Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je tento alternátor KO + FOTO

Od: tomasek26 odpovědí: 9 změna:

Zdravím Vás. Má Octavia 1.6 55kw přestala dobíjet baterii. Demontoval jsem alternátor a měl jsem za to, že budou špatné uhlíky. Uhlíky vypadají v pohodě, ale zarazil mě střed alternátoru viz. Fotografie. Co na to říkáte? Bude stačit vyčistit a vyzkoušet nebo je KO.? Díky.


Je tento alternátor KO + FOTO
Je tento alternátor KO + FOTO #2
Je tento alternátor KO + FOTO #3

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

0x

Všechny díly umej v benzínu a odplav ten černý uhlíkový prach.

Odpájej vinutí statoru od diodového můstku (na to se ptáš). Proměř ho proti kostře. Dále Změř všechny diody (bude potřeba jednu nožku vždy odpájet). Koukni, jak na tom je ten regulátor. Změř ho na zdroji. Vyměň sběrací kroužky na rotoru, uhlíky a ložiska ideálně taktéž.

Pokud postupně objevíš závadu, takje to jasné. Pokud hledáš metodou pokus omyl, tak to nech být a dej to autoelektrikáři nebo člověku, který alternátory a nejčastěji i startéry dělá. Nebo jiný z vrakoviště či obchodu nový.

Mimochodemna tom regulátoru to zelené oko asi napoví, že je tam přechoďák nakostru a kroužky jsi nevyfotil (orezlé ložisko asi nebude zajímavé).

:)

 

tomasek26
21.12.14 17:31
hodnocení

krouzky

Je tento alternátor KO + FOTO #4

 

jabraka*
hodnocení

0x

Moje praktické zkušenosti se všemi Škodovkami(a jejich alternátory)v mém životě hovoří o tom,že nedobíjení akumulátoru bylo způsobeno především vadným AKU ,případně regulátorem.Rozebírání alternátoru nikdy neodstranilo závadu.Jen jsem se pocvičil v mechanice elektrozařízení.

JABRAKA

tomasek26
hodnocení

Baterie je nova, bude něco s alternátorem. Měřil jsem proud a alternátor vydává jen 11.7V při volnoběhu. Jak poznám, že je to špatný regulátor? Nechci kupovat za 200 ,- regulátor, když nevím že je špatný.

gumidek*

Poznáš to měřením na zdroji. Budeš zvyšovat napětí tak dlouho, až bude zhasínat žárovka připojená na uhlíkách. Je to hranice 14V, kdy se odpojuje buzení rotoru. Ale když se takto ptáte, tak to stejně nijak neotestujete. Z logiky věci, jak jinak to chcete otestovat?

Nevím co stím je, 300 sta za regulátor nedám, ale chci to opravit a sám tomu nerozumím ...zamyslete se

praivo*

Vzhledem k tomu, že nevíš, že volty nejsou proud, ti doporučuji se čemukoliv elektr(on)ickému zdaleka vyhnout a nechat to někomu kdo tomu rozumí, dřív než přijdeš k úrazu.

 

hodnocení

0x

Nejfatálnější chybou, při jakékoliv poruše je, potenciálně podezřelé součásti bezprostředně demontovat. Demontáž je také jednou složkou opotřebování součástí , je to škoda pokud byla provedena zbytečně.

Demontáži musí vždy předcházet lokalizace závady bez demontáže. U všech případů a problémů existuje mnoho možností jak ověřit funkci zařízení před demontáží a poměrně přesně lokalizovat poruchu. Postupovat vylučovací metodou a využít všech znalostí, možností měření, poslechu apod. Možností je mnoho, podle toho o jakou funkční závadu a jaké funkční zcelek se jedná.

Je pravdou, že jednou možností je i tento dotaz. Na dálku i podle obrázku se těžko radí. Musi se to vidět a ohmatat si to.

zfaravím -miro

 

tomasek26
hodnocení

Nechal jsem v servisu alternátor překontrolovat a řekli že je funkční. Tak jsem altík namontoval zpět do auta, vyzkoušel a nedobíjel. Zarazila mě kontrolka baterie, že vůbec nesvítí. Ani při první poloze kličku, kdy mají svítít všechny kontrolky a pak zhasnout. Tak jsem překontroloval tenký drátek z alternátoru a to bude právě asi ta závada proč alternátor nedobíjí! Ten tenký drátek je urvaný! V místě u startéru. Problém je ten, že nemohu najit druhy konec, který vede asi někde do přístrojové desky. Překontroloval jsem svazky u startéru a druhy konec nikde není... Prosím o rádu, kudy vede ten drát k přístrojové desce ( pokud tam teda vede ). Demontoval jsem i krýt pod baterii, tam nikde není. Jde o Octavii 1.6 55kw motor AEE. R.v 1997. Díky moc

tak závadu si našel kontrolka dobíjení musí svítit bez ní to nefunguje neb se přez ní budí alternátor

tak a ted jak to řešit sou dva způsoby pokud ten drát nemůžeš najít můsel bys ten svazek rozebrat a dle barvy drátu hledat utrženej protikus

já to řešim takto pokud se spěchá a není čas vemu 5W žárovku a tu přímo v motoru napojim z jedný strany na plus po klíčku a z druhý napojím na alternátor na kontakt pro kontrolku

pokud čas je a já to nechci hledat tak rovnou od alternátoru do palubovky tahám novej drát

jinak když už si měl ten altík rozebranej já bych aspon přimáznul ložiska a srovnal sběrací kroužky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]