Tmavý kouř z výfuku - nevím si rady

Od: Datum: 24.12.14 14:48 odpovědí: 13 změna: 05.01.15 12:52

Dobrý den,

prosím o radu. Mám golf 3 variant 1.9 tdi. Při jízdě auto nadměrně modře kouří, ale výkon zůstává stejný.

Prosím o radu co by to mohlo způsobovat. Předem děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.12.14 14:51

Bere olej. Nejspis pres turbo.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 24.12.14 14:59

Zdravím, změřit kompresi a z toho usoudit, zda je to turbo či ne. Také lze rozebrat sání před turbem, zda není plné oleje, pak je to turbo. Jinak obecně počítejte s variantou tzv. provalená ucpávka turba.

To znamená, že pokud autem budete dále jezdit, či jej nadměrně zatížíte, začne neřízená reakce spalování oleje a pokud nestačíte včas zastavit a udusit motor přes kvalt (přes klíček to nelze, řadit vyšší kvalty), tak se motor přetočí a možná i něco vyletí ven-ojnice či písty. Z toho plyne, že to není řádná legrace-je to daň za turbo (je třeba měnit olej včas, používat kvalitní a navíc nechávat turbo tzv. dochladit ponecháním motoru v chodui do dobu cca 3-5 minut po příjezdu).

Ohodnoceno: 1x
 
Od: miro®
Datum: 26.12.14 12:07

Vašemu tvrzení :změřit kompresi a z toho usoudit, zda je to turbo či ne. nerozumím. Jak může turbo ovlivnit měření komprese? , Vždyť turmo začně pracovat a případně ovlivňovat kompresi až při chodu motoru. Leda, že by jste spustili motor a na jednom válci měřili, to je ale prakticky nemožné.

Hezké svátky .miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 26.12.14 12:49

Měřením komprese se vyloučí kroužky či ventily, pak to bude asi Turbo. Jednoduchá vyločovací metoda. Jen to měření komprese neprovádět tzv. "bezkontaktně" (to lze například přes Bosche a signálů ze zapalování), ale klasicky budíkem přes svíčky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.14 16:20
avatar

bude to turbo baští olej sundej dole u coleru hadici a jak bude plná oleje máš jasno

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.12.14 21:46
avatar

Nemůže to dělat Egr ventil?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.14 16:24
avatar

Kdy jste naposledy kontroloval množství oleje v motoru-jednoznačně bere olej-turbo,kruhy nebo ventily či možno všechny varianty!

doplněno 25.12.14 19:15: Novado - *palec*
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.14 17:03

Kdy jsi naposledy měnil vzduchový filtr? Zkus na chvíli filtr vyndat úplně a projet to, jestli se něco změní.

doplněno 24.12.14 23:13:

Chtěl jsem naznačit, že při zaneseném filtru turbo vytváří v sání větší podtlak a ten má za následek větší přisávání oleje z ložiska.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.14 19:22
avatar

To by byl kouř černý, ne modrý.

doplněno 24.12.14 23:34:

No nevím, jestli je dobrý nápad tenhle motor ještě vůbec startovat... Aby tu pak nebyla otázka na náhradní motor...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.14 16:27

Když kouří modře - je to olej. Mrkni se na odvětrání klikový skříně. jak je na motoru taková ta "mistička". Vede z ní hadice do sání. Sání je: filtrbox, z filtrboxu vede takovej husí krk a za tim krkem když ho sundáš tak za ním je to vyusténí tý odvětrávací hadice - šáhni tam prstem, jestli je to mastný. Pak to může být turbem.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.12.14 12:52

spíš by byl zázrak kdyby to nebylo mastné... ty olejové výpary jsou i u atmosferických motorů...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.12.14 10:11

Já mam u TDI mastný sání - ale jako celkově dost ale je fakt, že by to asi moc nečoudilo (mě to nečoudí)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.15 12:52
avatar

Tmavý kouř znamená, že nezvolili papeže

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.