělal, než psal. Mám co má 12,6 V, za tepla ještě startuje, pak 0.

doplněno 07.01.15 14:15:

Už jste ji změřil po dobití? Tři litry v hnoji? To máte přes 80 Ah? Pohledat podle Ah na intu.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Dříve bych změřil-nechal změřit kolik soustava v autě dává,je možné že není vše OK i když kontrolka nabíjení necsvítí.Ale stejně po pětirocích už má právo kdykoliv kleknout-preventivně bych koupil novou,

doplněno 07.01.15 16:24: Tak já asi koupím novou. To zas budou tři litry v loji ... A to ještě někam musím švihnout tu starou Třitisíce bych za AKB nedal pokud teda mohu mít levněji.Předloni jsem koupil 55Ah s poštovným za cca 1100kč. a další někam švihnout starou? proč? není jednodušší si ji nechat v garage pro jiné věci nebo dát do sběrny kde můžete dostat kolem 10kč/kg? raději riskovat,že Vás někdo uvidí jak ji pohazujete v lese a pokuta bude několikanásobně dražší než nová baterie!

 

junkers*
hodnocení

Tak já asi koupím novou. To zas budou tři litry v loji ... A to ještě někam musím švihnout tu starou *vezen*

Ve sběrně ještě za tu starou dostanete nějakou kačku...

 

fik
hodnocení

0x

5 Let je průměr,mě vydržela baterka 4 roky,ale některé vydrží i více,viděl jsem i 8 let starou a makala pořád bez problému.

Než ji vyhodíš tak bych ji proměřil zátěžovým testerem,mají to v každém servisu a změřil dobíjení. Když dobíjení nefunguje tak jak má tak kontrolka svítit nemusí,kontrolka se rozsvítí až dobíjení zcela selže

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

s tou cenou přeháníte... autobaterie.heureka.cz/...

Ale čas na výměnu asi je.. Ještě se dá sehnat udrzitelnost.cz/...

nebo tuning-individual.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Není to tak dávno, kdy byla autobaterie na vyhození běžně po 2 letech. Taky jsem ale vlastnil baterku starou 12 let, která startovala bez problémů (pak ale lehla definitivně ze dne na den). 5 let sice na dnešní baterku není nic moc, ale taky to není úplně málo. A 3000 za novou *sok*? Pokud nebudete kupovat nějakou specialitu, budete mít za tu cenu skoro dvě (a kousek)! Problém možná bude právě v tom občasném provozu. Z baterky v autě (pokut ji neodpojíte) se totiž trvale odebírá proud, i když nejezdíte (hodiny, paměť radia, alarm... Je sice nepatrný, ale po delší době se na nabití baterky projeví.

doplněno 07.01.15 17:53:

Jo a každá prodejna, kde prodávají baterie je povinná tu starou od Vás odebrat (ovšem nic Vám za ní nedají).

 

hodnocení

0x

Olověny akumulátor stářím a způsobem jeho používáním, ztrácí schonost jej plně nabít do plné původní kapacity. Váš akumulátor, zcela určitě již nelze plně nabít. Po jeho nabití prověřte hustotu elektrolytu, pokud jsou články přístupny, která je spolehlivým ukazatelem úrovně nabití akumulátoru.

-miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]