Motor spaluje olej

Od: Datum: 30.12.14 08:53 odpovědí: 16 změna: 31.12.14 06:37
Zdravím, mám zničené pistove kroužky. Auto mi spaluje s benzinem i olej, docela dost, asi 1 litr na 300km, jak dlouho se s tim dá jezdit, vydrží to 8-10 tisic km? Je to 2.0 benzin. Auto už je před smrtí, rad bych s nim najel ještě těch 10 tisic km, oprava by se mi už nevyplatila. Díky
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.12.14 09:05

Odjezdí i těch 10000km, kouřivost ale bude stoupat, jde o to, zda Vás kvůli tomu nezastaví policie.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 15:15

To je dobrý vtip ! Vidím dost často náklaďáky nebo i dodávky, kterým se vali z výfuku černý dým, ale že by ja zastavila kvůli tomu policie, to jsem ještě nezaznamenal :o))

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.12.14 01:11

a nějaká rada Lojsku?

Bude jezdit dokud budete dolívat olej. počítejte, že bude žrát olej čím dál víc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 09:17

težko z hlavy říct Bude asi větší spotřeba i svíček a co nato lambda sonda s katalizátorem*nevi*

doplněno 30.12.14 12:30:

Ale když to spočítám (na 100km asi 10lit.ben)tak jeto 1:30 a já lil asi 2roky do marei 1,6 16ventilu benzin ředěný 1:40(byl skoro zadarmo) a jezdí v poho dodnes tak by to mohlo vydržet ale bude se to asi stupnovat.Jinak jestli je to na dojetí tak bych bral ten nejlevnější olej v hyper-supermarketech

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 30.12.14 09:55

Těžko říct,viděl jsem feldu 1,6 co žrala 1 litr na 100km,nejenomže to byl magnet pro policajty protože to kouřilo jak prokoplý kamna,ale za nějakou dobu se zadřela jedna ojnice a a vylítla blokem motoru-což se samozřejmě rovná okamžitá nepojízdnost auta a mraky oleje všude po silnici(z čehož můžou plynout další nepříjemnosti)

10 tis km by to snad vydržet mělo,ale počítej s velkou částkou za olej,když budu předpokládat že je to nějaký 10W-40 který stojí běžně tak 130kč za litr tak na 10 tis km dáš jen cca 4500 za olej,pokud je to vyšší norma,třeba 5W-30 tak ještě mnohem víc

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.12.14 01:15

10W40 běžně za 130,-? NA benzínkách možná, nechá se sehnat i za polovic!

Sežeň si po známých nějakej jetej olej a to tam dolívej. Pokud to moc nehulí a nesmrdí, tak bych normálně jezdil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: blavasik
Datum: 31.12.14 06:29
oleje mám dost, mám zásoby nějakého noname za 55kc za litr. Kouří to hodně málo, na volnoběh někdy vůbec, někdy lehce, za jízdy se to rozfouka, to nejde vidět vůbec nic, hodně to kouří jenom, když jedu chvíli bez plynu nebo brzdim motorem, po přidání plynu toho vylitne dost, pak už zase nic. Pozoruju to asi 3 tisice km a zatim je to pořád stejný.
Od: trtr
Datum: 30.12.14 10:03

Zdravím, dohrkat poslední letošní km ve stavu nouze, žádné dlouhé trasy a auto odstavit, už dosloužilo. S 10 000 km už nepočítejte. Dávám max posledních 100-300 km, ale já osobně bych nejel už ani km. Tohle auto je emisní bomba asi jak starý LIAZ po ranním startu či ještě horší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: michal*
Datum: 30.12.14 10:50

spočítej si náklady za benzín a olej na 100km a ještě počítat s tím že nekde zustanu stát .kolik km. má auto najeto? a co to je za značku?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: blavasik
Datum: 31.12.14 06:37
olej mám levný, asi 6 kc na 100 km, coz je zanedbatelne vzhledem k 9 l spotřebě benzinu. Šlo mi o to jestli to ten motor vydrží a co dalšího může brzo odejít. Je to toyota, 240tis.km

 

Od: asd*
Datum: 30.12.14 12:16

Jedině vyzkoušet - může se rozsypat během pár km, může vydržet i víc než 10 kkm. Kromě motoru může odejít i lambda a ucpat se kat, pak budou náklady na provoz

ještě větší než platit olej...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 12:55
avatar

Zkus stříknout do každého válce petrolej a nech přes víkend působit-pkd jsou jen zapečené-mělo by to pomoci-petrolej by to měl uvolnit,pkd ovšem baští přes dříky ventilů pak nepomůže!

doplněno 30.12.14 20:54:

Jirko-petrák by měl rozpusti karbon (zapečení) pístních kruhů i když to nebude orpava na 100% přesto by to mohlo pomoci!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.12.14 15:12

Také se přimlouvám k petroleji. Natočit motor tak, aby žádný píst nebyl v HÚ a přes vyšroubované svíčkynalít petrolej a co nejdéle nechat působit.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jiri74
Datum: 30.12.14 18:09

To nechápu, čemu přesně ten petrolej pomůže?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 18:53

Petrolej by mel povolit krouzky zdali nejsou zakarbonovane,ale 80% to nepomuze byvaji proste zapecene pridrene proste K.O

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 23:04

Pístní kroužek je dělený (není to nepřerušený kroužek). Ve volném stavu má o něco větší průměr než válec. Když se kroužek navlékne na píst a vloží do válce, svou pružností se kroužek přitiskne k válci a tím vlastně těsní. Během práce motoru je kroužek vystaven mnoha silám a hlavně tepelnému namáhání a musí se přizpůsobovat změnám rozměrů vlivem teploty. Když se kroužek zakarbonuje a takzvaně zapeče, nemůže se v drážce pístu volně pohybovat, přizpůsobovat se změnám průměru válce a tím pádem netěsní. Petrolej dokáže uvolnit karbon a to umožní kroužku opět volný pohyb a tím zlepší jeho těsnost. Toto vysvětlení je silně zjednodušeno pro pochopení, kroužků je na pístu více. Úmyslně se nezmiňuji o zámku pístního kroužku.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.