Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení 5ti vodičového serva centrálu

Od: sirtnt odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat zda chápu správně zapojení 5ti vodičového serva centrálu :)

Podle popisku je u pěti vodičového zapojení takové:

Modrý a zelený vodič - silové vodiče od vnitřního serva
Hnědý a bílý vodič - spínané kontakty vnitřního přepínače. Na tyto vodiče se spíná kostra, která je přivedena do motorku černým vodičem.

Takže modrý a zelený budou jako by odemykat a zamykat automobil při signálu ze zámku spolujezdce nebo DO.

A hnědy a bílý budou vysílat signály pro zamčení a odemčení do ostatních motorku centrálu.

A černý bude +12V? Chápu to správně? :)

Nebo naopak? :)

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel

špatně

na modrým a zeleným se otáčí napětí 12V dle toho jestli to má zamknout a odemknout -de to přímo z ŘJ ,respektive ze silových kontaktů relátek jenž ovládá elektronika daný ŘJ

černej je ukostření !

hnědý a bílí na tom se oběví mínusovej impuls dle toho v jakém stavu se ten motor nalézá-otevřeno,zavřeno sou to informační mínusy pro ŘJ která ti dle toho otvírá či zavírá celý auto

sirtnt
hodnocení

Jo už to chápu :) Děkuju!

sirtnt
hodnocení

Ještě jsem se chtěl zeptat jak to je u dvouvodičových servo motorku.

Teď jsem jeden montoval jako odskok kufru a to bylo v pohodě. Když jsem to zapojil jednou možností + a - tak to odtahovalo a naopak to tlačilo.

Ale jak to je vyřešeno v autě například u zadních dveří? V ŘJ centrálu je nějaké relé, které mění polaritu? Děkuji

gumidek*

ŘJ otáčí polaritu pro všechny svoje motorky. Jen přední dveře mají snímací přepínací kontakt (5 vodičů). Je to proto, aby jednotka poznala, že někdo s motorky hýbe (klíčem v zámku nebo zevnitř kolíčkem). Když to pozná, tak se všemy motorky vrkne.

Zadní motorky jsou tedy jen dvouvodičové a nepotřebují ten kontakt. Všechny jezdí nahoru a doluotáčením polarity. Na obrázku je dvojitý přepínač (ovládací páčka přepíná oba stejně a současně).

Takto lze motorky zapomocí přepínače hýbat. Jen pozor. Napětí tam jde jen nezbytnou dobu, jinak by se motorek pohnul a pak, jak by stál a stále tekl proud by se spálil.

Zapojení 5ti vodičového serva centrálu

u zadních dveří je dvoudrátový motorek a mechanismus zámku je udělán tak aby šel otvírat a zavírat

pokud je tam odskok tak je většinou ten zámek ovládán elektricky třeba jako to maj fábie másto mechanického tlačítka tam mají mikrospínač

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]