Nejste přihlášen/a.
Ahoj, v manuálu na auto mám napsáno, že auta s častým provozem na volnoběh, jako jsou třeba policisté znamená vyšší zátěž pro auto. Myslí se tím třeba, že se motor hůře chladí, takže se spíná ventilátor chladiče? Dochází tedy už k nějakému vyššímu tepelnému namáhání motoru?
Motor jede, ale kilometry se nenačítají = pokud je výměna po 10000 km a čeká se až na počítadle naskáče 10t, tak k tomu ve skutečnosti je x motohodin kdy motor běžel na volnoběh = olej se musí měnit dřív, jinak se přetahuje životnost oleje i filtrů.
Jinak motor na volnoběh víc karbonuje a ucpává se výfuk (hlavně nafta) = občas to chce větší zátěž a vyhnat pavouky z výfuku.
Spíše jde o to jaký volnoběh.Je jasné,že volnoběh obecně motor ničí protože jsou tam vyšší rázy.Prostě při vzplanutí směsi ve válci dostane píst,klika a ložiska pořádnou ránu a ta rána je pro motor hlavně při volnoběhu tím šetrnější,čím je volnoběh vyšší.Takže je lepší u benzínu i nafty dát při volnoběhu vyšší otáčky.Taky při větších otáčkách je vyšší tlak oleje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.