Přeskočení řemenu roztlačením

Od: Datum: 29.12.14 19:54 odpovědí: 33 změna: 02.12.16 17:24

Zdravím. Řeším problém. Pokud roztlačuji auto nebo roztahuji jiným automobilem, je nějaká šance že může přeskočit řemen od ventilů a potká se píst s ventilem? Objevil jsem i názor, že přeskočit může jen tehdy, pokud při roztlačování dopředu zařadím zpátečku. Prosím o racionální odpovědi se zdůvodněním. Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.12.14 20:07
avatar

Logicky. Jaký je rozdíl v roztočení motoru pastorkem startéru za věnec nebo sepnutou spojkou přes druhý rychlostní stupeň? Téměř žádný. Takže pokud tam nenarvete čtverku a tažný vůz se nerozjede z nuly na sto za osm vteřin, nevidím důvod, proč by měly rozvody selhat. Tyto výstrahy jsou spíše prevencí před uživateli, kteří by při roztahování pustili spojku v panice náhle, pak by se mohlo něco přihodit. Ovšem takový řidič si nezaslouží,aby mu auto kleklo, nýblrž aby mu dalo po hubě.

Zařazováním zpátečky při jízdě dopředu zkušenosti nemám, ale dle mého je to kandidatura na pacienta roku.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: trtr
Datum: 29.12.14 20:09

Asi tak, ale jde hlavně o případné rázy při roztažení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 29.12.14 20:11

Otazkou je, zda by tam zpatecka pri doprednem pohybu sla vubec narvat...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 20:19
avatar

ernie,

*palec* a 1*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 30.12.14 10:37

S jedničkama bych šetřil - zrovna ta čtverka je správně... Řadí se vyšší kvalt, tj. 3 nebo 4 a spojka se nesmí pustit prudce. Ale u roztahování jde i o jiné věci než přeskočení řemenu, hlavně katalyzátor. U novějších aut je lepší roztahovat jen při poruše starteru kdy ostatní je v pořádku. Vybitou baterku řešit startem přes kabely a chybu v zapalování odtahem a opravou. Roztahovat jen opravdu v nouzi kdy to jinak rozumně nejde.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.12.14 10:20
avatar

Náš učitel v autoškole vždycky říkal. Kdo jede dopředu,a chce tam dát zpátečku,je prase. Kdo jede dopředu,a tu zpátečku tam dostal,je extraprase,a muže být rád,že motor nemá nohy,protože by ho jinak nakopal do prdele.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 29.12.14 20:07

Zdravím, přeskočit může kdykoliv. V nouzi, když posadíte do auta zkušeného řidiče (musí umět opravdu citlivě se spojkou) lze celkem bezpečně roztáhnou i auto s rozvodem řemenem (nikoliv však automat!). Nutno podotknout, že katalyzátor nebude moc rád.

P.S.: Pokud nevím jaký kvalt tam dát, tak raději vyšší (optimálně 3, to je takové univerzální).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.12.14 22:41
avatar
A katalyzátor pozná jak, že bylo auto roztaženo, prosím?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 23:57
avatar

To by mě taky zajímalo, jak katalyzátor rozezná, jakým způsobem je motor roztáčen. Pokud pominu, že mu to někdo vyzradí :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 30.12.14 10:44

Kat roztlačení nepozná, ale že jde o start nepozná ani řídicí jednotka a nechová se jako při startu ;). Pak jde nespálené palivo do katu kde shoří a pěkně ho vypálí :-D Pokud jsem chirurg a jedu operovat tak je to v poho, ale pokud rozpočet sotva utáhne provoz domácnosti a za měsíc jdu na emise tak se odpált kat za pár tisíc moc nevyplatí...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: rv
Datum: 30.12.14 11:21

