Zničený motor? Teče olej

Od: Datum: 01.01.15 15:17 odpovědí: 10 změna: 07.01.15 10:48

Zdravím, dnes jsem sedl do auta (FORD PUMA 1.7 zetec- benzín, olej 10W 40) nastartoval, nechal chvilku zahářt a ujel asi 1km, po té mě do nosu srazila vůně teplého a asi spaleného oleje z motoru. Došel jsem ke kapotě otevřel a z ní šel kouř, kouřilo se z oleje co byl rozlitý v zakroužkované (na fotce) časti motoru, fotka není moje, ale přesně v té časti je to celé od černého oleje. Nechapu jak se to mohlo z ničeho nic stát.. nevíte co s tím, co by to mohlo být?Obrázek místa kam olej z motoru stříká, jakoby směrem k řidičově kabině.

Jezdí se tím, teď byl tři dny zaparkovanej bez šahnutí.. teče to, jak je na obrazku jakoby za víkem kam se leje olej, tam je kovova trubka, tak kolem ní je to dost zaprasené.. Mě jde o to, jestli s tím mužu něco ujet k mechanikovi.. nevím, co dělat.. jsem z toho zoufalej, do aut se nevyznám. Proto bych moc poprosil o nějakej názor zkušenějšího, zda nechat odtahnout, nebo to dojet.. Vím, že z popisu se moc poznat nedá.. ale detailněji to nejde popsat.- Olej uníka jakoby za motorem a šplíchá na část co je zakroužkovaná na obrazku-Z kapoty se kouří a do auta se dostava hnusnej zapach oleje-Auto při stlačení plynu vytačí otačky vysoko a však bez vyžšího zatahu, ale zatah tam je- Stalo se to, až ted jak padli mrazy a ja se s tím rozjel bez delšího zahřatí, zahřal jsem to jen 5 minDěkuji za jakoukoliv radu, či odpověd.



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: trtr
Datum: 01.01.15 15:38

Zdravím, dle fotky olej teče asi z pod ventilového víka přímo na výfukové svody, kde se pěkně vypaluje a to není vůbec dobré. Při větším úniku může dojít i k požáru a tím zničení celého vozu. Radím demontovat horní ozodobný stříbrný kryt a pořádně prohlédnout, kde to teče a autem raději nejezdit a nechat se odtáhnout.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: teldaron
Datum: 01.01.15 19:30

Dobrý den, děkuji za odpověd, zítra se do toho pustím. Vím, že se na to musí podívat odborník, zajímala by mě, ale přičina. Může se to opravdu stát kvůli zmzlému motoru, co se vytáčí? Nebo to bylo nevyhnutelné?

Od: makon
Datum: 01.01.15 19:46

Ano,bude to některé těsnění na motoru. Časem se šrouby držící víka,pod kterým je těsnění,povolí a když přijde mráz,ta vůle se poněkud zvětší. A do toho pak přijde ledový olej pod vyšším tlakem než obvykle a teče to. Někdy i hoří,jak říká kolega. Krátkou opatrnou jízdu do sevisu,po dolití oleje, by to mohlo vydržet. Ale lépe nerisklovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.15 19:58
avatar

Makone-šrouby se nepovolí! To jen povolí těsnění!

Trtr-na svody neteče-svody má vepředu!

Dotazy autora dotazu- to jste mu dal čočku ještě než se zahřál?Kolik oleje se ztratilo,resp jak moc teče?-To by bylo první co by mne zajímalo a druhé po kontrole množství oleje bych utřel ,omyl od rozstříkaného oleje a pak po doplnění nastartoval a nechal běžet na volnoběh a sledoval kudy začne unikat respektive kudy uniká a dle toho postup-nuďto samodomo nebo servis!Osobně se mi v půlce prosince stalo,že jsem ujel cca100km s nezavřeným víčkem na doplnění oleje a asi půl litru vystříkalo a přímo na svody (mám opačně jak na foto-svody zezadu).olt koupli jsem olej doplnil a jelo se dál ani jsem nemyl,olej se ze svodů vypálil a zbytek je aspoň nakonzervován!

doplněno 01.01.15 22:00:

Trtr-původně jsem si to myslel také ale na fordclubu že jsou v daném modeli opačně!Ale co to jen ten "čudl" jsem nevyčetl,takže forďáci snad budou vědět co to je.ford je pro mne španělská vesnice,

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 01.01.15 21:48

Zdravím s těmi svody jsem si nebyl jistý, vidím sání, ale výfukové svody pod ním vidět není. Na obrázku to svádí k tomu, myslet si, že ve žlutém poli je lambda sonda.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.15 22:04
Je to tak...je to urcite tesneni pod vikem ventilu. Jak uz bylo receno...casem to gumovy tesneni ztvrdne...a tim padem to pak vypada.,jako ze jsou povoleny sroubky. Vymenit za novy a bude zase dobre
Ohodnoceno: 0x
 
Od: teldaron
Datum: 07.01.15 10:09

Tak se stala strašně zvlaštní věc, dolil jsem do motoru přes 3 litry oleje, protože tam nic nebylo.. ono ani předtím tam nebylo toho moc.. je možný že se dostal nějak ven kvuli tomu? Teď olej přestal téct, motor šlape jako hodinky.. jen ta čast co je na obrazku se zahřívá a je na ní olej, takže pak valí smrad oleje do kabiny, ale olej od nikud nevytéká.. Mám to k mechanikovi nejblíže 40 km.. a zrovna nejsem na tom finančně dobře, nemám nikoho kdo by mě odtáhnul zadarmo. Jezdím zatím vlakem. Co myslíte, mám to s tím ujet?

Od: trtr
Datum: 07.01.15 10:12

Zdravím, ne, nikam nejezděte. To že tam chyběly 3 litry oleje, což je někdy až 100% náplně je celkem hodně ale hodně špatné.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.15 10:38
avatar

Nevím,ale dojížděl jsem s jedním autem jen na půl litru oleje navíc toho půl litr nebylo jen pro motor ale i pro převodovku (byl to monoblok.společná náplň olej pro motor a převodovku-pro štouraly)Vyvalilo se gufero na poloose cca200km od domova.za celou cestu-cca600km -3 "výměny" oleje a po dojetí dolito 4,5 litru a motor byl pořád v dobré kondici!

Teldarone-dolil bych na mezi značky na měrce ,motor utřel-omyl od oleje a projel-přitom sledoval zda a kde uniká + kontrola množství oilu a dle toho se pak zařídil.Zkuste se přihlásit na ford fórum a tam vznést dotaz co je to za věc a na další rady-jistě Vám někdo zasvěcený dá radu!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 07.01.15 10:48

Zkontroloval bych základní věci kolem mazání a chodu motoru a pokud jsou OK tak bych to opatrně dojel.

1. dost oleje - teď dolito

2. stav elektrod svíček - přidření motoru se na nich projeví. Příp. změřit kompresi

3. utřít motor od oleje

4. start - pokud chytne hned tak by motor měl být OK

5. tlak oleje - po startu okamžitě zhasne kontrolka

6. po startu nekouří modře nebo bíle - modře = žere olej, bíle = žere vodu. Neplést s normální bílou párou.

7. můžete opatrně vyjet, po 5 km bych zkontroloval olej, kontroloval bych ho každých 10 km, nevytáčet, nechtít víc jak 50% výkonu.

- pokud je motor přidřený, tak odtah jsou jen peníze navíc - tohle nemá smysl generálkovat. Pokud je OK a bylo to jen těsnění víka ventilů tak v pohodě dojede...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.