Nejste přihlášen/a.
Zdravím
Mám problém. Ve firmě jsme objednali ventil na měření kompresních tlaků na lokomotivy. Jde o to, že na jednom konci je normální závit a na druhý konec za ventil se má dát chladič plynů s budíkem. Jde o to že na konci, kde má být chladič je závit 27x2,5 a vevnitř těsnící kužel. Nikde na internetu nemůžu najít, kde se dá taková matka sehnat. Respektive, kde se takový závit používá? Ve strojnických tabulkách je jen M27 ale vždy s jiným stoupáním než 2,5 mm. Už hodinu sedím na googlu a jediné co jsem našel, byla stránka na ebay, kde bylo závitové očko v daném rozměru. Jak je možné, že součástka která je vyrobena v ČKD a oražena raznicí 6 OTK nejde najít ve strojnických tabulkách? Respektive tento závit?
Děkuji všem, za případnou radu nebo postřeh.
Zdeněk Š.
Pracoval jsem kdysi v ŽOS, tenhle ventil je tzv. odstřelovák a tohle je speciální závit pro indikátory (Maihak), závit je Whitworthůw.
Někde jsem na něj sušil i výkres, ale bohužel je to pár let a už nevím kde co mám...
Vím že rozměr byl udán dost podivně, kombinace metrických a palcových měr
doplněno 20.12.14 22:32:Snad to bylo na tom výkrese (50 léta) značeno nějak W27x 10 záv./palec nebo tak nějak.
doplněno 20.12.14 23:04:Těch šneků (chladičů) s manometry jsme tam měli dost.Někeré funkční co jsem pravidelně kontroloval, některé bez manometrů jen tak v šuplíku Byl na něm i jehlový ventil pro pozvolné vpouštění tlaku. Rozsah manometru byl 0-160 kg/cm2 tj. 0-16 Mpa, Tp = 1,6% jeden dílek byl tuším 2 kg/cm2. Pozor, před manometrem musí být vřazen tlumič tlak. rázů!
doplněno 20.12.14 23:26:Už jsem to našel:
W 27 x 23.75 10 záv./1"
Takže to stoupání bude ne 2,5 ale 2,54 mm. Při více otočeních matkou už by to nemuselo sedět!
doplněno 20.12.14 23:45:Jinak měřil se s tím nejen kompresní, ale i přímo spalovací tlak v jednotlivých válcích naftového motoru - při chodu motoru.
doplněno 20.12.14 23:51:Ještě jsem si vzpomněl že tyto měřiče byly sovětské výroby a ciferník měly natřeny svítící barvou že byly výborně vidět v přítmí strojovny lokomotivy nebo v noci. Krásně zeleně svítily.
doplněno 20.12.14 23:53:Ještě jsem si vzpomněl že tyto měřiče byly sovětské výroby a ciferník měly natřeny svítící barvou že byly výborně vidět v přítmí strojovny lokomotivy nebo v noci. Krásně zeleně svítily.
Jo ta převlečná matka byla vsazena do velké hvězdice z nějakého pertinaxu aby se dala uvolnit i když byla rozpálena horkými plyny z válce.
doplněno 20.12.14 23:53:Ještě jsem si vzpomněl že tyto měřiče byly sovětské výroby a ciferník měly natřeny svítící barvou že byly výborně vidět v přítmí strojovny lokomotivy nebo v noci. Krásně zeleně svítily.
Jo ta převlečná matka byla vsazena do velké hvězdice z nějakého pertinaxu aby se dala uvolnit rukou i když byla rozpálena horkými plyny z válce.
Jééé se mi to doplňování nějak nepovedlo. No byl jsem už dost unavený. Taky jsme měli jeden měřič digitální, české výroby, fungoval na principu tenzometru. Z něj bylo možné vyvést elektrický výstup průběhu tlaku pro zobrazení na osciloskopu. Ten měl rozsah taky do 160 bar a přesnost asi 1%
Teda, děkuju za perfektní informace...Opravdu, moc děkuji. A netušíte, aspoň jméno výrobce, nebo kde celý komplet sehnat? Tedy chladič, tlumič, jehlový ventil a manometr?
Výrobce bohužel nevím, ale měl jsem k tomu v ruce návod a osvědčení v azbuce a stálo tam Сделано в СССР. Jinak tenhle indikátor který popisuju byl prý dodávaný k lokomotivám Sergej (řada 781) v příslušenství.
Můžete zkusit ŽOS, nebo depa kde se opravují motorové lokomotivy
U nás - tam jich bylo několik, všechny mi kdysi prošly pod rukama... a v našem kanclu v šupleti byly dva sice bez manometrů, ale byly.
Jsou to asi čtyři roky, firma se později drasticky změnila, kdoví jak to je teď...třeba už je to vyházený.
Jo manometr měl závit G1/2"(standartní má M20x1,5) ale dají se sehnat, PREMA je vyrábí.
Zkusím zapátrat až někdy pojedu na návštěvu za bývalými spolupracovníky...
doplněno 21.12.14 22:17:Tady je o tom počtení, je to na tom prvním obrázku
doplněno 21.12.14 22:26:Tady je o tom počtení, je to na tom prvním obrázku
Tady je průřez
doplněno 21.12.14 22:27:Tady je o tom počtení, je to na tom prvním obrázku
Tady je průřez
A na obrázku je ja to vypadalo. Dá se sehnat.
doplněno 21.12.14 22:29:Tady je o tom počtení, je to na tom prvním obrázku
Tady je průřez
A na obrázku je ja to vypadalo. U nás byly do 160 kg/cm2 Vidím že se dá stále ještě sehnat.
To propojení s chladičem plynů - samotná trubka musí mít tu matici na sobě, tzn. že i na druhé straně napojení na manometr - bude to asi jako vysokotlaké vedení ke vstřikům od vstř. čerpadla - vysokotlaká trubka se dvěma maticemi a kuželkama na obou koncích, nepasuje tam nakonec tato uvedená trubka? Sice neznam lokomotivy ale motor na sergejovi už jsem viděl...jen pokus o možnost - možná marný...
přeji úspěch, dejte vědět jak to dopadlo...
On je to asi opravdu metrický závit s atypickým stoupáním. Není to ani americká norma, ani W ani G závit. Respektive to stoupání nesedí. Je dost možné, jak říká JU@, že v ČKD udělali ten závit schválně s jiným stoupáním, aby se tam dal našroubovat jen ten chladič s budíkem. Problém je v tom, že je nevíme kde sehnat ten chladič ani budík. Když už nemůžeme sehnat převlečnou matici samotnou. Soustružník by to určitě změřil a vyrobil, ale jen tu matici. My budeme mít problém sehnat ten chladič s budíkem, když nebudeme vědět, co to je za závit...díky!
Omlouvám se, to doplňování se mi pořád nějak nedaří..
doplněno 21.12.14 22:41:Hledejte максиметр. Mě ten název úplně vypadnul z hlavy...
Hledejte максиметр. Mě ten název úplně vypadnul z hlavy... A připravte si rubly.
To je naprosto perfektní! Kdybych vás znal, okamžitě Vás zvu na pivo a utopence. Obrovský díky za pomoc...přesně tohle potřebuji. Snad to někde seženu. Děkuji moc
Zdeněk Š.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.