No obvykle je snad postup příčina - následek trochu jiný. Auto nejde nastartovat, tak ho zkusím roztlačit, popřípadě roztáhnout na laně. Pokud byla příčinou třeba slabší baterie, nebo závada na startéru, motor chytne a jede se dál. Pokud ale příčinou byla závada na zapalovací soustavě, palivo se dostává na katalyzátor. Pokud budu vytrvalý, může vysoká teplota od paliva na katalyzátoru tento zničit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 13:17

no neřekl bych že jde nějaký impuls ze třetí polohy klíčku do řidicí jednotky.. nechce se mi hledat schémata ale co si matně vzpomínám tak tam jde jen o kontakt na starteru a odlehčovací rele.. řekl bych že jednotka to pozná podle čidla otáček... btw když už takhle startuju auto, tak vždycky nejprve otočím a držím klíček a pak povoluju spojku.. pokud má starter ještě snahu s motorem pohnout tak je start o dost lepší..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 14:22
avatar

Honzas tak toto slyším (čtu!)poprvé! Ono stačí že je zapnuté zapalování a pak při protočení motoru,pkd je slabá AKB tak autí chytne i bez starteru!

Ovšem nesmí být v tom roztahovaném či tlačeném atuě Inženýr-jouda- co nemá benál,zapnuté zapalování- a diví se že na kilometru auto nechytne,když před chvílí nastartoval- na zbytek benálu -a chcíplo to.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 29.12.14 20:08

Sance, ze preskoci remen je, ale je mala. (predpokladem je samozrejme jeho pravidelna vymena v intervalech stanovenym vyrobcem). Stejne tak muze preskocit pri uplne normalnim startovani. Kdyz roztlacovat, tak alespon na nejaky vyssi rychlostni stupen.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 20:09

je to motor od motoru .. pokud je na rozvodech "pevná" napínací kladka tak pokud se to roztlačí s citem tak si nemyslím že by to mělo důvod skočit.. jedině že by to dostalo pořádný ráz ale i tak si myslim že by to pobralo.. řemen je celkem dost našponovany, to se spíš dřív ustřihnou zuby na řemenu... horší to je když mají rozvody různé dopínáky, nejhůř ty, které jsou tlakováný motorovým olejem... byl to kdysi jeden z prohlému škodováckých htp, kdy tuším měly ty napínáky dlouhy chod, při stání se rozvod povolil víc než je zdrávo a stačilo když auto popojelo se zařazenou rychlostí a už byl problém na světě... ale jinak osobně jsem myslím neslyšel nic o tom, že by někomu skočil rozvod při roztlačování.. spíš je to jen bu bu bu fáma...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 29.12.14 20:18

Znate nejaky motor s rozvody remenem s hydraulickym napinakem?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 20:22

ano napriklad passat 1.9 TDI 96 KW rocnik 2001 myslim ze i nekteri superby meli smesny hydraulicky napinak,ale pak zjistili ze je to hovadina,tak dali pote klasickou napinaci kladku z ukazatelem!

minuli tyden jsem je montoval a muzu rict nic moc JOB

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 20:24

ano,vetci pravdepodobnost je takove pokud budete roztalocovat auto kde je klasicky drazkoví remen muze prasknout nebo preskocit to uz zalezi na opotrebeni,to same mate pri prutkem rozjizdeni hrabani nebo brzdeni motorem u dieslu,to same a vice plati na roztlacovani na zpatecku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 20:44
avatar

Kdysi jsem viděl naftovýho passata, který podle slov majitelky při jízdě "cuká". No aby necukal, měl utržený silentblok motoru. Náhodně dopátráno, že od roztlačování :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolo*
Datum: 29.12.14 21:31

Přeskočit může hlavně když se roztahuje na nízké převodové stupně nebo se rychle pustí spojka.Nafťáky jsou náchylnější na přeskočení protože řemen pohání navíc i vstřikovací čerpadlo takže řemen má větší odpor

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.12.14 22:09

proste jednim slovem zadne auto by se nemelo roztlacovat pokud nebude jina moznost a nebude to nutne! znam to z vlastni skusenosti,to same davat pozor a predcasne nechat kontrolovat turba predcasne je menit,stalo se mi pred mesicem 1 octavia ALH 66KW samozapal a roztrhl jsem motor! nikdy jsem neveril ze se to me osobne stane...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 22:38
avatar

Roztlačení,roztažení na laně,stejně jako start starterem-pkd je vše OK nic se nemůže stát,jen u benálů s katem (nwn zda i u ropy,pkd nechytne na dráze cca do 20?50?m (někde jsem toto četl že to výrobce konkrétně škoda povoluje!) skrze zničení katu nespáleným benzínem.

