Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tmavý kouř z výfuku - nevím si rady

Od: kadel* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

prosím o radu. Mám golf 3 variant 1.9 tdi. Při jízdě auto nadměrně modře kouří, ale výkon zůstává stejný.

Prosím o radu co by to mohlo způsobovat. Předem děkuji

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

novada*
hodnocení

2x

Když kouří modře - je to olej. Mrkni se na odvětrání klikový skříně. jak je na motoru taková ta "mistička". Vede z ní hadice do sání. Sání je: filtrbox, z filtrboxu vede takovej husí krk a za tim krkem když ho sundáš tak za ním je to vyusténí tý odvětrávací hadice - šáhni tam prstem, jestli je to mastný. Pak to může být turbem.

spíš by byl zázrak kdyby to nebylo mastné... ty olejové výpary jsou i u atmosferických motorů...

novada*

Já mam u TDI mastný sání - ale jako celkově dost ale je fakt, že by to asi moc nečoudilo (mě to nečoudí)

 

octan*
hodnocení

1x

Bere olej. Nejspis pres turbo.

trtr

Zdravím, změřit kompresi a z toho usoudit, zda je to turbo či ne. Také lze rozebrat sání před turbem, zda není plné oleje, pak je to turbo. Jinak obecně počítejte s variantou tzv. provalená ucpávka turba.

To znamená, že pokud autem budete dále jezdit, či jej nadměrně zatížíte, začne neřízená reakce spalování oleje a pokud nestačíte včas zastavit a udusit motor přes kvalt (přes klíček to nelze, řadit vyšší kvalty), tak se motor přetočí a možná i něco vyletí ven-ojnice či písty. Z toho plyne, že to není řádná legrace-je to daň za turbo (je třeba měnit olej včas, používat kvalitní a navíc nechávat turbo tzv. dochladit ponecháním motoru v chodui do dobu cca 3-5 minut po příjezdu).

Vašemu tvrzení :změřit kompresi a z toho usoudit, zda je to turbo či ne. nerozumím. Jak může turbo ovlivnit měření komprese? , Vždyť turmo začně pracovat a případně ovlivňovat kompresi až při chodu motoru. Leda, že by jste spustili motor a na jednom válci měřili, to je ale prakticky nemožné.

Hezké svátky .miro

trtr

Měřením komprese se vyloučí kroužky či ventily, pak to bude asi Turbo. Jednoduchá vyločovací metoda. Jen to měření komprese neprovádět tzv. "bezkontaktně" (to lze například přes Bosche a signálů ze zapalování), ale klasicky budíkem přes svíčky.

 

hodnocení

1x
avatar dabel

bude to turbo baští olej sundej dole u coleru hadici a jak bude plná oleje máš jasno

cobrak*

Nemůže to dělat Egr ventil?

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Kdy jste naposledy kontroloval množství oleje v motoru-jednoznačně bere olej-turbo,kruhy nebo ventily či možno všechny varianty!

doplněno 25.12.14 19:15: Novado - *palec*

 

hujer123*
hodnocení

0x

Kdy jsi naposledy měnil vzduchový filtr? Zkus na chvíli filtr vyndat úplně a projet to, jestli se něco změní.

doplněno 24.12.14 23:13:

Chtěl jsem naznačit, že při zaneseném filtru turbo vytváří v sání větší podtlak a ten má za následek větší přisávání oleje z ložiska.

praivo*

To by byl kouř černý, ne modrý.

doplněno 24.12.14 23:34:

No nevím, jestli je dobrý nápad tenhle motor ještě vůbec startovat... Aby tu pak nebyla otázka na náhradní motor...

 

fakus*
hodnocení

0x

Tmavý kouř znamená, že nezvolili papeže :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]