Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zatlačit brzdový pístek bez přípravku

Od: sophisticated* odpovědí: 27 změna:

Fabia 1.9 TDi PD 74KW 2003

Jak zatlačit pístek na zadních brzdách (budu měnit komplet destičky i kotouče)

Je pravda že se má při zatlačení otáčet do prava? Jde to sikovkama jako na jiných autech? Dělal jsem brzdy na Suzuki Vitara a tam to šlo sikovkama. Raději se ptám protože chcu být připraven na vše.

Ještě prosím hlasujte v anketě děkuji.

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pfpetr*
hodnocení

2x
U okty sikama jeden tlaci a druhy otaci . Brzdy doporucim brembo max jak desky tak kotouce

 

zdendan*
hodnocení

1x

Prostříknu WD pod manžety pístku a truhlářskou svěrkou je opatrně zatlačím. Pístkem jsem nikdy neotáčel. Ještě čistím a mažu vodící kolíky.

na předku jo... na zadku zničíš mechanismus když to budeš násilím rvát... aspon u koncernu, nevím jak to mají ostatní auta..

zdendan*

dotaz na honzas1

Takže na koncernu nejdříve diagnostikou uvolnit a pak teprve mechanika? Pomohlo by před zamáčknutím pístků povolit odvzdušňovák, aby brzdovka pod pístkem měla kudy vytéct? Člověk se pořád učí. Díky

Ferodo

Pokud nemáš elektrickou ruční brzdu diag na brzdy nepotřebuješ

 

pepanek*
hodnocení

1x

Co příspěvek, to odborník :D Stlač to truhlářskou svorkou a otáčej sikovkama doprava. Ale ještě předtím, než se do toho pustíš, mikrošroubovákem nadzvedni manžetu a něco tam stříkni. Až budeš u dorazu, nedělej to dál sikovkama (mohl bys poškodit manžetu). Vezmi to segrovkama. Mělo by to jít, protože už to budeš mít rozpohybovaný těma sikovkama. Pístek musí zajet až úplně na doraz, když budeš dávat nový i kotouče. Teď si nejsem jistej, jestli je to i u fabie, ale někdy je na destičkách aretační výstupek, který musí zapadnout do pístku...

trtr

To je fakt, co příspěvek to odborník. *smich*

sophisticated*
hodnocení

Konečně rozumná rada jak to udělat po domácku. Přesně tohle jsem celou dobu chtěl. Děkuji! Jak přejde mrazivé počasí tak se na to vrhnu.

 

edyss*
hodnocení

1x

Nevím jak na Fabii, ale na Oplu jsem to dělal utahovacím klíčem na kotouče z flexy.

 

hujer123*
hodnocení

0x

Otáčet je obvykle třeba u pístků kotoučových brzd, kde jsou kotoučové brzdy přímo využity i pro ruční brzdu.

 

sophisticated*
hodnocení

Ano jsou kotoučové. Proto se ptám.

Ferodo

ano otáčí se po směru hodinových ručiček sikama to taky de ale de to blbě navíc je třeba dávat pozor aby sis nepoškodil prachovku je lepší si ten přípravek někde pučit -někteří prodejci autodílů je maj a pučují- nebo si ho pořídit

 

sophisticated*
hodnocení

Tak když to těma sikovkama chytnu přes kousek látky tak si myslím že by se poškodit něměla ne?

 

novada*
hodnocení

0x

Na golfu a favoritu jsem to tlačil tímhle. Normálně jsem to rozepřel

Jak zatlačit brzdový pístek bez přípravku
trtr

Zdravím, kousek látky manžetu neochrání, takže za mě určitě přípravek, pokud to není vyloženě stav nouze. Brzdy doporučím ATE.

sophisticated*
hodnocení

Taky bych to viděl na ATE.
pfpetr*
Mel jsem ate ty s vyfrezovanyma ovalama a ted ty brembo max . Nadavat na ate nemohu , pomerne brzo ty ovaly zmizely ale poslouzily dobre. Bremba mam asi pul roku zivotnost hodnotit nemohu ale brzdi to mnohem lepe a maji navic antikorozni upravu
Jak zatlačit brzdový pístek bez přípravku #2
trtr

Zdravím, jakékoliv drážkování je spíše estetický záležitost, ale vlastnosti kotouče je mírně zlepší, to nevyvracím. Brembo nehaním, ale ATE dodává do prvovýroby, takže klid. Pokud chce někdo brzdy jak kotvy, tak může koupit Brembo kit 4 písty a k tomu větší posilovač, pak stačí brzdit málem malíčkem.

pfpetr*

pouze píšu svou zkušenost a mezi ate a brembo bych vzal bremba .

trtr

Klidně, ale vždy sadu daného výrobce. Ony se kombinace vždy nesnášejí a pak to brzdí jaksi na prd.

nesouhlasím, já se raději držím toho co je vyzkoušené... a nekdy pravě sada je uplně na prd...

