Jak funguje ASR a Uzávěrka Diferenciálu

Od: Datum: 26.12.14 09:17 odpovědí: 6 změna: 29.12.14 22:52

Dobrý den, Mám VW Caddy 2006 1.9 TDI a mám ASR ale nevím jak funguje vím že je to protiprokluz ale je to zaplné když nastartuju auto? nebo to musím zapnout? a Uzávěrku diferenciálu asi nemám protože to mají novější auta a ta funguje že když nastartuju mám jí zaplou a auto nehrabe když vypnu hrabe? mužete mi to někdo vysvětlit díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.12.14 09:36

ASR je systém regulace prokluzu kol. Vyhodnotí-li jednotka prokluz kol(a), sníží kroutící moment, až kolo přestane prokluzovat. Tento systém pracuje při jakékoli rychlosti vozidla.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.12.14 09:40

ASR je systém regulace prokluzu kol. Vyhodnotí-li jednotka prokluz kol(a), sníží kroutící moment, až kolo přestane prokluzovat. Tento systém pracuje při jakékoli rychlosti vozidla. Normální režim je, že ASR je zapnuté. Dá se vypnout a vypnutí signalizuje kontrolka.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.12.14 12:59

většinou to je společná funkce s esp.. neni to žádná uzávěrka.. jen to při prokluzu ubere plyn a tuším že to i přibržduje kolo ktere prokluzuje... pro mě je to kontraproduktivní hlavně v zimě protože do kopce se potřebuju rozjet a ne aby mi to ještě brzdilo.. a v létě pokud nejsem pako tak nebudu gumovat...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.12.14 20:47

Po startu je to zapnuté a dá se to vypnout, ovšem ne u všech aut

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.12.14 21:21
avatar

U ASR se rozlišují 3 systémy, podle toho jak pracují. A to na ASR se zásahem do motoru, se sásahem do brzd a se zásahem do brzd i motoru. ASR pracuje tak, že když řídící jednotka vyhodnotí prokluz 1. kola hnací nápravy, 2. automaticky přibrzdí, aby se na prokuzující kolo přivedl větší točivý monent a tím se elektronicky nahradí uzávěrka diferenciálu. Pokud dojde k prokluzu obou hnacích kol řídící jednotka sníží výkon motoru aby se kola tzv chytla. Co se týká uzávěrky diferenciálu, je to zařízení, které umožňuje vyrušit vlastnosti diferenciálu. Na obě hnací kola se přivádí stejný točivý moment od motoru. Také u aut se 2 a více hnacími nápravami se mohou dále používat mezinápravové uzávěrky diferenciálu ty mají za úkol vpodstatě to samé, jen rozdělují Mk motoru mezi nápravami. Diferenciál je zarízení, které umožňuje rozdílené otáčky kol stejné nápravy při průjezdu zatáčkou. Ale také trpí neduhami a to nepříklad když na suché silnici zastaví u zledovatělé krajnice, auto by se mohlo rozjet pomocí kola na suché silnici, ale kolo na krajnici se bude protáčet většina výkonu motoru se přenese na protáčející kolo a tomu zabraňuje ASR. Především u aut do terénu je možnost diferenciál mechanicky uzavřít.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.12.14 22:52

Původní ASC pouze škrtilo motor. Teprve později se přidalo T a brzdí kola

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.