Jinak jsou motory především benzínové (konkrétně to byla tuším 1,3 v opel Kadett) kde je "velký" spalovák a písty na ventily nedosáhne,zato u nafty (konkrétně motory řady XUD od PSA) je tento prostor minimální -otevřený ventil a píst v HÚ a je pak příležitost hledat nový motor!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 22:57

Motor dostava mnohem vetci razy nez u startovani protoze musi tocit i z prevodvkou a dalsimi vecmi nemluvim o setrvaku a spojce tudiz tahnem mnohem vetcí zatez! a pokud nevite stav rozvodu tudiz nikdy to nevite pokud jste je nemenil tak bysteto ryskoval na rozvodech co maji napr najeto 90 tisic a 10 let? kdyz jejich interval je treba menit po 90 tisicich a 4 rokach?jednou sun posledni skub

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 23:02
avatar

Při roztahování točí motor převodovkou, nebo převodovka motorem?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 23:09

Kola točí poloosama, poloosy přes diferák převodovkou, převodovka spojkou, spojka klikovkou, klikovka rozvody. Je to přesně naopak, než když motor pohání kola.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.12.14 23:15
avatar

Bemmete máte sice hezký názor ale špatný! Při roztahování jak psali pode mnou motor netáhne převodovku a další nábrž jak to přesně popsal Hujer

Hujere -bodík!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 00:05
avatar

No a právě kvůli takovým řidičům teoretikům, jako jste vy, výrobci aut nedoporučují, aby se automobil startoval jiným způsobem, než startérem. Nic ve zlém.

Nebo kvůli blondýnám, co urvou silenťák...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.01.15 12:49
avatar

No hlavně kvůi takovým řidičům teoretikům, jako jsi ty, výrobci doporučují roztahovat auto na 3 ... 4 rychl.stupeň. Roztahovat jej na 2.st. jak radíš nahoře je pěkná prasárna. Jak trpí převody,spojka, spojková lamela, ti raděj nebudu vysvětlovat inženýre.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 10:57

Také záleží jaký je v motoru olej, je-li obsah motoru 1000 neb 3000 ccm a trochu na teplotě při 0 st. není problém pokud bude - 25 může být problém

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: vanad1
Datum: 02.12.16 01:05

Pokud se musí roztáhnout auto, tak je optimální 3. př. stupeň. Spojka se pouští jen částečně pro protočení motoru a musí být mírně sešlápnut plynový pedál. Jakmile motor blafne, ihned se sešlápne spojka a nechá se motor vytočit na nějakých 1500 otáček jen na okamžik. Na 4. stupeň má motor málo otáček a hrozí cuknutí motoru a přeskočení řemenu. U 2. stupně zase hrozí vyšší startovací otáčky a kdo to neodhadne, mohou naráz skočit otáčky vysoko a opět hrozí přeskočení řemenu.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.12.16 06:59

Stará zlatá škodovka nebo trabant tam se takové problémy neřešily...navíc žiguly nebo MB 1000 ještě měly možnost startování klikou

Prostě vývoj nezastavíme

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.16 07:12
avatar

a když klika kopla, tak otekla ruka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 02.12.16 17:24

Může se auto roztláčet,ale musí se opatrně. Ono nejde o to jakou silou se ten motor roztočí,tomu je to jedno,jde o to,že když roztáčíš,může vzniknout velký náraz a pokud je motor vybaven nějakým hydronapínákem který je v ten moment bez tlaku,může se opravdu stát že rozvody přeskočí. U startéru zdaleka nemáš tak prudký náraz jako když auto roztahuješ.

U řetězových rozvodů bez napínáku a u jednodušších řemenových rozvodů kde je staticky napnutá kladka nic nehrozí. Riziko hrozí kde je hydraulický napínák.

Katalyzátoru to je úplně jedno jestli motor nastartuje roztlačením nebo startérem,tam jde o to aby se nestartovalo tak dlouho,že by se do něj dostalo nespálené palivo,což pokud motor při roztlačení hnedka chytne nehrozí

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.