 

hodnocení

0x

Při pročítání jsem se setkal i s takovýmto odborným příspěvkem.To je fakt, co příspěvek to odborník.-doplněno smajlíke.

Dovolte tedy abych i já jsem si trochu zaodborničil a svá tvrzení zdůvodnil.

Zatlačit pístek brzdového válce lze jednoduše, bez speciálního přípravku za požití nářadí, jak zde popisují někteří rádcové. Není potřeba povolovat odvzdušňovací šroub, neb brzdová kapalina při zatlačování pístku se vrací zpět do nádržky s brzdovou kapalinou, stejně jako se děje při odbrzďování.V opačném případě kapalina uniká a znečisťuje okolí.

Na co je potřebné dát pozor a co dodržet?:

1. Zda část vysunutého pístku, který hodláme zatlačit do válečku není poškozena, znečištěna , rzivá a pod. Pokud tomu tak je, pístek by se obtížně zasouval, mohl by poškodit stěny válečku a následně váznout při jeho pohybu při brždění.

2 Pokud na brzdový mechanizmus předmětné brzdy je připojen mechanizmus ruční brzdy (zpravidla u zadních brzd) , ovládaný šroubovým trnem, stačí pro zatlačování pístku jen otáčení pístkem správným směrem. Kterým směrem? -vyzkoušet. Tento šroubový mechanizmus přenáší pohyb ručního brzdového mechanizmu na váleček k vyvolání brzdného účinku a také zabezpečuje automatické nastavování vůle mezi destičkami a brzdovým kotoučem. Při správné funkci se vůle nastaví automaticky při zabrzdění .

3. Po osazení nových brzdových destiček nastavit-seřídit mechanizmus ruční brzdy.

Zdravi -miro

flizal*

Směr otáčení při zatláčení pístku na svém Opelu Astra H taky teď řeším. Pokud se v dílenských manuálech o směru mluvilo, byl uveden směr otáčení stejný, jako směr chodu hodinových ručiček. Nikdy ale nebylo uvedeno, zda stejný směr platí pro obě zadní kola nebo jen pro jedno. Podle mně musí být směr otáčení při zatláčení pístku pro každé kolo jiný. Samostavitelný mechanismus ruční brzdy využívá šroubu a matice. Při zatáhnutí za ručku se páka mechanismu ruční brzdy otáčí na levém kole proti směru ručiček při pohledu od středu vozidla a na pravém kole ve směru ručiček. Má-li se u obou kol při zatažení za ručku pohybovat matice a pístek ke kotouči, musí nutně mít závit šroubu a matice při rozdílných směrech otáčení páky mechanismu ruční brzdy pro levé a pravé kolo rozdílný směr vinutí. Je to tak?

 

 

jenda2*
hodnocení

0x

Škodovka má u zadní kotoučové brzdy v pístku šroubovici pro vysunutí ruční brzdy při zatažení páky. Je to zároveň samostav, u kterého odpadá nastavování ruční brzdy. Pístek se zatlačí stolařskou svěrkou a vysunutá část se musí zašroubovat ručně.

 

mat1
hodnocení

0x

Co rada to odborník.

1.Zkusit volné otáční pístku nejde li nebo jde ztuha koupit opravnou sadu gumku kolem pistu a prachovku a vyměnit

2Pokud se otačí nikdy nestříkat mazadla wd a jim podobne gumičku a prachovku to poničí

3jak již bylo řečeno stačí svorka a sykovky nebo 2x sykovky

4 pred zatočenim zkusit funkčnost páčky na třmenu pro rucni brzdu a musí se dotykat dorazu na třmenu.

5 zatočit nadoraz a neponicit prachovku jinak vymenit

6 rucni brzdu pritahnout jen zlehka lanko nikdy nesmi pritahnout packu trmene jen se dotykat pokud rucni brzda nejde nikdy u kotoucu pritazeni nepomuze dela se jen u bubnove brzdy.zavada muze byt v trmenu samotnem trmenu

 

karel1711*
hodnocení

0x

a doporucil bych otevrit nadobku brzdove kapaliny protoze pri stalaceni pistku se kapalina vrati zpet do nadobky. dale pri vymene desticek atd tak nekolikate zmacnete brzdovy pedal aby se kapalina vratila zpet a vse bylo v pohode

 

hodnocení

0x

WD 40 mírně, ale přeci jen "žere" pryžové části, i když je opticky obnovuje(vypadají tmavší a lesklé), dokonce dlouhodobě rozpouští lak karoserie, několik dní byla "loužička" WD 40 na přední části auta pod kapotou, tak jsem to chtěl setřít ubrouskem a na ubrousku zůstala červená barva od laku auta.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]