Jak zatlačit brzdový pístek bez přípravku

Od: Datum: 29.12.14 00:34 odpovědí: 21 změna: 11.01.15 16:03

Fabia 1.9 TDi PD 74KW 2003

Jak zatlačit pístek na zadních brzdách (budu měnit komplet destičky i kotouče)

Je pravda že se má při zatlačení otáčet do prava? Jde to sikovkama jako na jiných autech? Dělal jsem brzdy na Suzuki Vitara a tam to šlo sikovkama. Raději se ptám protože chcu být připraven na vše.

Ještě prosím hlasujte v anketě děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.12.14 01:39
avatar
U okty sikama jeden tlaci a druhy otaci . Brzdy doporucim brembo max jak desky tak kotouce
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.12.14 07:00

Otáčet je obvykle třeba u pístků kotoučových brzd, kde jsou kotoučové brzdy přímo využity i pro ruční brzdu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sophisticated*
Datum: 29.12.14 07:56
Ano jsou kotoučové. Proto se ptám.
Datum: 29.12.14 10:04
avatar

ano otáčí se po směru hodinových ručiček sikama to taky de ale de to blbě navíc je třeba dávat pozor aby sis nepoškodil prachovku je lepší si ten přípravek někde pučit -někteří prodejci autodílů je maj a pučují- nebo si ho pořídit

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sophisticated*
Datum: 29.12.14 11:59

Tak když to těma sikovkama chytnu přes kousek látky tak si myslím že by se poškodit něměla ne?

Od: zdendan*
Datum: 29.12.14 17:15

Prostříknu WD pod manžety pístku a truhlářskou svěrkou je opatrně zatlačím. Pístkem jsem nikdy neotáčel. Ještě čistím a mažu vodící kolíky.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.12.14 20:14

na předku jo... na zadku zničíš mechanismus když to budeš násilím rvát... aspon u koncernu, nevím jak to mají ostatní auta..

Ohodnoceno: 1x
 
Od: zdendan*
Datum: 30.12.14 10:38

dotaz na honzas1

Takže na koncernu nejdříve diagnostikou uvolnit a pak teprve mechanika? Pomohlo by před zamáčknutím pístků povolit odvzdušňovák, aby brzdovka pod pístkem měla kudy vytéct? Člověk se pořád učí. Díky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.14 17:29

Na golfu a favoritu jsem to tlačil tímhle. Normálně jsem to rozepřel

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 29.12.14 17:58

Zdravím, kousek látky manžetu neochrání, takže za mě určitě přípravek, pokud to není vyloženě stav nouze. Brzdy doporučím ATE.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sophisticated*
Datum: 29.12.14 18:34
Taky bych to viděl na ATE.
Datum: 30.12.14 00:38
avatar
Mel jsem ate ty s vyfrezovanyma ovalama a ted ty brembo max . Nadavat na ate nemohu , pomerne brzo ty ovaly zmizely ale poslouzily dobre. Bremba mam asi pul roku zivotnost hodnotit nemohu ale brzdi to mnohem lepe a maji navic antikorozni upravu
Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 30.12.14 10:06

Zdravím, jakékoliv drážkování je spíše estetický záležitost, ale vlastnosti kotouče je mírně zlepší, to nevyvracím. Brembo nehaním, ale ATE dodává do prvovýroby, takže klid. Pokud chce někdo brzdy jak kotvy, tak může koupit Brembo kit 4 písty a k tomu větší posilovač, pak stačí brzdit málem malíčkem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.14 13:08
avatar

pouze píšu svou zkušenost a mezi ate a brembo bych vzal bremba .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 30.12.14 13:47

Klidně, ale vždy sadu daného výrobce. Ony se kombinace vždy nesnášejí a pak to brzdí jaksi na prd.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.12.14 13:07

nesouhlasím, já se raději držím toho co je vyzkoušené... a nekdy pravě sada je uplně na prd...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepanek*
Datum: 31.12.14 12:24

Co příspěvek, to odborník :D Stlač to truhlářskou svorkou a otáčej sikovkama doprava. Ale ještě předtím, než se do toho pustíš, mikrošroubovákem nadzvedni manžetu a něco tam stříkni. Až budeš u dorazu, nedělej to dál sikovkama (mohl bys poškodit manžetu). Vezmi to segrovkama. Mělo by to jít, protože už to budeš mít rozpohybovaný těma sikovkama. Pístek musí zajet až úplně na doraz, když budeš dávat nový i kotouče. Teď si nejsem jistej, jestli je to i u fabie, ale někdy je na destičkách aretační výstupek, který musí zapadnout do pístku...

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: trtr
Datum: 31.12.14 12:37

To je fakt, co příspěvek to odborník. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sophisticated*
Datum: 31.12.14 17:08

Konečně rozumná rada jak to udělat po domácku. Přesně tohle jsem celou dobu chtěl. Děkuji! Jak přejde mrazivé počasí tak se na to vrhnu.

Datum: 31.12.14 18:24

Nevím jak na Fabii, ale na Oplu jsem to dělal utahovacím klíčem na kotouče z flexy.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: miro®
Datum: 11.01.15 16:03

Při pročítání jsem se setkal i s takovýmto odborným příspěvkem.To je fakt, co příspěvek to odborník.-doplněno smajlíke.

Dovolte tedy abych i já jsem si trochu zaodborničil a svá tvrzení zdůvodnil.

Zatlačit pístek brzdového válce lze jednoduše, bez speciálního přípravku za požití nářadí, jak zde popisují někteří rádcové. Není potřeba povolovat odvzdušňovací šroub, neb brzdová kapalina při zatlačování pístku se vrací zpět do nádržky s brzdovou kapalinou, stejně jako se děje při odbrzďování.V opačném případě kapalina uniká a znečisťuje okolí.

Na co je potřebné dát pozor a co dodržet?:

1. Zda část vysunutého pístku, který hodláme zatlačit do válečku není poškozena, znečištěna , rzivá a pod. Pokud tomu tak je, pístek by se obtížně zasouval, mohl by poškodit stěny válečku a následně váznout při jeho pohybu při brždění.

2 Pokud na brzdový mechanizmus předmětné brzdy je připojen mechanizmus ruční brzdy (zpravidla u zadních brzd) , ovládaný šroubovým trnem, stačí pro zatlačování pístku jen otáčení pístkem správným směrem. Kterým směrem? -vyzkoušet. Tento šroubový mechanizmus přenáší pohyb ručního brzdového mechanizmu na váleček k vyvolání brzdného účinku a také zabezpečuje automatické nastavování vůle mezi destičkami a brzdovým kotoučem. Při správné funkci se vůle nastaví automaticky při zabrzdění .

3. Po osazení nových brzdových destiček nastavit-seřídit mechanizmus ruční brzdy.

Zdravi -miro

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.